راهنمای کامل استفاده از اینستاگرام در مک

اینستاگرام، برنامه رسانه اجتماعی محبوبی است که به شما اجازه می دهد تا عکس های خود را برای به اشتراک گذاشتن با دوستان و خانواده خود، ویرایش کنید. این برنامه اصولا برای تلفن همراه طراحی شده است، اما برخی از ما هنوز هم رایانه های رو میزی را به دیگر دستگاه ها ترجیح می‌دهیم. برای استفاده از اینستاگرام در ویندوز راه حل هایی وجود دارد، ولی استفاده از آن برای کاربران اپل چندان هم آسان نیست. در این مقاله به شما نحوه استفاده از اینستاگرام در دستگاه مک (Mac) را آموزش می‌دهیم.

چندین راه حل وجود دارد که به شما اجازه می دهد در دستگاه iMac یا Macbook  خود از اینستاگرام استفاده کنید. تجربه ای دیگر هم در اختیارتان می گذاریم، استفاده از اندروید در دستگاه اپل، این روش برای کاربران اپل که به اندروید هم علاقه دارند،اهمیت بالایی دارد.

 استفاده از شبیه ساز برای دریافت اینستاگرام در دستگاه مک 

اینستاگرام روی تلفن همراه اجرا می‌شود، اما شما می توانید با شبیه سازی سیستم عامل اندروید متعلق به گوگل در کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ خود از اینستاگرام استفاده کنید. چند شبیه ساز محبوب اندروید وجود دارد، ولی ما “BlueStacks” را پیشنهاد  می کنیم. این برنامه گزینه ای قابل اعتماد است، که در هر دو سیستم عامل ویندوز (Windows) و مک او اس (MacOS) کار می‌کند.

  • ابتدا به وب سایت “BlueStacks” بروید و برنامه را دانلود کرده و دستورالعمل های نصب را دنبال کنید.
  • طبیعتا به یک حساب گوگل نیاز دارید. جزئیات حساب را برای ورود به حساب گوگل وارد کنید یا یک حساب جدید بسازید.
  • برای یافتن برنامه در فروشگاه گوگل (Google Play Store) واژه Instagram را در BlueStacks جست و جو کنید. سپس آن را دانلود کرده و نصب کنید.

هنگام تلاش برای نصب اینستاگرام از طریق BlueStacks ممکن است با چنین پیام مواجه شوید و در آن گیر کنید :  “Error: Package file is invalid” برای حل آن، از BlueStacks خارج شوید و فایل توصیه شده را از صفحه پشتیبان دانلود کنید. پس از آن اینستاگرام را دانلود کرده و اجرا کنید.

هنگامی که توانستید برنامه را اجرا کنید، از طریق اطلاعات حساب اینستاگرام خود وارد شوید و یا حساب دیگری بسازید. این روش تمام قابلیت های اینستاگرام شامل : فهرست پست ها، آپلود یا ویرایش عکس ها، فیلم ها، پیام ها و…  را در اختیار شما می گذارد. درست به همان صورتی که این برنامه در گوشی هوشمند شما کار می‌کند.

اگر رایانه شما وب کم دارد، دوربین اینستاگرام به صورت طبیعی برای گرفتن عکس سلفی کار کرد خود را دارد. اگر می خواهید  عکس ها را از دوربین یا منبعی دیگر آپلود کنید، نیاز دارید تا فایل ها را از هارد دیسک دستگاه مک (Mac) خود به BlueStacks منتقل کنید. البته این کار به همین سادگی هم نیست.

آپلود عکس از دستگاه مک (Mac) در اینستاگرام

بار دیگر باید از طریق BlueStacks به فروشگاه گوگل (Play Store)  رفته و یک برنامه مدیریت فایل برای رسیدگی به فرآیند آپلود فایل ها نصب کنید.

برنامه مدیریت فایل به شما امکان می دهد که هارد دیسک دستگاه مک (Mac) را جست و جو کرده و تصاویر خود را در آن پیدا کنید. مسیر یافتن عکس ها چیزی شبیه این خواهد بود

SDCard/Windows pictures

که البته به نظر می رسد این مسیر کمی مسخره باشد.

استفاده از اینستاگرام روی دستگاه مک (Mac)

اینستاگرام از هیچ برنامه شخص ثالثی در سیستم عامل مک (Mac) پشتیبانی نمی‌کند، در حقیقت، برعکس در مقابل آن ها ایستادگی می‌کند. به همین دلیل ممکن است در استفاده از شبیه ساز با مشکلات تکنیکی بیشتری مواجه شوید. با این وجود، ممکن است به عنوان یک کاربر، از تجربه شبیه سازی اندروید لذت ببرید.

محبوب ترین برنامه به عنوان راه حل برای سیستم عامل مک (Mac) برنامه “”Flume است که به دلایلی که آورده شد در Mac App Store موجود نیست. با این حال، برنامه Flume با ارائه شیک و رابط کاربری روشن و مشخص خود، طرفداران وفادار خود را حفظ کرده است.

Flume برنامه اینستاگرام را به عنوان جریان عکس ها نشان می دهد که شما می توانید بر روی آن ها کلیک کنید و از آن برای آوردن گزینه هایی چون عنوان (caption)، نظر (comment)، لایک کردن و… استفاده کنید.

 دسترسی به اینستاگرام با استفاده از برنامه safari

با استفاده از مرورگر وب خود می توانید در سایت  www.instagram.com وارد حساب کاربری خود شوید.

اگرچه در چنین شرایطی شما نمی توانید در سایت عکس و فیلم آپلود کنید، ولی در اینجا نحوه کنار گذاشتن این محدودیت هم با یک روش شناخته شده به نام “User Agent Spoofing” وجود دارد.

  • Safari را باز کرده و به “Preferences” رفته و گزینه “Advanced” را انتخاب کنید و مطمئن شوید نمایش منوی توسعه (developer menu) در نوار منو (menu bar) فعال شده است.
  • وب سایت اینستاگرام را باز کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.
  • سپس مسیر مقابل را از چپ به راست دنبال کنید

 Develop>User Agent>Safari-iOs11-iphone

  • وب سایت اینستاگرام باید به صورت خودکار مجددا بارگذاری شود و به جای سایت، نسخه موبایل این برنامه نمایش داده شود (اگر بارگذاری به طور خودکار انجام نشد به صورت دستی سایت را مجددا بارگذاری کنید)
  • روی نماد دوربین کلیک کنید، عکسی که می خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کرده و روی آن کلیک کنید.
  • باید پیش نمایشی از تصویر را با امکانات ویرایش اولیه ببینید
  • عکس را به علاقه خود ویرایش کنید، پس از آماده شدن عکس، Next را انتخاب کرده و عنوان خود را به آن اضافه کنید و عکس را با دنبال کنندگان اینستاگرام خود به اشتراک بگذارید.
  • این ترفند برای آپلود عکس ها است، نه فیلم ها و همانطور که گفته شد شما طیف کامل ابزار ویرایش را دریافت نمی کنید، اما اگر می خواهید فقط عکس به اشتراک بگذارید، بدون هیچ زحمتی طبق دستورالعمل بالا می توانید این کار را نجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید