چرا گوشی من داغ می کند؟ دلایل اصلی داغ شدن گوشی

اگر چند روزی از خرید گوشی جدیدتان می گذرد، احتمالا دریافتید که گاهی اوقات گوشی شما در حین کار با آن، داغ می‌شود. این اتفاقی (تقریبا همیشه) عادی است. در این مقاله دلایل داغ شدن گوشی را بررسی می کنیم.

درون گوشی شما یک پردازنده بسیار شبیه به پردازنده کامپیوتر وجود دارد. و درست مانند پردازنده کامپیوتر، وقتی که پردازنده گوشی کار می‌کند، گرما تولید می‌کند. این گرما یک اثر جانبی ناشی از تمام اجزای هسته ای و الکتریکی درون پردازنده است.

کامپیوتر ها و لپتاپ ها برای جلوگیری از رسیدن گرما به تراشه های الکتریکی مهم و حتی برای خود پردازشگر از فن ها، صفحه ها خنک کننده و حتی سیستم آبرسانی استفاده می کنند. اما مسئله اینجاست که گوشی ها فضای تعبیه این ابزار خنک کننده بزرگ را ندارند. می‌شود تصور کرد که درون آیفون شما یک فن خنک کننده کامپیوتر باشد؟ قطعا نه!

از آنجایی که روش ها قدیمی و فعال خنک کردن دستگاه قابل استفاده برای گوشی ها نیستند، سازنده های گوشی باید از روش ها و راه حل های دیگری برای مدیریت گرما ارائه می دادند. یکی از اساسی ترین تغییرات برای حل این مشکل این بود که آن ها تراشه ها را از پایه جوری طراحی کردند که مقدار زیادی گرما تولید نکنند. مگر اینکه از گوشی خود برای مدت بسیار طولانی کار بکشید. برای مثال کارهایی مانند بازی کردن یا ویرایش ویدیو برای مدت طولانی. اما به هر حال گوشی نباید آنقدر داغ شود که شما آن را حس کنید.

همانطور که گوشی ها قوی و قوی تر می شوند، سازنده ها باید روش های دیگری برای مدیریت گرما ارائه می داند. برای مثال سامسونگ به خاطر تعبیه سیستم آبرسانی به گوشی های اخیر خود، سرتیتر بیشتر خبرنامه ها شد. بقیه گوشی ها نیز از سیستم های مشابه استفاده می کنند.

 این خبر از مای ترفند را بخوانید «اپل مشکل حرارتی مک بوک پرو را تایید کرده و امروز راه حل نرم افزاری را برای آن ارائه خواهد کرد»

تا اینجا گفتیم که داغ شدن گوشی شما امری عادی است و دلایل آن نیز با عقل جور در می آید؛ اما همیشه اینطور نیست. داغ شدن گوشی شما ممکن است یکی از علائم یک مشکل جدی در رابطه با باتری گوشی شما باشد. اگر گوشی شما داغ کرد و مشاهده کردید که باتری دارد باد می‌کند، آن را سریعا خاموش کرده و به سازنده یا شرکت خدمات رسانی گوشی تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید