راه حل هایی برای پیدا کردن گلکسی اس 9 گمشده و یا دزدیده شده

در این آموزش به شما روش های لازم برای پیدا کردن گلکسی اس 9 دزیده شده و یا گم شده را آموزش می دهیم. تلفن ها بخشی حیاتی از زندگی ما را تشکیل و اطلاعات بسیار حساسی را در خود نگه داری می کنند، پس باید برای اتفاقات یا دزدی خودتان را آماده کنید. برا این منظور از برنامه های خود سامسونگ و گوگل به ترتیب به نام های Find My Mobile و Find My Device service  استفاده می کنیم.

ماه های آوریل و می بدترین ماه های سال در زمینه ی دزدی گوشی است. مخصوصا این که به تابستان هم منتهی می شوند. این به این معنی است که در چند ماه آینده باید مراقب و آماده باشید. در این جا به شما خواهیم گفت که سرویس های Find My Phone گوگل و سامسونگ چگونه عمل می کنند و تفاوت هایشان در کجاست. سپس، به شما خواهیم گفت برای پیدا کردن گلکسی اس 9 دقیقا باید چه کاری انجام دهید.

استفاده از Find My Device گوگل برای پیدا کردن گلکسی اس 9

این برنامه در گذشته با نام Android Device Manager  شناخته می شد، اما در ادامه گوگل برنامه ی Find My Device مخصوص به خود با ویژگی های مفید فراوان را ارائه داد. نخست، به شما توصیه می کنیم تا این برنامه را همین امروز دانلود کنید، نه بعد از این که گوشی را گم کردید. با این ابزار می توانید تلفن گم شده یتان را در راهرو، در ماشین، در جاده یا در آن سوی شهر پیدا کنید.

برنامه ی Find My Device  گوگل می تواند گوشی، تبلت یا ساعت را مکان یابی کند. می توانید برای پیدا کردن گلکسی اس 9 کاری کنید که در صورت نزدیک بودن گوشی، تلفن به صدا در بیاید، یا حتی پیامی با مضمون “اگر گوشی را پیدا کردید به این شماره تماس بگیرید” به صفحه قفل گوشی خود اضافه کنید. این کار بسیار به شما کمک خواهد کرد. به علاوه، Find My Device به شما اجازه می دهد تا به صورت ریموت رمز عبور و یا پین را به صفحه قفل خود اضافه کنید، یا به طور کامل گوشی خود را پاک کنید، درست مثل ابزار سامسونگ.

. برنامه ی Find My Device  گوگل را دانلود کنید

. حساب گوگل خود را در برنامه وارد کنید و در لیستی که بالای صفحه قرار دارد گلکسی اس 9 را اضافه کنید.

. گزینه های پخش صدا، قفل، پاک کردن و یا دیگر گزینه ها را انتخاب کنید.

. دستورالعمل ها را برای پیدا کردن گلکسی اس 9 تان دنبال کنید

برنامه ی Find My Device می تواند با دقت چند متر گوشی تان را مکان یابی کند، و حتی وضعیت باطری و اتصالات را هم به شما نشان دهد. با این روش به سادگی می توانید ببینید در خانه و به وای فای خانه متصل است و یا در مکانی است که اخیرا آن جا بوده اید.  بر روی paly a sound  ضربه بزنید تا با حداکثر میزان صدا گوشی به صدا در بیاید. یا گزینه ی erase & lock  را برای امنیت بیشتر فعال کنید.

با این حال، بهترین ویژگی گوگل گزینه ی  last known location یا آخرین مکان شناخته شده است. حتی اگر باطری دستگاه کاملا تخلیه شده باشد، Find My Device می تواند آخرین مکان در دسترس را برای کمک به پیدا کردن گلکسی اس 9 به شما بدهد. به خاطر داشته باشد این برنامه در تمام دستگاه های اندرویدی عمل خواهد کرد، نه فقط تلفن شما. گوگل پیشنهاد می کند در موقعیت های سرقت با پلیس تماس بگیرید، به دلیل این که افسر پلیس می تواند برای بازپس گیری گوشی دزدیده شده تان شما را همراهی کند. این یکی از بهترین روش ها برای ردیابی دستگاه تان است، یا این که می توانید از ابزار سامسونگ که در پایین توضیح داده شده  برای این منظور استفاده کنید. (مسدود کردن تماس ها و پیام های دریافتی در گوشی گلکسی S9 )

Samsung Find My Mobile

زمانی که گوشی گلکسی اس 9 را خریداری می کنید باید از ابزار رسمی Find My Device  بهره ببرید. این برنامه شباهت بسیار زیادی به برنامه های find my device گوگل و اپل دارد، اما آن ها مقداری متفاوت اند. پیشنهاد می کنیم به آدرس findmymobile.samsung.com رفته همین امروز مراحل نصب آن را انجام دهید. اگر این مراحل را انجام ندهید برای پس گرفتن گوشی دزدیده شده تان بسیار دیر خواهد شد. به همین دلیل حالا که در حال خواندن این متن هستید باید این کار را انجام دهید.

