راهنمای غیر فعال کردن نوتیفیکشن‌های Screen Time در گوشی‌های اپل

ویژگی Screen Time بررسی می‌کند که چه مقدار از iPhone یا iPad خود و از چه برنامه هایی استفاده کرده اید؛ حتی بررسی می‌کند که در طول یک روز چند بار گوشی یا تبلت خود را به دست گرفته اید. با فعال بودن Screen Time، هر هفته، یک بار با نوتیفیکیشن «Weekly Report Available» مواجه می شوید.

برای خلاص شدن از دست این نوتیفیکیشن، باید ویژگی Screen Time که در iOS 12 اضافه شده است را غیر فعال کنید (برای بهبود کارآیی iOS 12: این مطلب و برای مسدود کردن پیام های تبلیغاتی در گوشی های آیفون: این مطلب را مطالعه کنید). متاسفانه، اگر می خواهید این نوتیفیکیشن ها دیگر ارسال نشوند، مجبور هستید این ویژگی را غیر فعال کنید؛ در غیر این صورت امکان خلاص شدن از دست نوتیفیکیشن های اخبار هفتگی (weekly report) وجود ندارد.

برای غیر فعال کردن این ویژگی، قسمت Settings گوشی خود را باز کنید و روی بخش «Screen Time» کلیک کنید. این گزینه تقریبا در بالای فهرست و زیر گزینه «Do Not Disturb» قرار دارد.

صفحه Screen Time را تا آخر به پایین بکشید و روی گزینه «Turn Off Screen Time» کلیک کنید.

برای تایید عملیات، روی «Stop» کلیک کنید. در نتیجه، این ویژگی غیر فعال خواهد شد و تمام داده های جمع آوری شده نیز پاک می شوند. البته نوتیفیکیشن های اخبار هفتگی نیز دیگر ارسال نخواهند شد.

برای دوباره فعال کردن این ویژگی، کافی است به همین محل برگردید و روی گزینه «Turn On Screen Time» کلیک کنید.

متاسفانه و بر خلاف آنچه انتظار می رفت، امکان غیر فعال کردن نوتیفیکیشن های این ویژگی از مسیر Settings > Notifications وجود ندارد. امیدواریم اپل در آینده این ویژگی را اضافه کند. منتهی تا آن زمان، تنها راه چاره، غیر فعال کردن کامل این ویژگی است.

دیدگاهتان را بنویسید