هوآوی با سبقت گرفتن از اپل تبدیل به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان شد

درست پس از گزارش درآمد شرکت اپل در بعد از ظهر امروز، IDC آخرین داده های خود درباره بازار گوشی های هوشمند را منتشر کرد. طبق این گزارشات، فروشنده های گوشی های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2018 به طور کلی 342 میلیون دستگاه صادر کرده اند. این مقدار به نسبت سه ماهه دوم سال گذشته 1.8 درصد کاهش پیدا کرده است.

IDC توضیح می دهد که این مقایسه سالانه نشان دهنده سومین دوره سه ماهه متوالی تنزل بازار گوشی های هوشمند جهان می باشد. ضمناً می گوید که این دوره سه ماهه، چهارمین دوره سه ماهه تنزل بازار گوشی های هوشمند در طول تاریخ می باشد.

احتمالاً قابل توجه ترین خبر موجود این است که شرکت هوآوی توانسته با سبقت گرفتن از شرکت اپل در این دوره سه ماهه، از لحاظ سهم فروش بازار، به دومین کمپانی بزرگ گوشی های هوشمند تبدیل شود. در این دوره سه ماهه، هوآوی 54.2 میلیون دستگاه صادر کرده است که برابر با 15.8 درصد از سهم فروش بازار می باشد. این مقدار نسبت به سهم 11 درصدی سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

در همین حین، صادرات 41.3 میلیونی گوشی های هوشمند شرکت اپل، 12.1 درصد سهم فروش بازار را از آن این شرکت می‌کند. برای اپل نیز نسبت به سهم 11.8 درصدی سه ماهه دوم سال گذشته، درصد صادرات افزایش یافته است.

با این رشد کمپانی هوآوی، IDC اظهار کرده که این دوره سه ماهه از دوره سه ماهه دوم سال 2010 به بعد، اولین دوره ای می باشد که کمپانی اپل از لحاظ سهم فروش بازار نه در جایگاه اول و نه در جایگاه دوم فهرست گوشی های هوشمند دیده می‌شود. البته IDC خاطرنشان می‌کند که به احتمال زیاد با انتشار مدل های جدید آیفون در پاییز امسال، اپل دوباره به دو جایگاه اول باز می گردد.

آقای Ryan Reith، نائب مدیر برنامه ریزی بخش Worldwide Mobile Device Trackers از IDC می گوید:

در بی اغراق ترین تعریف ممکن باید گفت رشد متداوم کمپانی هوآوی خیره کننده است. همچنین توان کمپانی برای ورود به مناطقی که برند آن ها فوق العاده ناشناخته – البته تا کنون –  است نیز خیره کننده می باشد. البته نکته حائز اهمیتی دیگری که وجود دارد این است که کمپانی اپل در هر دو دوره تعطیلات دو سال گذشته پس از تقویت محصولاتش به صدر فهرست راه یافته است. بنابراین به احتمال زیاد در سال 2018 و همچنین سال های پس از آن، شاهد حرکت مداوم کمپانی های رتبه برتر خواهیم بود.

جدال اپل و هوآوی بر سر سهم فروش بازار، مسئله جدیدی نیست. اوایل این ماه، هوآوی ادعا کرد به دنبال آن است که تا سال 2019 در فروش گوشی های هوشمند از اپل پیشی بگیرد. جهت اطلاع، در کل سال 2017 کمپانی اپل مبلغ 215 میلیون آیفون به فروش رسانده و این در حالی است که فروش هوآوی 153 میلیون بوده است.

1 دیدگاه دربارهٔ «هوآوی با سبقت گرفتن از اپل تبدیل به دومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند جهان شد;

  1. هوآوی همون واقعآ از اپل هم بالاتره یعنی چونکه واقعأ بهتر و بالاتر بود آمریکا تحریمش کرد دیگه چونکه آمریکا علنأ زورش آمده بود و حسودی میکرد و توان مقابله نداشت تحریمش کرد

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید