غیر فعال کردن حالت به روز رسانی خودکار در گوشی های گلکسی s9

ما در این راهنما به شما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید به روز رسانی خودکار (automatic update) برنامه ها را در گوشی های گلکسی S9 غیر فعال کنید و اصلا چرا باید این کار را انجام دهید. به روز رسانی های خودکار برنامه ها معمولا در حالت بک گراند انجام می شوند، اما شما تقریبا هر روز شاهد اخطار آن بر روی صفحه ی گوشی تان هستید. اگر شما بخواهید از مشاهده ی هر باره ی این اخطار ها خلاص شوید و یا اگر می خواهید که تنها از به روز رسانی ها و تغییرات مطلع شوید، ما به شما یاد خواهیم داد که چگونه آن ها را غیر فعال بسازید.

هنگامی که شما برای اولین بار از گوشی های گلکسی S9 و یا S9+ استفاده می کنید، چندین برنامه بر روی گوشی شما وجود دارند که نیازمند به روز رسانی هستند. حالا در نظر داشته باشید که وقتی از گوشی استفاده می کنید و برنامه ها و بازی های دیگری را نیز دانلود می کنید، تعداد برنامه هایی که به، به روز رسانی نیاز دارند دائما بیشتر خواهند شد.

مهم ترین دلیل غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها، این است که پس از انجام این کار شما می توانید به صورت دستی به روز رسانی برنامه های گوشی خود را به دلخواه کنترل کنید. بعلاوه، غیر فعال کردن این آپشن ها می تواند باعث صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی شده و از هزینه ی بیش از حد نیز جلوگیری کند. سپس، شما می توانید متوجه شوید که در گوشی تان چه اتفاق هایی می افتاد و پیش از پذیرفتن به روز رسانی برنامه ها، تغییرات را شرایط را بسنجید. همچنین این کار به سازماندهی و منظم شدن صفحه ی اخطار های گوشی نیز کمک بسیاری می کند.

غیر فعال کردن حالت به روز رسانی خودکار در گلکسی s9

پیش از این که روش غیر فعال کردن را برای شما توضیح دهیم باید بگوییم که احتمال دارد گوشی شما دارای دو app store باشد. یکی از آن ها Google Play Store بوده که معمولا از آن استفاده می کنیم، و دیگری Samsung Galaxy App می باشد. ما می توانیم به راحتی و به سرعت به روز رسانی خودکار برنامه ها را با هر دو پلتفرم (platform)، مدیریت و غیر فعال کنیم.

در ابتدا، روش غیر فعال کردن به روز رسانی ها در Google Play Store را توضیح خواهیم داد (زیرا بیشترین به روز رسانی ها در این پلتفرم انجام می شوند) و سپس در مورد Samsung Galaxy App store را برای شما توضیح می دهیم.

به روز رسانی Google Play

  • Google Play Store را از روی صفحه ی اصلی و یا منوی برنامه ها پیدا کرده و باز کنید.
  • از قسمت بالا سمت چپ (3 خط) دکمه ی منو (menu button) ، را انتخاب کنید.
  • از منوی کشویی، گزینه ی Setting را انتخاب کنید.
  • در قسمت پایینِ general setting، گزینه ی Auto-Update apps را انتخاب کنید.
  • اکنون باید یکی از این 3 آپشن را انتخاب کنید (همانطور که در قسمت پایین نشان داده شده).

همانطور که مشاهده می کنید، گوگل به شما 3 آپشن را نشان می دهد:

  • به روز رسانی خودکار برنامه ها انجام نشود.
  • به روز رسانی خودکار برنامه ها در هر زمان انجام شود (بطور پیش فرض فعال شده است).
  • به روز رسانی خودکار برنامه ها تنها با اتصال به WI-FI انجام شود.

هر آپشنی که برای شما مناسب تر می باشد را انتخاب کنید. برای غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار، “به روز رسانی خودکار برنامه ها انجام نشود” را انتخاب کنید.

با انتخاب این گزینه شما می توانید بر روی گوشی تان و تغییرات آن کنترل بیشتری داشته باشید. بدین ترتیب برنامه هایی با حجم بالا و بازی ها نمی توانند به طور خودکار به روز رسانی شوند و شما می توانید برای اینترنت ماهیانه یتان برنامه ریزی بهتری داشته باشید؛ زیرا گاهی برخی بازی ها در بار به روز رسانی،حدود 1 گیگابایت از حجم اینترنت شما را استفاده می کنند. همچنین لازم به ذکر است که با به روز رسانی خودکار برنامه ها، شما از تغییرات برنامه های مورد علاقه تان نیز مطلع نخواهید شد. اما اگر با این مسئله مشکلی ندارید و فقط می خواهید که اخطار ها را مشاهده نکنید، گزینه ی سوم یعنی ” به روز رسانی خودکار برنامه ها تنها با اتصال به WI-FI انجام شود ” را انتخاب کنید. بدین ترتیب، برنامه های شما بطور خودکار به روز رسانی می شوند، اما فقط زمانی که به WI-FI متصل می شوید.

من به شخصه، به روز رسانی خودکار برنامه ها را غیر فعال (یا خاموش) می کنم. بدین ترتیب می توانم مطلع شوم که چه برنامه هایی جدید هستند، چه چیز هایی تغییر کرده اند و باید به دنبال چه چیزی بگردم. در عوض، دیگر با دیدن تغییرات آنی برنامه های مورد علاقه ام تعجب نخواهم کرد.

به روز رسانی Galaxy App store

اکنون برای غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار برنامه ها روشی مشابه را در Galaxy App store بر روی گوشی های گلکسی S9 را برای شما توضیح خواهیم داد. در این فروشگاه اختصاصی سامسونگ، حالت های مختلف دوربین، برنامه های نصب شده و چیز های دیگری مانند به روز رسانی سامسونگ روی صفحه ی نمایش، پنل برنامه های کناری گوشی، مرورگر اینترنت، قابلیت های افزودنی دوربین و موارد مختلف دیگری وجود دارند.

ما توصیه می کنیم که بگذارید این آپشن ها فعال بمانند، بدین ترتیب همیشه آخرین و به روز ترین نسخه ی برنامه های سامسونگ را با جدید ترین قابلیت ها مشاهده خواهید کرد. با این حال، قوانین مشابهی نیز وجود دارند که باعث می شوند شما متوجه تغییرات انجام شده پس از به روز رسانی نشوید.

شایان ذکر است که برخی از مدل های گوشی اس 9،   Galaxy App store  ندارند. اگر این برنامه را در منوی خود مشاهده نکردید از این قسمت راهنما صرف نظر کنید؛ در غیر این صورت، راهنمای زیر که طریقه ی غیر فعال کردن به روز رسانی خودکار را توضیح می دهد، را دنبال کنید:

  • در منوی برنامه هایتان، Galaxy App را پیدا کرده و باز کنید.
  • از قسمت بالای سمت راست صفحه، (3 خط) دکمه ی منو (menu button) را انتخاب کنید.
  • از منوی pop-up، setting را انتخاب کنید.
  • بر روی گزینه ی اول “به روز رسانی خودکار برنامه ها” (auto- update app) کلیک کنید.
  • اکنون باید از میان آپشن ها، “turn off” (یا خاموش کردن) را انتخاب کنید.

سامسونگ دارای گزینه هایی مشابه با Google Play Store می باشد. شما می توانید به راحتی هر برنامه ای که برایتان مناسب تر است را انتخاب کنید. بطور پیش فرض، برنامه های گوشی شما تنها هنگامی که به WI-FI متصل باشید، به روز رسانی می شوند. بدین طریق، اینترنت ماهیانه تان را نیز هدر نمی دهید.

سپس، شما می توانید یکی از دو گزینه ی دیگر را نیز انتخاب کنید؛ یعنی یا اجازه دهید برنامه هایتان در هر زمان و هر مکانی به روز رسانی شوند، و یا به طور کامل به روز رسانی را غیر فعال کنید. اگر گزینه ی غیر فعال کامل را انتخاب کردید، تنها برای به روز رسانی برنامه های جدید اخطار دریافت می کنید؛ بدین ترتیب باز هم چیزی را از دست نمی دهید؛ و با این کار تنها از به روز رسانی شدنِ خودکارِ برنامه ها جلوگیری خواهید کرد.

جزئیات بیش تر

به یاد داشته باشید که اگر به روز رسانی خودکار برنامه ها را در هر دو پلتفرم غیر فعال کنید، باز هم تقریبا هر روز اخطار هایی مبنی بر این که نسخه ی جدید برنامه هایتان موجود است، را نیز دریافت خواهید کرد. این مسئله اندکی ناامید کننده است و می تواند باعث شود که نوار اعلان شما پر شود. بنابراین شما می توانید یکی دیگر از گزینه های “پایداری اخطار ها، اندکی کنترل، و یا غیر فعال کردن همه ی اخطار ها” را انتخاب کنید.

من به شخصه پیشنهاد می کنم که هر دو پلتفرم را بر روی گزینه ی “به روز رسانی خودکار به هنگام اتصال به WI-FI” تنظیم کنید. بدین ترتیب، آخرین تغییرات و قابلیت ها را دریافت می کنید، حجم اینترنت تان هدر نمی رود، و برای به روز رسانی برنامه هایتان مدام اخطار دریافت نمی کنید. هنگامی که به این قسمت رسیدید، می توانید نکاتی برای بهبود عمر باتری گلکسی S9 و یا محافظ صفحه نمایش گلکسی S9 را نیز مطالعه کنید تا از گوشی تان نیز محافظت کنید. اگر سوال یا مسئله ی دیگری دارید، لطفا با گذاشتن کامنت در قسمت زیر آن را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید