نحوه غیرفعال کردن هشدار فضای کم حافظه در سیستم عامل ویندوز

هر زمان که بخشی از  رایانه شما کمتر از 200 مگابایت فضای باقی مانده داشته باشد، هشدار «فضای کم حافظه» در ویندوز نمایش داده می شود. در این متن نحوه خلاص شدن از اعلان ها ، حتی در شرایطی که شما نمی توانید فضا را آزاد کنید، را به شما آموزش می دهیم.

فضای کم حافظه

مواردی که باید بدانید

اگر  هشدار فضای کم حافظه در مورد درایوی در سیستم شما باشد، باید به آن توجه کنید و فضای بیشتری را آزاد کنید. اگر درایوهای سیستم کاملا پر باشند، عملکرد سیستم دچار اختلال می شود. پس به مقداری فضای آزاد نیاز دارید، هرچند دقیقا مشخص نیست که چقدر. بسیاری از برنامه های کاربردی در صورتی که درایو ها کاملا پر باشند، به درستی کار نمی کنند. به هر حال، اگر هشداری با این مضمون دریافت کردید، باید بدانید که تقریبا هیچ فضائی ندارید و احتمالا باید بخشی از آن را آزاد کنید.

 

فضای کم حافظه

با این حال، در بعضی موارد، ممکن است این هشدار را در مورد سایر درایوهای غیر سیستمی مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر پارتیشن بازیابی دارای یک درایو اختصاص داده شده به آن باشد که تقریبا پر است، ممکن است این هشدار را مشاهده کنید.

فضای کم حافظه

توصیه می شود پارتیشن بازیابی را درصورت مرئی بودن بصورت مخفی نگه دارید. اگر یک درایو پر از داده ها داشته باشید و نگران مشکلات احتمالی نباشید یا فقط نمی خواهید این هشدار را ببینید، می توانید اعلان ها را غیرفعال کنید. : چرا باید از نسخه 64 بیتی ویندوز استفاده کنیم و چه مزیت هایی دارد؟

غیرفعال کردن هشدار ها با ویرایش رجیستری

شما می توانید پیام های فضای کم حافظه را با تغییر تنظیمات در رجیستری ویندوز غیرفعال کنید. این یک تغییر گسترده در سیستم است، بنابراین پس از اعمال این تغییر ویندوز دیگر هیچ هشداری مبنی بر پر بودن هیچکدام از درایو ها برای شما نمایان نخواهد کرد.

 هک رجیستری زیر در ویندوز 7، ویندوز 8 و ویندوز 10 کار می کند.

 هشدار “فضای کم حافظه” حالتی استاندارد است:

ویرایشگر رجیستری یک ابزار قدرتمند است و سوءاستفاده از آن می تواند سیستم شما را ناپایدار و یا حتی غیر قابل استفاده کند. این یک هک بسیار ساده است و تا زمانی که تنها به دستورالعمل ها اکتفا کنید، هیچ مشکلی نخواهید داشت اگر تا به حال با این ابزار کار نکرده اید، قبل از اینکه شروع به کار کنید، درباره نحوه استفاده از ویرایشگر رجیستری را مطالعه نمایید. پیش از اعمال تغییرات از ریجستری (و رایانه خود) نسخه پشتیبان تهیه کنید.

برای شروع، با باز کردن منوی Start، تایپ کردن regedit  در کادر جستجو و فشار دادن Enter وارد صفحه ویرایش رجسیتری شوید. بر روی دکمه Yes” ” کلیک کنید تا اجازه ویرایشگر رجیستری را برای اعمال تغییرات در رایانه به شما نشان دهد. برای پیمایش به کلید زیر از نوار کناری سمت چپ در پنجره ویرایشگر رجیستری استفاده کنید. اگر از ویندوز 10 استفاده می کنید، می توانید کلید را در نوار آدرس ویرایشگر رجیستری کپی و جای گذاری کنید.

با کلید  Key Policy  در پنل سمت چپ، روی قسمت خالی سمت راست کلیک راست کرده و New> DWORD (32-bit) Value را انتخاب کنید.

فضای کم حافظه

دوبار روی No Low Disc Space Checks value  که تازه ایجاد کرده اید کلیک کنید. عدد 1 را در کادر Value Data وارد کرده و سپس دکمه  “OK” را کلیک کنید.

فضای کم حافظه

اکنون می توانید پنجره ویرایشگر رجیستری را ببندید. قبل از اعمال تغییرات، باید کامپیوتر خود را دوباره راه اندازی کنید.  اگر می خواهید هشدارهای فضای کم دیسک را در آینده فعال کنید، به این مکان در رجیستری بازگردید، روی No Low Disc Space Checks  راست کلیک کرده و آن را حذف کنید. پس از آن کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.

فضای کم حافظه

نرم افزار ریجستری آسان را دانلود کنید

ما برخی از هک های رجیستری قابل دانلود را ایجاد کرده ایم که اگر نمی خواهید خودتان رجیستری را ویرایش کنید از آن ها استفاده کنید. یکی از هک ها بررسی های کمبود فضای دیسک را غیرفعال می کند و هک دوم آن ها را دوباره فعال می کند. هر دو در فایل زیر گنجانده شده اند ( لینک دانلود ).

فضای کم حافظه

برای اضافه کردن اطلاعات به رجسیتری تان تنها بر روی هکی که مورد نیازتان است دوبار کلیک کنید. باید پس از اجرای هر یک از فایل های بالا، کامپیوتر خود را مجددا راه اندازی کنید.  این هک ها تنها برخی موارد مشابه ای که ما در بالا ذکر کردیم تغییر می دهند. فایل “غیرفعال کردن بررسی کمبود فضای دیسک” فایل  No Low Disc Space Checks Value  را به رجیستری اضافه می کند و به آن ارزش  1 می دهد. فایل «فعالسازی بررسی کمبود فضای دیسک» مقدار را از رجیستری شما پاک می کند.

فایل های با فرمت فایل .reg  فقط فایل های متنی مخصوص فرمت دار هستند. برای مشاهده عملکرد دقیق هر فایل می توانید روی فایل .reg  کلیک راست کرده  گزینه “ویرایش” را انتخاب کنید. هر کسی می تواند فایل های هک رجیستری خود را بسازد.

دیدگاهتان را بنویسید