آپدیت جدید تلگرام؛ ابزار خروجی سریع از چت‌ها و مدیریت بهتر نوتیفیکیشن‌ها

آپدیت امروز تلگرام یک راه ساده را برای ذخیره گفتگوها در دیسک فراهم می‌کند. فقط با چند لمس ساده می توانید یکی یا همه چت‌های خود را همراه عکس ها و رسانه‌های موجود در آنها اکسپورت کنید. در نتیجه شما می توانید به همه چت های در حالت آنلاین و با فرمت JSON یا فرمت زیبا و منظم HTML دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از این ویژگی مطمئن شوید که آخرین نسخه دسکتاپ تلگرام را در رایانه خود نصب کرده اید، سپس وارد تنظیمات شوید و Export Telegram data (خروج داده تلگرام) را انتخاب کنید. این ویژگی برای به خصوص برای کاربرانی که میلیون ها پیام دارند و نمی توانند به راحتی با به پیام های قدیمی دسترسی پیدا کنند، بسیار مناسب است.

می توانید با ورود به منو… هر چت و انتخاب گزینه Export chat history (خروج سابقه چت) پیام های یک چت به خصوص را اکسپورت کنید.

استثنا در نوتیفیکیشن‌ها

تلگرام اولین برنامه بود که انعطاف پذیری شناخته شده ای را برای تنظیم دقیق اینکه نوتیفیکیشن‌ها چگونه کار کنند، ارائه کرد. این ویژگی در آپدیت امروز با افزوده شدن بخش Exceptions (استثناها) به تنظیمات نوتیفیکیشن‌ها فراتر رفته است. در اینجا می توانید ببینید برای کدام چت‌ها استثاء در نوتیفیکیشن تعیین کرده اید.

بی‌صدا کردن (Mute) همه چت ها (یا برعکس) هیچوقت آسان‌تر از این نبوده است.

بهبود پاسپورت تلگرام

پس از ورود پاسپورت تلگرام بسیاری از آن شگفت زده شدند، ابزاری که اجازه می دهد به برنامه های متفرقه که نیاز به هویت واقعی دارند، وارد شوید. تنها دو هفته پس از راه اندازی آن، Passport اکنون می تواند به بسیاری از سرویس ها با استفاده از خدمات اقتصادی اشتراک ثابت ایجاد شده برای استارت آپ‌های بلاک‌چین دسترسی پیدا کند.

اگر بخواهیم فقط چند مورد از پروژه هایی که در کنار Telegram Passport قرار دارند را نام ببریم، می توانیم به Sum & Substance (KYC و بازبینی کاربران)، CEX.IO و Xena (مبادلات ارز دیجیتال)، CryptoPay (کیف پول)، YouDrive (بازارهای کار)، Minter Network و Minexcoin (استارت آپ‌های بلاک چین)، KICKICO، Crptonomos و ICOadmin (پلتفرم‌های ICO) اشاره کنیم.

این ویژگی موفقیت آمیز امروز فراتر رفته، به طوری که امروز Passport قادر به پشتیبانی نام‌ها را در زبان اصلی و گونه های جدید سند می باشد. همچنین الگوریتم‌ها تقویت شده اند به طوری که می توانید Passport را رمزگذاری کنید تا از داده های آن در برابر حمله احتمالی هکرها در تلگرام محافظت بهتری کنید. این روش ثابت می‌کند که فقط شما می توانید به داده های خصوصی خود دسترسی پیدا کنید.

کد منبع و API ها

مثل همیشه، لازم نیست نگران این باشید کدرمز های سری چگونه کار می کنند.  کد منبع آپدیت شده برنامه های تلگرام بازتاب تمام تغییرات امروز را در GitHub در دسترس قرار می دهد و همه می توانند از آنها بازدید کنند.

دیدگاهتان را بنویسید