ابزار Find My Device سامسونگ به شما امکان پیدا کردن، قفل کردن، و یا پاک سازی کامل گوشی را در همان لحظه می دهد. حتی اگر قفل صفحه نمایشی ندارید، اگر دستگاه را گم کردید می توانید قفل صفحه نمایشی اضافه کنید. به علاوه، این شرکت به صورت اختصاصی Samsung Pay را برای جلوگیری از پرداخت های کلاه بردارانه کنترل می کند. می توانید به سرعت Samsung Pay و کارت های اعتباری تان را از روی گوشی پاک کنید، گوشی را قفل کرده و از نقشه داخلی گوشی برای پیدا کردن آن استفاده کنید. این جایی است که می خواهید از این برنامه به جای ابزار گوگل استفاده کنید.

زمانی که برنامه ی Find My Device سامسونگ را باز کنید، نقشه را مشاهده خواهید کرد. اگر بیش از یک دستگاه دارید، در سمت چپ صفحه نمایش بین آن ها جا به جا شوید. در این لیست گلکسی اس 9 یا اس 9 پلاس را انتخاب کنید. سپس منتظر بمانید تا برنامه گوشی را پیدا کند و برای پیدا کردن ، قفل کردن و یا پاک کردن گوشی اقدام کنید.

با این ابزار، می توانید در حداکثر حجم صدا، گوشی را به صدا در بیاورید و یا اگر گوشی را در رستوران جا گذاشته اید آن را قفل کنید. در موارد اضطراری، با زدن بر روی Erase Data همه چیز را پاک کنید. این کار را تنها به عنوان آخرین راه حل انجام دهید، چرا که همه چیز از جمله کارت حافظه تان را پاک می کند. با این کار هیچ چیزی در اختیار افراد اشتباه قرار نمی گیرد.

با این حال، بهترین ویژگی Find My Device سامسونگ “Back Up My Device” است که ازاطلاعات تلفن شما نسخه پشتیبان تهیه می کند. اگر می دانید که هرگز گوشی تان را پس نمی گیرید، با یک کلیک از همه گوشی تان نسخه پشتیبان تهیه کنید. با این کار تمام مخاطبین، عکس ها، برنامه ها، و هر محتوی دیگری در حساب سامسونگ تان ذخیره می شوند. سپس زمانی که گوشی گلکسی اس 9 جدیدی خریداری کردید از برنامه ی Smart Switch برای بازگرداندن اطلاعاتتان استفاده کنید.

همچنین می توانید گزینه ی ذخیره ی باطری را فعال کنید تا گوشی تا زمان پیدا شدن بیشتر دوام بیاورد. یا “retrieve logs” آخرین فعالیت های گوشی را به شما نشان می دهد. اساسا، از راه دور پیام ها و تماس های از دست رفته را بازیابی می کند. حتی گزینه ی غیرفعال کردن حسگر اثر انگشت یا قفل صفحه نمایش هم وجود دارد.

در حالی که پیشنهاد نمی کنیم تا قفل گوشی را باز کنید اما این کار در صورتی که شخصی که آن را پیدا کرده بتواند در مخاطبین تان جستجو کرده و به اعضای خانواده و یا بستگان تان تماس بگیرد می تواند سودمند باشد. باز هم می گوییم ، احتیاط کنید، اما این هم یک گزینه است. مطمئن شوید که حساب ساموسنگ ساخته و یا وارد کرده اید، سپس گلکسی اس 9 را به این برنامه اضافه کنید تا در صورت اتفاق و یا دزدی بتوانید آن را پیدا کنید.

گزینه های دیگر و جزئیات بیشتر

همانطور که می بینید، هر نسخه ابزار های متفاوتی دارد که هر کس بنا به نیاز خود می تواند از آن ها استفاده کند. استفاده از اپلیکیشن گوگل ساده است و می تواند از گوشی، تبلت، لپ تاپ، یا هر دستگاه دیگری برای ردیابی دستگاه گم شده خود استفاده کنید. ما ویژگی “last location”  گوگل را می پسندیم. به علاوه، ویژگی پشتیبان گیری سامسونگ بسیار مفید است، به این صورت هم خاطره هایتان و هم گوشی تان را همزمان از دست نخواهید داد.

این دو ابزار بهترین برنامه برای پیدا کردن گلکسی اس 9 گمشده و یا دزدیده شده هستند، اما تنها گزینه های شما نیستند. برنامه ی Lookout Mobile به صورت پیش فرض بر روی بیشتر گوشی های سامسونگ نصب شده است، که ویژگی های مشابهی دارد. همچنین می توانید به فروشگاه گوگل پلی رفته و برنامه های ردیابی گوشی را دانلود کنید، هرچند بسیاری از آن ها تنها از سامسونگ و گوگل تقلید کرده اند.

در آخر، ما می خواهیم که قبل از این که فاجعه ای رخ دهد آماده باشید. باز ضربه زدن بر روی “setup erase & lock” Find My Device گوگل را نصب و فعال کنید یا به قسمت prepare در برنامه ی Find My Mobile سامسونگ بروید. سپس، اگر هر اتفاقی رخ دهد شما یک قدم جلوتر هستید و می توانید در امنیت گوشی گم شده یا دزدیده شده خود را پیدا کنید. همچنین گوشی گلکسی اس 9 تان را با محافظ صفحه نمایش و کیس های محافظ در زمینه های دیگری هم محافظت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید