10 ویژگی برتر برنامه Photos در iOS 12 برای iPhone

به تازگی شرکت اپل، سیستم عامل خود را به iOS 12 بروزرسانی کرده است. اپلیکیشن Photos  بارها در iOS 11، به روز رسانی های بسیار شگفت انگیزی دریافت کرده است؛ اما آیا iOS 12، تغییر و بهبود چندانی در این برنامه داشته است؟

8 ویژگی جدید شامل بهبود تصاویر زنده (گزینه های ویرایش، نوردهی طولانی و غیره)، پشتیبانی از GIF و قابلیت کشیدن و رها کردن در iOS 11، معرفی شدند. با اینحال، iOS 12 ویژگی های گیمینگ جدیدی را به برنامه Photos، افزوده است.

رابط کاربری برنامه Photos، بعد از iOS 7، تغییر چندانی نداشته است. تغییرات در iOS 12، مربوط به بخش UI هستند. پس تغییرات خاصی از نظر ظاهری در این نسخه از iOS وجود ندارد. اما به طور کلی ویزگی های جدیدی از پیدا کردن سریع تر عکس ها گرفته تا تغییر در نحوه اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها در iOS 12 وجود دارند.

1- بخش های Memories و Share

یکی از تغییرات جزئی در iOS 12 این است که بخش For You، جایگزین تب های Memories و Shared شده است. این بخش جدید، حافظه و آلبوم های اشتراکی را نشان می دهد.

2- Featured Photos  و Effect Suggestion

در کنار Memories و Shared، دو بخش جدید با نام های Featured Photos و Effect Suggestion در قسمت For You وجود دارند. در بخش اول، بهترین عکس و فیلم های موجود در کتابخانه را نشان می دهد. بخش دوم، تغییرات ویژگی هایی مثل نوردهی و حلقه ها را به کاربران ارائه می دهد. در آینده ممکن است قسمت iCloud به For You اضافه شود.

3- اشتراک گذاری آسان تر عکس ها و فیلم ها

وقتی در مسافرت، رویداد و یا کار گروهی باشید، باز هم بخش For You، به کمکتان می آید. در زیر بخش Sharing Suggestion، می توانید عکس ها و فیلم هایتان را به راحتی با مخاطبانتان به اشتراک بگذارید. می توانید به صورت تکی و یا جمعی، عکس ها و فیلم ها را به اشتراک بگذارید.
iOS

همچنین می توانید این پیشنهادات را با کشیدن iMessage در Photos ببینید. البته می توانید به صورت دستی عکس ها و فیلم ها را در Photos انتخاب کرده و سپس از گزینه Shared Albums که قبلا iCloud Photo Sharing نامیده می شد، استفاده کنید.

4- بخش جستجو، مجزا شده است

در گذشته، قسمت جستجو در هر بخش برنامه Photos وجود داشت. اما هم اکنون در iOS 12، جستجو بخش مربوط به خودش را دارد.

iOS

5- پیشنهادات هوشمندانه برای جستجو

علاوه بر اینکه Search در iOS 12، مجزا شده است، قابلیت های بهبود یافته ای نیز دارد. این ویژگی ها شامل اولویت جستجو و پیشنهادات هوشمندانه می باشند. بلافاصله بعد از اینکه در بخش جستجو چیزی بنویسید، نتایج جستجو برایتان نمایان می شوند. این نتایج و پیشنهاد ها ممکن است مخاطبان، مکان ها، رویداد ها و تاریخ ها باشند.

iOS

این قابلیت علاوه بر متن، عکس ها و فیلم ها و رسانه های مربوطه با جستجو را هم پیشنهاد می‌کند. اگر حتی با نوشتن کامل متن، چیزی را که دنبالش می گردید پیدا نکردید، بخش Search به صورت خودکار، کلیدواژه های نزدیک به نتایج موجود در برنامه را به شما نشان می دهد.

iOS

6- عکس ها را بر اساس محل گرفتنشان جستجو کنید

با این قابلیت، اکنون می توانید عکس هایی را که در محلی خاص مثل کافی شاپ و یا محل کار گرفته اید، پیدا کنید. کافی است نام محل را در بخش جستجو بنویسید.

iOS

7- عکس ها را بر اساس رویداد ها جستجو کنید

علاوه بر مکان ها می توانید عکس ها را بر اساس رویداد های واقعی مانند جشنواره ها و نمایشگاه ها، جستجو کنید.

8- از کلمات کلیدی دیگر هم استفاده کنید

با این قابلیت، می توانید از کلمات دیگری برای پیدا کردن عکس ها استفاده کنید. مثلا می توانید از واژه “پروانه ها در پارک محلی” برای پیدا کردن عکس  پروانه هایی که خارج از خانه گرفته شده اند، استفاده کنید.

iOS

9- آپشن های ویژه

اگر تمایل دارید تا عکس ها و فیلم هایتان را از DSLR خود وارد کنید، می توانید از همان جا در اینستاگرام و Snapchat به اشتراگ بگذارید. اکنون می توانید انتخاب کنید که عکس های ورودی در کدام آلبوم ها ذخیره شوند.

iOS

10- بخش آلبوم، ترفند های جدیدی دارد

در نسخه های قبلی برنامه Photos، هنگامی که به تب آلبوم می رفتید، فقط آلبوم هایی را که خودتان ایجاد کرده اید، مشاهده می کردید.

iOS

در iOS 12، تمام آلبوم هایی که توسط شما و یا برنامه های شخص ثالث ایجاد می شوند، در زیر قسمت My Albums وجود دارند. با این حال، آلبومی برای عکس هایی مثل Live Photos و یا Screenshots وجود ندارد.

iOS

دیگر بروزرسانی های مهم Photos

با اینکه ویژگی های زیر مربوط به برنامه Photos نیستند، اما اهمیت آن ها در iOS 12، زیاد است.

  • دکمه Camera، فقط دوربین را اجرا می‌کند : تقریبا 10 سال است که در iOS، دکمه Camera، علاوه بر باز کردن دوربین، وظیفه باز کردن آلبوم ها را نیز بر عهده دارد.
  • عکس ها، برنامه iMessage مربوط به خود را دارند : اگر دکمه Camera، فقط دوربین را اجرا می‌کند، پس چطور می توان وارد آلبوم ها شد؟ عکس ها، برنامه iMessage مخصوص خود را دارند. که از آن طریق می توان به آلبوم ها دسترسی پیدا کرد.
  • افکت ها و Snapchat های جدیدی در پیام ها وجود دارند : در گذشته برای اضافه کردن استیکر، افکت های دوربین و غیره، باید از برنامه های شخص ثالث مثل اینستاگرام و Snapchat استفاده می کردید. اما هم اکنون در iOS 12، می توانید از هر یک از این افزونه ها، به صورت مستقیم در برنامه Message، استفاده کنید. اما این قابلیت فقط برای عکس هایی که در برنامه Message وجود دارند، کارساز است. به بیانی ساده تر، نمی توان از این ویژگی در عکس های برنامه Photos استفاده کرد.

یکی دیگر از بروزرسانی های iOS 12، پشتیبانی آن از فایل های RAW است. می توانید به راحتی فایل های RAW را به برنامه Photos وارد کنید. همچنین می توانید آن ها را در iPad Pro، ویرایش کنید. اگر در آیفون خود، آن ها را ویرایش کنید، فقط فرمت JPEG عکس ذخیره می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید