آموزش آیفون؛ چگونه اثر انگشتمان را در آیفون تنظیم کنیم؟ ‌‌

آیفون یا آیپد را می توانید فقط با استفاده از اثر انگشت خود باز کنید. در این مطلب به نحوه تنظیم حسگر اثر انگشت در آیفون و نحوه استفاده از Touch ID خواهیم پرداخت.

تقریبا می توان گفت همه دستگاه های پس از آیفون 5S و آیپد Air 2 از ویژگی Touch ID پشتیبانی می کنند. البته آیفون X از ویژگی Face ID به جای اسکنر اثر انگشت استفاده می‌کند.

آیفون 5S اولین دستگاهی بود اسکنر اثر انگشت را به عنوان یک ویژگی عرضه کرد. از آن زمان به بعد بسیاری از دستگاه‌های دیگر این ویژگی را عرضه کردند تا امکان این را بدهند برای بازکردن گوشی به جای رمز بتوان از اثر انگشت استفاده کرد.

هنگامی که دکمه هوم را لمس می کنید، Touch ID اثر انگشت شما را خوانده و آیفون را باز می‌کند. دیگر نیازی به هیچ حرکت کشویی یا وارد کردن رمز 4رقمی نیست (البته در شرایطی خاص مجبور به استفاده از رمز هستید). Touch ID با هدف ایجاد امنیت و سرعت به صورت همزمان ارائه شده است.

برای رفع مشکلات و اختلالات iOS 12 در این لینک همراه ما باشید.

Touch ID چیست و چگونه کار می‌کند؟

تکنولوژی Touch ID که در آیفون و آپیدهای خاصی یافت می‌شود، یک اسکنر تصویری یکپارچه را با دکمه هوم ترکیب می‌کند. اگرچه کاملا یک دوربین نیست و در واقع تصویر انگشت شما را اسکن می‌کند.

اپل می گوید: “فناوری Touch ID یکی از پیشرفته ترین سخت افزار و نرم افزارهایی است که در دستگاه خود قرار داده ایم.” “برای سازگار بودن با دکمه هوم اندازه آن 170 میکرون قرار گرفته است که خیلی ضخیم‌تر از موی انسان نیست. این سنسور با رزولوشن 500 پیکسلی می تواند جزئیات دقیق اثر انگشت شما را اسکن کند. دکمه هوم نیز از جنس کریستال یاقوت می باشد که یکی از روشن ترین و سخت ترین مواد موجود است. این از سنسور محافظت می‌کند و به عنوان یک لنز به طور دقیق روی اثر انگشت شما تمرکز می‌کند.”

نتیجه تمام این تکنولوژی عرضه دکمه هوم با قابلیت اسکن اثر انگشت با قدرت بالا می باشد.

نحوه تنظیم Touch ID در آیفون و آیپد

Touch ID به صورت خودکار در طول فرایند نصب Setup Assistant در iOS راه اندازی خواهد شد، اما هنوز هم باید یک رمز 4 رقمی وارد کنید. اثر انگشت تعداد دفعاتی که لازم است رمز را وارد کنید کاهش می دهد، اما برای تایید اعتبار اضافی همراه اثر انگشت در خواست خواهد شد، همچنین اگر دوستی بخواهد گوشی را برای شما باز کند رمز مفید خواهد بود.

رمز عبور مفید است زیرا تضمین می‌کند در صورت عدم شناسایی انگشت توسط حسگر شما می توانید آیفون خود را باز کنید. مطمئن شوید رمزی وارد کنید که آن را به خاطر داشته باشید اما نه چیزی که به سادگی قابل حدس باشد مانند ‘1234’.

اگر در طول فرآیند تنظیم آیفون اثر انگشت (Touch ID) را راه اندازی نکرده اید، می توانید این کار را بعدا با مراحل زیر انجام دهید:

  • وارد تنظیمات شوید و Touch ID & Passcode را انتخاب کرده و سپس رمز خود را وارد کنید.
  • روی Add A Fingerprint ضربه بزنید.
  • یک انگشت را روی دکمه هوم قرار داده و تا زمانیکه آیفون یا آیپد ویبره بزند لمس کنید.
  • لمس کردن دکمه هوم را ادامه دهید، هر باز زاویه انگشت خود را کمی تغییر دهید.

هر بار که انگشت خود را دکمه هوم قرار می دهید، اثر انگشت با اطلاعات دقیق‌تری ذخیره خواهد شد. دکمه هوم را فشار ندهید، شما فقط باید به آرامی انگشت خود را روی آن قرار دهید.

نحوه افزودن انگشتان بیشتر به Touch ID

اگر می خواهید اجازه دهید دیگر افراد خانواده بتوانند آیفون را باز کنند، می توانید حداکثر تا 5 اثرانگشت مختلف را در Touch ID وارد کنید. برای افزودن انگشت‌های بیشتر به سادگی روی Add Finger در تنظیمات Touch ID ضربه بزنید. اگر می خواهید فردی دیگر بتواند آیفون را باز کند، این فرآیند می تواند به شما کمک کند.

نحوه استفاده از Touch ID برای بازکردن قفل آیفون

با استفاده از اثر انگشت می توانید هربار که گوشی را روشن می کنید، قفل آیفون را باز کنید. دو راه برای استفاده از آن وجود دارد:

  • دکمه هوم را فشار دهید تا صفحه آیفون یا آیپد روشن شود، سپس انگشت خود را روی دکمه هوم قرار دهید تا قفل باز شود.
  • روی دکمه پاور ضربه بزنید تا نمایشگر روشن شود، سپس انگشت خود را روی دکمه هوم قرار دهید تا قفل باز شود.

پس از دوبار تلاش اشتباه، گزینه استفاده از رمزعبور را دریافت می کنید و پس از 5 تلاش اشتباه باید از رمزعبور برای گشودن گوشی یا تبلت اپل خود استفاده کنید.

استفاده از Touch ID برای خریدهای اپ استور

همچنین اثر انگشت را می توانید برای خرید از اپ استور استفاده کرد. برای انجام اینکار باید مطمئن شوید که شناسه لمسی برای کار با اپ استور راه اندازی شده است:

  • به تنظیمات رفته و وارد بخش Touch ID & Passcode شوید.
  • روی iTunes & App Store ضربه بزنید تا روشن شوند (سبز).

در آینده هنگامی که خریداری کنید، یک گزینه اسکن اثر انگشت را دریافت خواهید کرد. در حال حاضر می توانید خریدهای خود را از اپ استور فقط با یک اثر انگشت انجام دهید.

آیا به پسورد نیاز پیدا خواهید کرد؟

موارد خاصی وجود دارد که شما باید از یک رمزعبور استفاده کنید، مثلا جایی که اثر انگشت برای انجام وظایف مشخصی کافی نیست. برای مثال، اگر دستگاه را برای 6 روز باز نکرده باشید  یا در 8 ساعت گذشته از اثر انگشت برای بازکردن گوشی استفاده نکرده اید، به رمزعبور نیاز دارید.

علاوه بر این، اگر دستگاه را ری‌استارت کرده باشید، برای 48 ساعت آن را باز نکرده اید، توسط برنامه Find My iPone قفل شده باشد، یک اثر انگشت جدید اضافه کرده باشید یا اگر 5 تلاش ناموفق داشته اید باید از رمزعبور استفاده کنید.

همچنین برای تغییر تنظیمات اثر انگشت در ابتدا باید رمز عبور خود را وارد کنید.

نحوه رفع مشکلات Touch ID آیفون

اپل در صورت در دسترس نبودن Touch ID پیشنهادات زیر را ارائه می دهد:

  • یک انگشت متفاوت اضافه کرده و استفاده کنید.
  • استقامت نشان دهید. هرگاه که از Touch ID استفاده می کنید، تشخیص اثر انگشت شما را یاد گرفته و بهبود می بخشد.
  • از کد عبور استفاده کنید. شما به راحتی می توانید از روش‌های موجود در مدل قدیمی آیفون استفاده کنید.

میزان امنیت Touch ID (اسکنر اثر انگشت)

اثر انگشت بسیار امن‌تر از رمز عبور است. طبق گفته اپل، “اثر انگشت هر فرد منحصر بفرد است، بنابراین بسیار نادر می باشد که یک قسمت کوچک از دو اثر انگشت جداگانه بتوانند بر Touch ID غلبه کنند. احتمال این اتفاق یک مورد در 50000 است. این یعنی بسیار بهتر از احتمال یک در 10000 برای حدس زدن رمز 4 رقمی.”

اپل تصاویر اسکنر اثر انگشت را ذخیره نمی‌کند. Touch ID یک نمایش ریاضی از انگشت را ذخیره می‌کند که قابل بازیابی به صورت تصویر نیست.

دیدگاهتان را بنویسید