معرفی ۶ روش ساده برای برنامه ریزی با Google Drive

آیا همه میز کارتان با کاغذهای یادداشتی پر شده است که کارهایتان را از ترس فراموش کردن روی آن ها نوشته اید؟ چرا آن ها را به برنامه ریز Google Drive‌ انتقال نمی دهید؟

Google Drive‌ یک برنامه رایگان است که روی چندین پلتفرم اجرا می شود، تنوع، انعطاف پذیری بالایی دارد و رابط کاربری آن مورد پسند کاربران است. همین قابلیت ها آن را به یک ابزار عالی برای نگاشت برنامه ها و دنبال کردن آن ها تبدیل کرده است.

۱٫ Daily Planner

یک برنامه با سبک قدیمی و مشابه برنامه زمانی مدرسه شاید تمام چیزی باشد که شما نیاز دارید تا وظایف مهم خود را در طول روز دسته بندی و زمان بندی کنید. این برنامه به شما یک چارچوب برای برنامه ریزی همه کارهای هفته می دهد و به شما کمک می کند کارهایی که خیلی ضروری نیستند را هم شناسایی کنید. Google Docs به راحتی امکان ایجاد برنامه ریز روزانه را فراهم می کند. تمام کاری که باید انجام بدهید این است که یک جدول بسازید و وظایف خود را داخل آن بنویسید.

برای آغاز کار روی Insert > Table کلیک کنید.

وظایف خود را به صورت دلخواه زمان بندی کنید. می توانید از بخش های نیم ساعتی،‌یک ساعتی، ۲۵ دقیقه ای یا هر مدت زمان دیگری که بخواهید استفاده کنید.
اگر بخواهید کارهایتان را بر اساس زمانی هایی که در طول روز دارید، نوع کار یا اولویت آن تقسیم بندی کنید باز هم این امکان برایتان فراهم است. ممکن است بخواهید با رنگ های مختلف آن ها را متمایز کنید و یادداشت های کوچکی را برای دید بهتر روزها در کنار آن ها قرار دهید.
با برنامه ای مانند  Google Docs planner اشتراک گذاری کارها با دوستانتان و سایر افراد کار بسیار ساده ای است.

۲٫ Route Planner

 قابلیت My Maps در Google Drive برای نمایش جزئیات برنامه فوق العاده است. این قابلیت می تواند بسیار موثرتر و کارآمد تر از هر پوشه یا دفتر یادداشتی باشد. دسترسی آنی به برنامه های مسافرت و جزئیات آن زمانی که مسیر شما مشخص است و راه طولانی ای در پیش دارید، استرس سفر شما را بسیار کاهش می دهد.
برای آغاز ساخت یک برنامه ریز مسیر: در Google Drive روی New > More > Google My Maps کلیک کنید.
شما می توانید نکات کلیدی و مهم مانند هتلی که رزرو کرده اید، رستوران هایی که می خواهید بروید و موارد دیگر را هم به آن اضافه کنید. امکان افزودن مواردی مانند رزرو هتل، رزرو شام و … بسیار جالب و کارآمد هستند. حتی می توانید پس از بازگشت از سفر، عکس های خود را به عنوان خاطرات سفر به آن اضافه کنید.

 ۳٫ Interior Design Planner

Google Drive فقط برای برنامه ریزی و زمان بندی سفر نیست بلکه شما می توانید از آن برای طراحی جنبه های مختلف زندگی با  Floorplanner. استفاده کنید. این افزونه Google Drive به شما این امکان را می دهد ایده های طراحی را برای منزل و محل کارتان با نقشه های دو یا سه بعدی بکشید. این قابلیت برای طراحی داخلی فوق العاده است.

 ۴٫ Event Planner

اگر شما در حال برنامه ریزی برای یک جشن تولد، مراسم عروسی یا موارد دیگر هستید، Google Drive می تواند به عنوان برنامه ریز رویداد به شما کمک کند.

  • روی Insert > Table برای ساخت یک مورد جدید کلیک کنید. تاریخ های مهم را با تقویم Google Docs هایلایت کنید.
  • از ابزار  چت Google Drive و سیستم کامنت گذاری و نظر دهی آنی  Google Drive برای مشارکت افراد در برنامه ریزی رویداد در همان صفحه در همه زمان ها استفاده کنید.
  • یک لیست به اشتراک گذاشته شده و قابل ویرایش را اضافه کنید که در آن وظایف هر فردی کاملا مشخص باشد.
  • یک صصفحه Google Sheet را برای بررسی وظایف هر شخص نگه دارید.
  • یک فرم از Google Forms برای نوشتن نام و جزئیات هر فرد به صورت خودکار در فایل Google Sheets تنظیم کنید.
  • اگر ایده های زیادی دارید و نمی دانید از کجا باید شروع کنیدبا قالبی شروع کنید که برخی قسمت های آن از پیش پر شده باشند. به عنوان مثال اگر در حال برنامه ریزی برای مراسم عروسی هستید، می توانید با قالب عروسی کار را آغاز کنید.

۵٫ Hobby Planner

برنامه های اوقات فراغت هم نیاز به زمان بندی دارند به عنوان مثال ممکن است بخواهید یک زبان جدید یاد بگیرید، یا به آموزش یک ساز جدید موسیقی بپردازید.  در چنین مواقعی داشتن یک برنامه مناسب بسیار عالی است. برنامه باعث می شود شما سریع تر پیش بروید و روند موثرتری داشته باشید.

چرا یک برنامه ریز دیجیتالی را به برنامه ریزی کاغذی ترجیح می دهیم؟ ممکن است به نظر شما هم برنامه ریزی دیجیتالی جالب تر باشد زیرا می توانید به فیلم ها، تصاویر و مقالات و موارد دیگر لینک بدهید.

به عنوان مثال با تخصیص یک ساعت به گیتار در سه شنبه می توانید یک لینک زا آموزش آن در یوتیوب را هم به برنامه تان اضافه کنید. حتی می توانید یک عکس از کورد های آهنگ جدیدی که می خواهید یاد بگیرید را هم به آن اضافه کنید.

علاوه بر این یک نمودار برای نگاشت پیشرفت شما در طول دوره برای رسیدن به هدفتان هم دارد که بعد از هر جلسه آن را اضافه می کند.

۶٫ Lesson Planner

اگر شما معلم هستید، ممکن است بخواهید یک برنامه ریز درسی آنلاین رایگان برای کمک به آماده شدن برای کلاس های پیش رو استفاده کنید. این امکان در Google Drive فراهم است. حتی نیازی به آغاز از ابتدای کار هم وجود ندارد. Google Docs یک سری قالب از پیش تعیین شده برای برنامهریزی درسی دارد.

برای استفاده از یکی از آن ها برای افزایش سرعت کار، روی New > Google Docs > From a template کلیک کنید و قالب دلخواه خود را انتخاب کنید.

محتوای درس را به قسمت هایی که با جدول زمانی جلسات شما همخوانی داشته باشد تقسیم کنید. برای خوانایی بیشتر از کشیدن فلوچارت ها و نمودارها استفاده کنید. هم چنین می توانید منابع درسی را هم با دانش آموزان خود به اشتراک بگذارید.

آیا شما تجربه برنامه ریزی با  G‌oogle Drive را داشته اید؟ نظرات و تجربیات خود را در این مورد با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید