مسدود کردن تماس ها و پیام های دریافتی در گوشی گلکسی S9

همه ی ما شماره تلفن های خاصی را در نظر داریم که نمی خواهیم به آن ها پاسخ بدهیم. مسدود کردن تماس های دریافتی امکانی است که به شما این اختیار را می دهد تا انتخاب کنید که تمایلی به دریافت چه تماس هایی ندارید.  برای این کار شما می توانید مستقیما شماره ی این افراد را در لیست مسدود شده ها بگذارید تا دیگر متوجه تماس آن ها نشوید. پس بیایید شروع کنیم.

مسدود کردن تماس های دریافتی در گوشی گلکسی S9

شما می توانید به راحتی به کشیدن کلید قرمز، تماس دریافتی تان را رد کنید، اما مسدود کردن تماس ها و پیام های دریافتی برای همیشه شما را از شر تماس های مزاحم و غیر ضروری خلاص می کند. اگر می خواهید که کاملا یک شماره تلفن را مسدود کنید، می توانید آن را در لیست تماس های مسدود شده (blocked list) بگذارید. از آنجایی که برنامه های مسدود کننده ی بسیاری در Google play وجود دارند، سامسونگ یک برنامه ی پیش فرض برای شما در نظر گرفته است.

  • از روی صفحه نمایش گوشی تان، روی برنامه ی تماس (phone) کلیک کنید.
  • گزینه ی 3 نقطه ی منو را از قسمت بالا سمت راست انتخاب کنید، سپس روی setting کلیک کنید.
  • گزینه ی Block Numbers را انتخاب کنید.

اکنون می توانید گزینه ی Block unknown callers (مسدود کردن شماره های ناشناس) را فعال کنید، بدین ترتیب شماره هایی که شما نمی شناسید و یا در گوشی تان ثبت نشده اند ، دیگر نمی توانند با شما تماس بگیرند. این بهترین راه برای شروع است.

  • شماره ای که می خواهید مسدود کنید را وارد کنید.
  • و یا شماره ی مورد نظر تان را در مخاطبین خود جست و جو کنید.
  • سپس باید اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن مورد نظرتان در قسمت بالای صفحه، سبز (یا تایید) شده است.

پس از انجام تمام این مراحل، اکنون گوشی گلکسی S9 شما می تواند زمانی که آن شماره ی ثبت شده با شما تماس برقرار می کند، به سرعت آن را شناسایی و مسدود کند. همچنین شما می توانید از منوی تماس های اخیر، روی یک شماره کلیک کرده و از منوی بالا، “Block number” را انتخاب کنید تا آن شماره مسدود شود. این روش برای مسدود کردن شماره ی مورد نظر بسیار راحت تر می باشد.

مسدود کردن پیام های دریافتی

می توانید به همان روشی که توضیح دادیم، پیام های دریافتی تان را در برنامه های پیام رسانی سامسونگ مسدود کنید. در حقیقت سامسونگ برای مسدود کردن پیام ها، ابزار های زیادی ارائه داده است . پس یکی از آن ها را انتخاب کرده و مراحلی که خواهیم گفت را دنبال کنید.

  • از منوی برنامه های روی صفحه، برنامه ی messages (پیام رسان) را باز کنید.
  • از منوی سه نقطه ی بالای سمت راست صفحه، Setting را انتخاب کنید.
  • برای شروع، Block numbers را انتخاب کنید.

در این قسمت لیست شماره های مسدود شده را پیدا و باز کنید. ابزار مسدود کننده ی پیام های متنی، از سیستم مسدود کننده ی گوشی راحت تر عمل می کند. اکنون شما می توانید شماره ی مورد نظر تان را وارد کنید، آن را از inbox پیام ها انتخاب کنید، و یا از لیست مخاطبین تان یک شماره را انتخاب کنید.

  • شماره ای که می خواهید مسدود کنید را وارد کنید.
  • یا آن را از inbox پیام ها و یا از لیست مخاطبین تان یک شماره را انتخاب کنید.
  • سپس گزینه ی مسدود کردن را انتخاب کنید تا تایید شود.

شماره ی مورد نظر تان به لیست مسدود شده ها وارد شده است. اکنون اگر بخواهید، می توانید یک کلمه ی خاص را وارد کنید؛ بدین ترتیب از این پس گوشی تان در صورت دریافت کردن پیامی که شامل کلمه ی تایپ شده باشند، آن واژه را مسدود می کند. اما باید در نظر داشته باشید که این کلمه از پیام های همه ی مخاطبین شما مسدود می شود، نه فقط آن شماره ای که وارد لیست مسدود شده ها کرده اید. (حتی اگر دوستان و خانواده تان از آن واژه استفاده کرده باشند)

بدین ترتیب شما توانسته اید شماره تلفن و یا یک متن خاص را در گوشی گلکسی S9 تان مسدود کنید. البته شایان ذکر است که این مراحل بر گوشی های S8، S8+، Note 8، و برخی گوشی های سامسونگ مدل قدیمی تر نیز اعمال می شوند. این آپشن برای دارندگان گوشی های هوشمند سامسونگ مزیت های بسیاری دارد. برای اطلاع بیشتر از امکانات دیگر گلکسی اس 9 این مقاله را مطالعه کنید : راهنمای استفاده از قفل هوشمند در گوشی های گلکسی S9

همچنین، شما می توانید برنامه های شخص سوم “مسدود کننده ی تماس” های دیگری را نیز از Google Play Store دانلود کنید. اگر دیگر برنامه ها دارای عملکرد های پیچیده ای بودند و یا نتوانستند شماره ی مورد نظر را شناسایی کنند، برنامه ی پیش فرضی که در گوشی شما وجود دارد، کارایی لازم را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید