یوتیوب اکنون ویدئوهای عمودی را در رایانه بدون حاشیه نشان می‌دهد

ویدئو عمودی معمولا هدفی اغوا کننده برای اکثر کاربران است و اینستاگرام تصمیم گرفت این امکان را با راه اندازی IGTV به طور کامل فراهم کند. در حال حاضر به نظر می رسد یوتیوب دنبال راهی بهتر برای کاربران است تا از محتوای ثبت شده در حالت عمودی لذت ببرند.

جمعه گذشته، گوگل شروع به پخش آپدیت نسخه دسکتاپ یوتیوب کرد. در این بروزرسانی تجربه مشاهده ویدئوهایی که از نسبت ابعاد 16:9 استفاده نمی کنند، بهبود یافته است. مزایای این فیلم ها، در ویدئوهای عمودی یا مدل های 4:3 قدیمی تر است که در گذشته در یک قاب با نسب 16:9 ولی با حاشیه های مشکی نمایش داده می شدند.

در تئوری، این عملکرد باید محتوای پوچ دور صفحه را حذف کرده و حس بهتری در مشاهده ویدئوها به کاربر بدهد. با این حال، کاربران در انجمن های راهنما از تغییرات راضی نبوده اند که شرکت ظاهرا پاسخ به بازخورد منفی را اعلام کرده است. شکایت ها از کیفیت ویدئو و ناتوان بودن در تماشای برخی ویدئوهای خاص در حالت تمام صفحه گزارش شده است. همچنین برخی کاربران خراب بودن ویدئو را اعلام کرده اند.

هرچند ممکن است که برخی از آنها به اجرای اولیه سایت مربوط شوند اما این اولین بار نیست که یوتیوب تغییرات جنجالی و بحث برانگیز را به وب سایت خود اضافه می‌کند. فقط باقیمانده که ببینیم چه زمانی و چرا شکایت خواهد شد. برای کسانی که طراحی جدید را دوست ندارند، استفاده از مرورگری غیر از کروم می تواند کمک کند. زیرا به نظر می رسد این ویژگی فقط برای کاربران مرورگر خود گوگل در حال اجرا است.

دیدگاهتان را بنویسید