نحوه غیرفعال کردن بروزرسانی‌های ویندوز 10

غیرفعال کردن بروزرسانی های ویندوز در نسخه های قبلی مانند ویندوز 7، 8 و 8.1 آسان تر بود زیرا گزینه ای در تنظیمات رایانه وجود داشت که این امکان را به کاربر می داد تا زمانی که این گزینه به حالت اولیه بازگردانده نشده است، دانلود و نصب بروزرسانی ها را به تعویق بیندازد. اما مایکروسافت این ویژگی را از بخش تنظیمات و امنیت ویندوز 10 حذف کرد.

بروزرسانی های ویندوز از اهمیت اساسی برخوردار هستند. آنها نه تنها باعث رفع اشکالات نسخه های قدیمی تر می شوند بلکه نرم افزار امنیتی داخلی سیستم ویندوز را بروزرسانی می کنند که به جلوگیری از حملات مخرب کمک می‌کند. اما این بروزرسانی ها زمانی آزار دهنده می شوند که سرعت رایانه را به خصوص در هنگام استفاده برای بروزرسانی کم می کنند. اگرچه سازندگان ویندوز گزینه مستقیم برای تعویق بروزرسانی ها را حذف کرده اند، هنوز هم راه حلی اطراف این مشکل وجود دارد.

برای تعمیر گیر کردن صفحه استارت ویندوز 10، در این لینک همراه ما باشید.

چگونه بروزرسانی‌های ویندوز 10 را غیرفعال کنیم؟

نگران نباشید، این راه حل نیازی به دانلود نرم افزار اضافی یا استفاده از فرمان های پیچیده را ندارد.

این راه حل خودش به عنوان یک نقص در تنظیمات ویندوز 10 ارائه می‌شود و هیچ بروزرسانی را در Metered connection دانلود نمی‌کند.

به طور معمول، برای کاربرانی که در نسخه Enterprise ویندوز نیستند، تمام بروزرسانی ها به صورت خودکار دانلود و نصب می شوند، اما اگر اتصال اینترنت فعال خود را به عنوان یک اتصال اندازه گیری شده تنظیم کنید، پس از آن بروزرسانی ها متوقف می شوند.

برای تنظیم شبکه فعال خود به عنوان یک اتصال اندازه گیری شده، به تنظیمات ویندوز بروید و روی Network & Internet ضربه بزنید.

در پنجره بعدی روی گزینه Wi-Fi در پنل سمت راست ضربه بزنید و Manage known Networks را انتخاب کنید.

حالا بر روی Properties برای شبکه فعال خود ضربه بزنید و دکمه Set as metered connection را در زیر Connection Metered را در صفحه جدید روشن کنید.

این کار ترفند ما برای شماست. در حال حاضر تا زمانی که شما به یک شبکه با عنوان Metered Connection در رایانه خود متصل باشید، ویندوز هیچگونه بروزرسانی را دانلود و نصب نخواهد کرد.

اما به یاد داشته باشید، بروزرسانی سیستم ویندوز مهم است، اگر اینکار را برای ویژگی های جدید انجام نمی دهید ولی لازم است آن را برای بروزرسانی امنیتی دریافت کنید تا مبادا رایانه شما توسط باج افزارها گروگان گرفته شود.

بنابراین هر زمانی که وقت خود را آزاد دیدید، تنها لازم است Metered Connection را غیرفعال کرده و پس از دانلود و نصب بروزرسانی ها آن را دوباره فعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید