آموزش نصب نسخه بتا اندروید P بر روی گوشی Essential Phone

گوگل در رویداد I/O 2018 اولین نسخه بتای اندروید P را برای تلفن های هوشمند پیکسل خود و هفت دستگاه OEM منتشر کرد.این هفت دستگاه Sony Xperia XZ2، Xiaomi Mi Mix 2S، Nokia1 Plus، Oppo R15 Pro، Vivo X21، OnePlus 6 و  Essential Phone هستند. در این راهنما نحوه نصب اندروید P بر روی گوشی Essential Phone را به شما آموزش می دهیم.  متاسفانه این کار به سادگی عضویت در Android Beta Program نیست. Essential فایل های دانلود اندروید P را بر روی وب سایت خود دارد.

نسخه پیش نمایش اندروید P را دانلود کنید

برای نصب اندروید P بر روی گوشی Essential Phone ابتدا به وب سایت Essential’s Developer Overview بروید و فایل های ضروری را دانلود کنید.می توانید اندروید OTA P یا فایل فست بوت را پس از وارد کردن اطلاعات خود و شماره سریال دستگاه دانلود کنید.

ADB و فست بوت را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید

سپس باید ADB و فست بوت را بروی کامپیوتر خود نصب کنید.

بوت لودر گوشی Essential Phone را آنلاک کنید.

اگر OTA را بر روی Essential Phone ساید، لود کنید دیگر نیازی به آنلاک کردن بوت لودر ندارید.

در هرحال برای custom room ها باید بوت لودر را آنلاک کنید. لازم به ذکر است که آنلاک کردن بوت لودر گوشی تمامی داده های آن را پاک می کند. پس قبل از انجام مراحل زیر از تمامی داده های خود پشتیبان گیری کنید. برای آنلاک کردن بوت لودر Essential Phone مراحل زیر را دنبال کنید:

1.به بخش Settings>System>About Phone بروید سپس هفت مرتبه یا تا زمانی که تایید این که شما یک توسعه دهنده هستید را دریافت کنید روی Build number ضربه بزنید.

2.به System Settings برگردید سپس Developer Options را انتخاب کنید.

3.با ضربه بر روی نوار کناری OEM unlocking آن را فعال کنید.

4.تا USB debugging به پایین اسکرول کنید و نوار کناری آن را به سمت ONبکشید.

5.گوشی Essential Phone را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

سپس در فولدری که ADB و فست بوت در آن نصب شده اند یک پنجره ترمینال باز کنید. در ویندوز می توانید راست کلیک کرده و بر روی Open command window here کلیک کنید. در macOS یک پنجره ترمینال باز کنید و فولدری را که در آن ADB و فایل های فست بوت قرار دارند بکشید و رها کنید (Drag and Drop)

1.در پنجره فرمان یا Command window خود عبارت adb devices را تایپ کنید و دکمه enter را  فشار دهید. پس از این باید شماره سریال گوشی شما در پنجره فرمان ظاهر شود.

سپس گوشی خود را در حالت فست بوت ریبوت کنید.در پنجره فرمان adb reboot bootloader را تایپ کنید و دکمه  enter  را فشار دهید.

روش دیگر قرار دادن گوشی در حالت فست بوت  این است که در حالی که دکمه  ولوم پایین را فشار می دهید گوشی را ریبوت کنید.گوشی شما به حالت فست بوت بوت می شود.در این حالت وضعیت دستگاه باید در حالت Locked باشد. برای این که مطمئن شوید کامپیوتر هنوز دستگاه شما را شناسایی می کند در پنجره فرمان fastboot devices را تایپ کنید و دکمه  enter را فشار دهید.شماره سریال گوشی باید ظاهر شود. ( به روز رسانی گوشی های Essential و قابلیت سفارشی سازی Notch Area )

هشدار: آنلاک کردن بوت لودر گوشی تمامی داده های آن را پاک می کند.اگر نمی خواهید داده های خود را از دست بدهید از انجام دادن بقیه مراحل خودداری کنید. قبل از آنلاک کردن بوت لودر گوشی مطمئن شوید که از تمامی داده های خود پشتیبان گیری کرده اید. اگر نگران از دست دادن داده های خود نیستید پس با خیال راحت این روند را ادامه دهید.

در پنجره فرمان fastboot flashing unlock را تایپ کنید و دکمه  enter را فشار دهید.

بر روی گوشی اعلانی مبنی بر این که آیا می خواهید بوت لودر گوشی را آنلاک کنید یا خیر ظاهر می شود. از دکمه ولوم پایین برای انتخاب Yes استفاده کنید سپس دکمه پاور را برای تایید فشار دهید.بدین طریق گوشی شما ریبوت خواهد شد.

اندروید P  را برای Essential Phone سایدلود کنید

هنگامی که ADB و فست بوت بر روی کامپیوتر شما نصب شدند و بوت لودر نیز آنلاک شد، می توانید سایدلود کردن آپدیت را برای Essential Phone را آغاز کنید. فایل OTA.zip را که پیش از این دانلود کرده اید به همان فولدری که ADB و فایل های فست بوت در آن قرار دارند انتقال دهید. نام فایل را به update.zip تغییر دهید.در غیر این صورت باید نام گیج کننده فایل را در پنجره فرمان تایپ کنید.

1.مطمئن شوید که USB debugging بر روی Essential Phone فعال است.

2.گوشی را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

3.در فولدری که ADB و فست بوت در آن نصب شده اند یک پنجره فرمان باز کنید.

4.در پنجره فرمان خود adb devices را تایپ کنید و دکمه enter را فشار دهید.سپس باید شماره سریال دستگاه در پنجره فرمان ظاهر شود.

اگر بر روی گوشی خود اعلانی مبنی بر این که آیا اجازه ی دسترسی USB debugging را به کامپیوت می دهید یا خیر مشاهده کردید باکس را چک کرده و OK را انتخاب کنید.

5.گوشی را به حالت ریکاوری ریبوت کنید.برای انجام این کار در پنجره فرمان adb rebbot recovery را تایپ کنید سپس گوشی شما در حالت ریکاوری ریبوت می شود.در این جا با یک باگ دروید کوچک سبز رنگ و علامت هشدار مواجه می شوید که نگران کننده نیستند.

6.منوی ریکاوری را بر روی گوشی Essential Phone باز کنید.برای انجام این کار دکمه ی پاور را نگه دارید و یک مرتبه دکمه ی ولوم پایین را فشار دهید.

7.با دکمه ولوم پایین تا Apply update fromADB رو به پایین اسکرول کنید پس برای تایید دکمه پاور را فشار دهید.

8.مطمئن شوید که کامپیوتر هنوز هم می تواند گوشی شما را شناسایی کند.برای مطمئن شدن از این موضوع پس از تایپ کردن adb devices در پنجره فرمان و فشار دادن دکمه enter باید شماره سریال دستگاه را مشاهده کنید.

9.در پنجره فرمانadb sideload update.zip (یا هر نامی را که برای فایل انتخاب کرده اید) را تایپ کنید.

اگر تمامی مراحل بالا را با موفقیت سپری کنید نصب اندروید P بر روی Essential Phone آغاز می شود.نصب اندروید P چند دقیقه زمان می برد.هنگامی که نصب شد گوشی خود را ریبوت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید