به روز رسانی گوشی های Essential و قابلیت سفارشی سازی Notch Area

اخیرا به شما گفته بودیم که گوشی های Essential ، اندروید 8.1 (build 141) را دریافت کرده اند. علاوه بر ورژن اخیر اندروید و آپشن امنیت April، این به روز رسانی شامل تنظیمات Notch گوشی های Essential نیز می باشد، که به کاربران خود این اجازه را می دهد تا فضای Notch area  خود را سفارشی کنند. برای دریافت این آپشن به

Setting> system> Developer option> Essential Notch setting

بروید که دراین صورت با سه آپشن دیگر مواجه خواهید شد: گزینه ی اول “Essential recommended” است و تنظیماتی را ایجاد می کند که از قبل خودِ شرکت بر روی گوشی تنظیم کرده است. گزینه ی بعد “don’t use Notch area” است که بدین معنا است که اگر گوشی در حالت landscape باشد، صفحه ی نمایش هیچ عکس و متنی را در زیر Notch نمایش نخواهد داد. به عبارت دیگر، با انتخاب این گزینه، هنگامی که گوشی به حالت افقی نگه داشته می شود، از قابلیت Notch area استفاده نخواهد شد. آپشن آخر “Always use notch area” می باشد، که خود بیانگر همه چیز است.

سفارشی کردن حالت Notch Area

همچنین کاربران می توانند Notch  را بر روی برنامه های خاص خودشان نیز سفارشی کنند. مثلا آن ها می توانند گوشی شان را طوری تنظیم کنند که در برخی سایت های با کیفیت بالاتر، ویدئو ها بطور تمام صفحه و تا لبه های صفحه ی نمایش نیز نشان داده شوند؛ و بطور هم زمان، می توان تنظیماتی را انجام داد تا نگذارد برنامه هایی که متن دارند تا نزدیکی لبه های صفحه ی گوشی نمایش داده شوند- یعنی دقیقا همان جایی که با Notch جدا می شود. اگر شما قصد خرید یک گوشی جدید اندروید را دارید بهتر است اطلاعاتی در باره ی اینکه آیا گوشی شما آخرین بروز رسانی های اندورید را دریافت می کنید یا خیر داشته باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله ی گوشی هایی که آخرین بروز رسانی های اندروید را دریافت می کنند را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید