گلکسی تب S4 جدید سامسونگ سعی می‌کند آیپد را در بهره‌وری شکست دهد

درست یک هفته قبل از رویداد بزرگ معرفی گلکسی نوت 9 در بروکلین، امروز سامسونگ در جمع مطبوعات تبلت جدید گلکسی تب S4 را در منهتن معرفی کرد. تب S4 با عنوان پویایی تبلت و قدرت رایانه عرضه خواهد شد. برخلاف انتخاب برنامه های بهینه شده تبلت در آیپد، سامسونگ در مسیر مخالف حرکت خواهد کرد: این مورد تب S4 را قادر می سازد تا بهره وری موثری را ارائه دهد. شرکت با چنین جمله‌ای سخن خود را آغاز کرد: “در صورتی که تبلت 2 در 1 عرضه شود، هیچکس در بهره وری مشکلی نخواهد داشت.”

تب S4 دارای نمایشگر 10.5 اینچی (2560×1600) Super AMOLED  با نسبت تصویر 16:10 است. بریدگی‌های آن بسیار نازک تر از تبلت های گذشته سامسونگ هستند بدین معنی که دیگر دکمه هوم وجود ندارد. (علاوه بر رمز عبور عادی حسگر عنبیه چشم و تشخیص صورت نیز برای احراز هویت در دسترس هستند.)

با حافظه داخلی 64 گیگابایت (650 دلار) یا 256 گیگابایت (750 دلار) در دسترس است. یک قلم S Pen نیز در جعبه موجود است. مانند آیپد پرو اپل، چهار بلندگو دارد؛ سامسونگ گفته که آنها توسط شرکت AKG تنظیم شده‌اند. همچنین انتظار می رود باتری آن 16 ساعت تحمل کند. تب S4 از 10 آگوست در دسترس خواهد بود. مدل های با اتصال LTE هم در این مورد وجود خواهند داشت. ورایزن، اسپرینت و یو. اس. سلولر دستگاه را ارائه خواهند داد. همچنین در رنگ های سفید و سیاه بسیار برق عرضه خواهد شد.

DeX سامسونگ، تجربه کاربر را به یک محیط رایانه مانند تبدیل می‌کند، به طور مستقیم در نرم افزار تبلت قرار گرفته است. یکی از مدیران شرکت طی جلسه محصول گفت: “دستگاه قابلیت پردازش 20 پنجره باز شده به صورت همزمان را دارد.” DeX را می توان با استفاده از صفحه کلید 150 دلاری سامسونگ یا هر صفحه کلید یا ماوس بلوتوث دیگر استفاده کرد.

DeX به راحتی برنامه های اخیر را برای دسترسی سریع در نوار ابزار قرار می دهد، همچنین می توانید اندازه و حرکت برنامه ها را خودتان تغییر دهید. DeX در واقع حالت جداگانه‌ای از اندروید است و از تنظیمات سریع قابل دسترس خواهد بود. همچنین هنگامی که صفحه کلید سامسونگ به آن متصل شود، به طور خودکار باز خواهد شد.

البته، این کیبورد کمی کوچک است، مانند صفحه کلید هوشمند آیپد پرو 10.5 اینچی. این کیبورد یک کلید کوچک عقب در فضای عقب دارد، که البته کارآمد است. طراحی آن خوب است و به طور مغناطیسی با صفحه تب S4 می چرخد. همچنین یک جعبه قابل جداشدن برای S Pen دارد.

تب S4 اندروید  Oreo 8.1 را اجرا می‌کند، شامل 4 گیگابایت رم است و با آخرین نسل پردازنده اسنپدراگون 835 قدرت یافته است. ظرفیت باتری آن 7300 میلی آمپر است و دارای دوربین 13 مگاپیکسلی در جلو و عقب است. پورت USB-C، جک هدفون، درگاه microSD و دارای یک پین اتصال برای کیبورد است که از آن یک تبلت قوی به ارمغان می آورد.

سامسونگ موارد متعددی را در تب S4 گنجانده و حتی آن را برای پایانه های فروش و استفاده در زمینه های مراقبت بهداشت و کسب و کار مهیا ساخته است. با این حال هنوز هم شامل ترفندهای خاص S Pen، شامل یادداشت در صفحه خاموش، پیام زنده، فرمان هوایی و ترجمه متنی که روی آن حرکت می کنید،  می‌شود. سامسونگ میکروفن های از راه دور را نیز به آن متصل کرده تا از فاصله دور توسط گوگل Assistant قابل کنترل باشد. گرچه، با اینکه قابلیت Bixby در تب S4 قرار دارد، ولی دکمه اختصاصی برای آن تعبیه نکرده است.

در حالی که قرار نیست رقابت تمام عیاری صورت گیرد، ولی به نظر می رسد تب S4 در برابر تبلت آیپد پرو باز طراحی شده اپل و نسخه های ارزان کروم او اس، برتر خواهد بود. در حال حاضر Surface Go نیز در برابر آنچه سامسونگ در این تبلت قرار داده، وجود دارد و می تواند با تبلت سامسونگ مقابله کند. آیا انعطاف پذیری DeX و و شباهت آن به رایانه های سنتی به اندازه کافی برای تبلت پرچمدار جدید سامسونگ مناسب است؟

البته سامسونگ می بایست مشخصات بهتری را برای همچین قیمتی قرار می داد. برای چنین دستگاهی که عملکرد چندگانه دارد و برای چند وظیفه طراحی شده 6 گیگابایت رم و اسنپدراگون 845 می توانست بسیار بهتر باشد. از دیدگاه قدرت مطلق، برای آیپد پرو چنین ویژگی هایی تقریبا هیچ است زیرا قابلیت های فوق العاده ای دارد. اما برای بازبینی کامل و بررسی تب S4 که ببینیم دلایل مناسب برای خرید آن چیست، هنوز زمان نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید