معرفی ۷ مورد از بهترین جایگزین های اسکایپ برای ویندوز یا لینوکس

احتمالا شما حداقل یک بار با اسکایپ تماس ویدیویی برقرار کرده اید. اما محبوبیت بسیار اسکایپ این معنی نیست که بهترین گزینه برای استفاده است.  در صورتی که اسکایپ را دوست ندارید یا به دلایلی نمی توانید از آن استفاده کنید ، ما چندین گزینه جایگزین اسکایپ را برای رایانه شخصی شما معرفی کرده ایم.

آیا باید از اسکایپ استفاده نکنیم؟

مایکروسافت دو نسخه اسکایپ را برای ویندوز ۱۰ ارائه می دهد: یک برنامه دسک تاپ سنتی و یک برنامه Store. این دو کمی متفاوت هستند ، اما برای اکثر افراد ، app store‌ خوب عمل می کند. به علاوه ، این برنامه به طور خودکار از طریق فروشگاه مایکروسافت به روز می شود ، که به محافظت از آن در برابر نقص های امنیتی کمک می کند.

اگر می خواهید از اسکایپ بدون نیاز به نصب هر چیز دیگری استفاده کنید ، می توانید از نسخه وب اسکایپ استفاده کنید. این نسخه خیلی جذاب نیست ، اما هنوز هم عملکردی را که شما نیاز دارید ، دارد.

در سال ۲۰۱۸ ، یک محقق امنیتی نقصی را در نسخه دسکتاپ اسکایپ کشف کرد که می تواند به افراد اجازه دهد از مکانیزم به روزرسانی اسکایپ سوءاستفاده کرده و رایانه شما را تصاحب کنند. مایکروسافت این مسئله را برطرف کرد ، اما این موصوع نشان می دهد که اسکایپ و سایر ابزارهای ویدیویی در برابر حمله امنیتی مصون نیستند.

اسکایپ از زمان وقوع این مسئله نسبتاً قوی بوده است ، بنابراین خطر امنیتی شدیدی وجود ندارد. اما هنوز خوب است که بدانیم چه گزینه های جایگزینی برای اسکایپ وجود دارند.

۱. Google Hangouts

یک جایگزین محبوب برای اسکایپ، Hangouts است که می تواند تقریباً همه کارهایی را که اسکایپ انجام می دهد را انجام دهد. به جستجوی شخصی بپردازید که آدرس ایمیل یا شماره تلفن آن ها را دارید و می توانید از طریق متن ، تماس صوتی یا گپ تصویری با آن ها صحبت کنید. می توانید گروه هایی با حداکثر ۱۰ نفر را اضافه کنید ، و مخاطبین Google شما به صورت خودکار اضافه و سازماندهی می شوند.

به طور کلی ، اگر شما دوستان زیادی دارید که کاربران اپل نیستند ، این گزینه یک انتخاب عالی برای استفاده به عنوان پیام رسان اصلی شما است. تنها مسئله احتمالی Hangout این است که برنامه نسخه دسک تاپ رسمی ارائه نمی دهد. اگر مایل به بازدید از صفحه اصلی نیستید ، باید از افزونه Hangouts Chrome استفاده کنید.

اگر این برنامه را دوست ندارید ، از یک سرویس دهنده پیام رسان جایگزین مانند Franz استفاده کنید ، این برنامه این امکان را فراهم می کند تا از یک پنجره به Hangouts و سایر خدمات وب دسترسی داشته باشید. YakYak یکی دیگر از سرویس گیرندگان دسکتاپ شخص ثالث خوب برای Hangouts است.

توجه داشته باشید که Google هم چنین قصد دارد Hangouts را به دو سرویس جداگانه ، Chat و Meet تقسیم کند. کاربران تجاری از قبل به این موارد توجه کرده اند ، در حالی که نسخه مصرف کننده “پس از ژوئن ۲۰۲۰” تغییر خواهد کرد.

۲. LINE

LINE پیام رسان دیگری است که به شما امکان می دهد به راحتی در کنار دوستان خود باشید. این پیام رسان علاوه بر ویندوز ، برای macOS ، iOS و Android نیز موجود است.

همانطور که انتظار دارید ، این سرویس تماس های ویدیویی ، تماس صوتی و پیام رسانی متنی را برای گروه ها ارائه می دهد. اگر مایل هستید چت های خود را جذاب کنید ، می توانید از هزاران برچسب متحرک انتخاب کنید.

اگر موارد زیادی را در گفتگوهای خود به اشتراک بگذارید ، LINE از برخی از رسانه ها پشتیبانی می کند که حتی اسکایپ آن ها را پشتیبانی نمی کند. می توانید برای شخصی برای ارسال در زمان دیگر پیام صوتی بگذارید یا در صورت لزوم حتی موقعیت مکانی خود را نیز ارسال کنید.

LINE ویژگی های بسیار خوبی دارد و اگر به دنبال چیزی کمی متفاوت از معمول هستید ، LINE ارزش امتحان کردن را دارد. این یک برنامه پیام رسانی محبوب در بسیاری از مناطق آسیا است.

۳. Tox

اگر به دنبال یک گزینه جایگزین امن برای اسکایپ هستید ، Tox برنامه مورد اطمینان است. این یک برنامه منبع باز است. ممکن است انتظار داشته باشید چنین برنامه ای یک رابط فریبنده یا تنظیمات گیج کننده داشته باشد ، اما اینگونه نیست. نگران نباشید ، qTox (برنامه کامل) یا uTox را نصب کنید (منظور سیستم های سبک تر است) و چت را شروع کنید. Tox کاملاً رایگان است و هیچ تبلیغی ندارد. گفتگوهای ایمن ، تماس صوتی و تماس های ویدیویی به این معنی است که هیچ کس نمی تواند از شما جاسوسی کند. شما حتی می توانید صفحه و فایل های خود را بدون محدودیت به اشتراک بگذارید.

علاوه بر این ، Tox سیستم های کاربران خود را خاموش می کند ، بنابراین هیچ سرور دیگری برای حمله وجود ندارد. این ممکن است برای شما جدید باشد ، اما اگر از برنامه های خود برای حفظ حریم خصوصی به ویژه به عنوان گزینه ای برای اسکایپ در لینوکس استفاده کنید ، قطعاً ارزش بررسی کردن را دارد.

۴. Viber

یکی دیگر از انتخاب های کلاسیک در عرصه پیام رسانی ، Viber است که تمام ویژگی های استاندارد از جمله چت گروهی ، تماس ویدیویی و برچسب را ارائه می دهد. اگر اغلب بین دستگاه ها جابجا می شوید ، از قابلیت انتقال Viber که به شما امکان می دهد تماس ها را به تلفن همراه خود منتقل کنید ، بسیار خوشحال خواهید شد.

viber ‌مانند LINE  دارای گفتگوهای عمومی (موسوم به انجمن ها) است که در صورت عدم وجود فردی برای ارسال پیام ، به شما امکان می دهد با دیگران ارتباط برقرار کنید. هم چنین اگر می خواهید با دوستان خود بازی کنید ، دارای بازی های داخلی نیز می باشد.

وایبر یک برنامه عالی است. توجه داشته باشید که برای استفاده از Viber در دسکتاپ ، برای همگام سازی حساب خود ابتدا باید از طریق تلفن خود وارد شوید.

۵. ICQ

ICQ ده ها سال است که وجود دارد ، اما مطمئن باشید که این نسخه به روزرسانی برای دوره جدید است.

این یک برنامه پیام رسان ساده و بدون هیچ گونه کرک است. این برنامه تماس های شما را رمزگذاری می کند ، و البته می توانید به صورت گروهی گپ بزنید. اگر شخصی یک پیام صوتی ارسال کند ، می توانید آن را به متن تبدیل کنید اگر در حال حاضر نتوانید به آن صدا گوش دهید. گپ های زنده به شما امکان می دهند تا با افراد درباره موضوعاتی مانند سفر صحبت کنید. ICQ هم چنین از انتقال فایل های بزرگ تا ۴ گیگابایت پشتیبانی می کند.

۶. Discord

Discord خود را به عنوان ابزاری محبوب چت برای گیمرها معرفی کرده است. حتی اگر از این دید بررسی نکنید، هم چنان به عنوان جایگزین کاملی برای اسکایپ به کار می رود ، به خصوص اگر یک گروه معمولی از افراد برای گفتگو با آن داشته باشید.

هنگامی که همه چیز تنظیم شد ، Discord امکان چت متنی ، پیوستن به تماس های صوتی و حتی برقراری تماس ویدیویی را در میان دوستان آسان می کند.

۷. Jami

Jami ، که قبلاً با عنوان Ring شناخته می شد ، یک ابزار ارتباطی آزاد و منبع باز است. این برنامه برای هر سیستم عامل اصلی موجود است ، فاقد تبلیغات است و کلیه ارتباطات را رمزگذاری می کند. متن ، صوتی و پیام رسانی ویدیویی مورد انتظار را در اینجا پیدا خواهید کرد.

به عنوان بخشی از نرم افزار که به حریم خصوصی شما احترام می گذارد ، Jami مطمئناً یک برنامه برای بررسی است. به اندازه بعضی از گزینه های بالا محبوب نیست ، اما ممکن است فقط آن چه شما به دنبال آن هستید ، باشد. مانند Tox ، این یک جایگزین مناسب برای Skype نیز برای کاربران Linux است.

هم چنین بخوانید: چگونه تماس های صوتی یا تصویری اسکایپ را ضبط کنیم؟

احتمالاً اگر بخواهید اسکایپ را رها کنید ، یکی از این برنامه ها نیازهای پیام رسانی شما را برآورده می کند. البته ، یک سرویس فقط به اندازه تعداد افرادی که می شناسید از آن استفاده می کنند خوب است. بنابراین ، حتی اگر یکی از این ها را دوست داشته باشید ، باید دوستان را متقاعد کنید که به آن بپیوندند.

دیدگاهتان را بنویسید