طرفداران مایکروسافت برای نجات گوشی سرفیس به امضا کردن پتیشن روی آوردند

هفته جاری برای پروژه اندرومدا (Project Andromeda) شناخته شده به عنوان گوشی سرفیس هفته ای سرسام آور بوده است.  گزارشی توسط وبسایت The Verge منتشر شد، درباره اینکه اندرومدا دستگاهی واقعی است و بزودی اطلاعیه ای درمورد آن منتشر می‌شود. درست پس از این گزارش، گزارشی دیگر اعلام کرد که به احتمال زیاد این پروژه متوقف شده است.

این مسئله باعث نارضایتی طرفداران شده است. در پی آن، پتیشنی به عنوان «از مایکروسافت تقاضای گوشی سرفیس یا اندرومدا را داریم» توسط زاخاری هینسکی روی وبسایت Change.org تنظیم شده است. تا الان، این پتیشن توسط 1800 نفر امضا شده است. با توجه به اینکه این پتیشن فقط 22 ساعت پیش قرار گرفته است و خصوصا وقتی که هنوز ساخت این دستگاه حتی به صورت رسمی تائید هم نشده است.

هرچند که عنوان پتیشن نسبتا هدف آن را شرح می دهد، اما توضیحات پتیشن همه چیز را آشکار می‌کند.

همه طرفداران گوشی های ویندوز از مایکروسافت تقاضا دارند تا از گوشی سرفیس یا Surface Andromeda Phone Project (که اخیرا اطلاعاتی درباره اینکه صفحه نمایش گوشی آن قابلیت تبدیل به یک تبلت را دارد منتشر شده است) رونمایی کند. من این پتیشن را قرار می دهم تا ببینم چند نفر پس از رونمایی از این دستگاه، آن را خریداری می کنند. پول، قدرت است و اگر کاربران زیادی گوشی سرفیس با مشخصاتی که در گزارش ها خوانده ایم، می خواهند؛ پس همانطور که همه ما می دانیم مایکروسافت هیچ بهانه ای برای منصرف شدن ندارد. همچنین با توجه به اینکه حجم زیادی از پول در کار است، عمرا سرمایه گذاران به این فرصت نه بگویند. اگر که این گوشی مانند گوشی باشد که در عکس های منتشر شده مشاهده کرده ایم؛ من به شخصه هیچ مشکلی با پرداخت 799 تا 999 دلار برای این گوشی ندارم.

گفته ها نشان می دهند که مایکروسافت برای ادامه دادن پروژه دودل است. شاید هینسکی دارد به هدف خود می رسد. اما باید اعتراف کنیم که قیمت پیشنهادی زیر 1000 دلار منصفانه نیست. با در نظر گرفتن اینکه انتظار می رود قیمت سامسونگ Galaxy X -که باز هم گوشی تاشو است- نزدیک 2000 دلار باشد.

با همه اینها، طرفداران امیدوار و مشتاق هستند. دلیل اینکه چرا طرفداران این پتیشن را امضا کرده اند می تواند عشق آنها به گوشی های سیستم عامل ویندوز و علاقه زیاد طرافداران به برند سرفیس باشد و همچنین آن ها کاملا باور دارند که ممکن است اندرومدا محصولی انقلابی باشد.

معلوم نیست که مایکروسافت به این پتیشن واکنشی نشان بدهد یا خیر اما بهتر است امیدوار باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید