هنگام فراموش کردن رمزعبور مک از این چهار روش کمک بگیرید

اگر جز کاربران سیستم عامل مک هستید هنگام فراموش کردن رمزعبور مک می توانید با چهار روش ساده ای که در ادامه گفته می شود برای بازیابی رمزعبور استفاده کنید.

اگر رمزعبور مک خود را فراموش کرده اید جای هیچ گونه نگرانی نیست زیرا روش های فراوانی وجود دارند که کمک می کنند به شما تا بتوانید دوباره به کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید. در ادامه با شیوه های آسانی آشنا می شوید که می توانید هنگام فراموش کردن رمزعبور مک خود از آنها استفاده کنید.

 

روش اول : بازیابی رمزعبور با Apple ID

در صفحه عبور، بر روی آیکن علامت سوال که در کنار فیلد رمزعبور قرار دارد کلیک کنید. پس از آن باید پیامی را با مضمون «If you forgot your password, you can reset it using your Apple ID» یعنی اگر رمزعبور خود را فراموش کرده اید، می توانید آن را از طریق Apple ID بازیابی کنید را مشاهده می کنید. پس از آن باید بر روی پیکانی که کنار آن قرار دارد کلیک کنید و اپل آیدی «Apple ID» و سپس رمزعبور خود را وارد کنید.

گفتنی است، کاربران فقط مجاز هستند سه مرتبه رمز عبور اشتباه را وارد کنند.

در این هنگام، هشداری را خواهید دید که keychain جدیدی ایجاد می شود. در اینجا بر روی OK کلیک کنید.

سپس شما می توانید رمزعبور جدید خود دو مرتبه وارد کنید و بعد باید یک راهنما یا اشاره برای رمز عبور خود در نظر بگیرید. پس از اتمام آن بر روی گزینه Reset password کلیک کنید.

اگر قبلا اپل آیدی مرتبط با مک خود نداشته اید به System Preferences و سپس iCloud بروید تا حساب جدیدی را ریجستر کنید یا وارد حساب فعلی خود که مرتبط با کامپیوترتان است وارد شوید.  در برخی مواقع اگر این مسیر «System Preferences > Users & Groups» را طی کنید، گزینه ای برای بررسی «Allow user to reset password using Apple ID»مشاهده خواهید کرد.  حتی اگر این گزینه را نبینید هنوز احتمال آن است که از اپل آیدی برای ریست کردن رمزعبور خود استفاده کنید.

 

روش دوم : بازیابی رمزعبور با حساب ادمین دیگر

اگر یک حساب ادمین اضافی دیگر در کامپیوتر خود دارید، می توانید از آن برای بازیابی رمزعبور مک استفاده کنید. برای استفاده از این روش مراحلی که در ادامه گفته می شود را انجام دهید.

از طریق نام کاربری و رمزعبور وارد دومین اکانت ادمین شوید. سپس این مسیر «System Preferences > Users & Groups» را طی کنید.

بر روی قفل کلید کنید تا بتوانید تنظیمات را تغییر دهید و نام و رمزعبور ادمین را مجددا وارد کنید.

اکانت ادمینی که قفل کرده اید را انتخاب کنید و بر روی گزینه Reset Password کلیک کنید.

در مرحله بعد، رمزعبور جدید خود را دوبار وارد کنید و پس از آن باید یک اشاره را وارد کرده. پس از تکمیل این قسمت بر روی گزینه «Change password» کلیک کنید.

اکنون شما می توانید از دومین اکانت ادمین خارج شوید و از طریق رمزعبور که به تازگی ایجاد کرده اید وارد حساب خود شوید.

 

روش سوم : بازیابی رمزعبور با Master Password

روش دیگری که می توانید هنگام فراموش کردن رمزعبور مک خود از آن استفاده کنید یک روش پیشگیرانه است زیرا شما مجبور خواهید بود یک رمزعبور اصلی برای کامیپوترتان اضافه  کنید. برای انجام این کار باید این مسیر «System Preferences > Users & Groups» را طی کرده و بر روی دکمه تنظیمات و بعد گزینه Create Master Password کلیک کنید. پس از آن از شما خواسته می شود یک رمزعبور پیچیده و یک اشاره برای رمزعبور وارد کنید.

اگر رمزعبوراصلی را اضافه کردید. زمانی که رمزعبور را چند بار اشتباه وارد کنید، همراه با آن گزینه ای با مضمون بازیابی رمزعبور از طریق اپل آیدی مشاده می کنید.

 

روش چهارم : بازیابی رمزعبور مک با حالت Recovery

اگر هیچ کدام از روش هایی که تاکنون معرفی کردید کارساز نبودند شما می توانید از حالت ریکاوری هنگام فراموش کردن رمزعبور مک خود استفاده کنید. برای انجام این کار باید مراحل پایین را با دقت انجام دهید.

ابتدا کامپیوتر خود را ریست کنید و Cmd+R را فشار دهید تا لوگو اپل را که ظاهر می شود را ببینید. این عمل ممکن است چند لحظه طول بکشد اما نوار پیشرفت کاری را مشاهده می کند که به شما می گوید کامپیوتر در حال بوت شدن در حالت Recovery است.

در منو به سمت Utilities > Terminal بروید. در ترمینال، عبارت «resetpassword» را تایپ کنید و اینتر را فشار دهید. پس از آن Reset Password Utility برایتان باز می شود.

اکانتی که قصد ریست آن را دارید از منو کشویی انتخاب کنید و سپس رمزعبور جدید را دوبار وارد کرده و بعد اشاره رمزعبور را وارد کنید.

بعد از تایپ «resetpassword» در ترمینال، اگر از نسخه اولیه سیستم عامل مک استفاده می کنید، ممکن است رابط متفاوتی را مشاهده کنید که سه گزینه در اختیارتان می گذارد. این سه گزینه عبارت اند از رمزعبورتان را فراموش کردید، رمزعبورتان کار نمی کند یا صفحه کلیدتان کار نمی کند.

اگر رمزعبورتان را فراموش کردید را انتخاب کنید، از شما خواسته می شود اپل آیدی خود را وارد کنید و پس از آن می توانید رمزعبور جدید را وارد کنید.

1 دیدگاه دربارهٔ «هنگام فراموش کردن رمزعبور مک از این چهار روش کمک بگیرید;

دیدگاهتان را بنویسید