دستیار گوگل قبل از اینکه سوال بپرسید به شما پاسخ می دهد

گوگل یک پوشش تصویری جدید برای دستیار خود ارائه میدهد که تصویر لحظه ای از روز شما میگیرد. این کار به طور فعال شما را با اطلاعات مربوط به برنامه، موقعیت، عادت ها و موارد دیگر خود، آشنا می‌کند. در این فرآیند دستیار گوگل مانند یک موتور جستجو شخصی که قبل از اینکه بپرسید پاسخ میدهد، عمل خواهد کرد.

برای بررسی نحوه باز و بسته کردن قفل گوشی های اندروید توسط google assistant با ما در این لینک همراه شوید.

گوگل در کنفراس I/O در ماه مه، تعدادی از ویژگی های آینده دستیار شخصی خود را پیش نمایش کرد. صدای John Legend به دستیار و نسخه دمو Duplex داده شده است. اما با وجود ماهیت جذاب این دو خبر بزرگ، ویژگی پوشش تصویری که قرار است به دستیار گوگل اضافه شود، هیجان انگیز تر است.

پوسته جدید در نگاه اول، شبیه همان اطللاعاتی است که شما در صفحه دستیار گوگل مشاهده میکنید. دارای اطلاعات پرواز، آب و هوای محلی و یادآورهای شماست، درست مانند گذشته. اما چیزی که آن را متفاوت می‌کند، پیش فعال بودن آن است. به جای اینکه شما را به طرز بیهوده دسته بندی موضوعات سوق دهد، پوشش تصاویر لحظه ای گرفته شده، میتواند شما را به اطلاعات گذشته که انجام داده اید بسیار نزدیک کند.

با توجه به یکی از پست های وب سایت گوگل، دستیار سعی می‌کند همه اطلاعات مورد نیاز شما را برای دسترسی آسان سازماندهی کند. مطلب زیر در وب سایت رسمی گوگل منتشر شده:

  • زمان سفر در جلو و مرکز قرار دارد، بنابراین شما میدانید وقتی که وارد جاده میشوید آیا قصد رفتن به کار دارید، میخواهید به یک مهمانی بروید یا پس از کار به خانه بازمیگردید. وقتی به پایین حرکت کنید، دستور کار، یادآورها، رزرو رستوران یا سینما، قیمت کلای مورد نظر، صورت حساب های آینده، بسته های در حال رسیدن یا ارسال و پیشنهادات مربوط به کارهای جدید که می‌توانید انجام دهید، را خواهید دید.

من همیشه به داشتن اطلاعات شخصی خودم علاقه داشته ام ولی این موضوع در عمل کار نمی‌کند. دستیار گوکل اکنون حساب ایمیل من را برای اطلاعات مربوط به حساب های نزدیک و بارگذاری دستور کار بدون نیاز به حضور من در دست دارد. ولی همه جزئیات بین چندین صفحه، کارت و اعلان پراکنده هستند. برای من اینکه تقویمم را باز کنم، ایمیل های هایم را بررسی کرده و اخبار را بخوانم ساده تر است تا اینکه بخواهم از دستیار گوگل برای هدایت روز خود استفاده کنم. ولی پوشش تصویری جدید ممکن است این وضعیت را تغییر دهد.

اگر بتواند اطلاعات مربوط به من را بیان کند، فارغ از سخنان گذشته، این دستیار مجازی میتواند همان چیزی باشد که همه منتظر آن بودیم.

گوگل این هفته بروزرسانی را منتشر می‌کند. در دستگاه های اندروید پس از فراخوان دستیار، روی آیکون در سمت راست بالای نمایشگر خود ضربه بزنید. در iOS زمانی که برنامه دستیار را باز میکنید، پوشش آنجا خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید