آموزش رفع مسدودیت موقت حساب‌های اینستاگرام

اگر در حال مطالعه این مطلب هستید پس احتمالاً حساب اینستاگرامتان موقتاً مسدود شده است. اصلا نیازی به نگرانی نیست، چراکه چنین ممنوعیتی از طرف اینستاگرام روی کاربران بسیار زیادی اعمال می‌شود.

به طور اساسی شبکه‌های اجتماعی‌ای همچون اینستاگرام خط‌‌ مشیِ کاربری سخت‌گیرانه‌ای برمی‌گزینند تا بتوانند تداوم تجربه خوب استفاده را برای تک تک کاربران فراهم کنند.

هرچند ممکن است گاهی فعالیت‌های عادی شما نیز زنگ هشدار اینستاگرام را به صدا درآورند؛ بعد هم که به خود می‌آیید می‌بینید از سایت مسدود یا همان «بَن» شده‌اید.

در این مقاله می‌خواهیم تمام جزئیات موجود درباره حساب‌های «موقتاً مسدود شده»‌ی اینستاگرام را برایتان بازگو کنیم؛ اینکه چرا بعضی حساب‌ها مسدود می‌شوند، چطور می‌توان آن‌ها را بازیابی کرد و کارهایی که به منظور مسدود نشدن دوباره باید از انجامشان جلوگیری کرد.

برای رفع سایر مشکلات و آگاهی از ترفندهای حرفه‌ای اینستاگرامی، بانک اطلاعاتی جامع و تخصصی مای‌ترفند را در این باره ببینید.

یک راست برویم سر اصل مطلب.

نحوه تشخیص مسدود بودن یا نبودن در اینستاگرام

تشخیص اینکه آیا حسابتان توسط اینستاگرام مسدود شده یا نه، بسیار ساده و سر راست است. اگر پیامی مشاهده می‌کنید که مضمون آن مشابه تصویر پیش روست، بدانید که حسابتان مسدود شده است.

همچنین در صورت عدم دسترسی به اجرای بعضی عملکردهای مشخص مانند آپلود کردن تصویر، لایک کردن پست‌ها، فالو کردن و کامنت گذاشتن، خودتان متوجه می‌شوید و چنین شرایطی به احتمال زیاد یعنی حسابتان مسدود شده است.

علت مسدود شدن حساب‌های اینستاگرام چیست؟

در ادامه بعضی از دلایلی که می‌توانند باعث موقتاً مسدود شدن حساب اینستاگرامتان شوند را آورده‌ایم. ببینید آیا ارتباطی با هر یک از فعالیت‌های زیر دارید یا خیر.

  1. فالو و آنفالو کردن بی‌رویه

احتمال اینکه افرادی را که فالو می‌کنید، آن‌ها نیز در عوض شما را فالو کنند کاملاً وجود دارد. با این وجود، فالو و آنفالو کردن بی‌رویه کاربران دیگر در یک بازه کوتاه زمانی ممکن است شما را دچار دردسر کند.

علت پشت این دردسر آن است که چنین نوع فعالیتی شما را شبیه به یک بات معمول اینستاگرامی جلوه می‌دهد که این باعث می‌شود پلتفرم، حسابتان را مسدود کند.

  1. لایک و آنلایک کردن بسیار سریع تصاویر

در اینستاگرام لایک کردن ۳ الی ۵ تصویر در یک دقیقه کاملا عادی است، اما لایک کردن یک تعداد قابل توجه از تصاویر (حدود ۱۰۰ تا) باز هم در یک دقیقه باعث مشکوک به شمار رفتن حسابتان می‌شود. چراکه چنین فعالیتی فقط می‌تواند به یک بات ربط داده شود؛ نتیجتاً اینستاگرام به احتمال زیاد حسابتان را مسدود خواهد کرد.

  1. استفاده از برنامه‌های شخص ثالث

برنامه‌های شخص ثالث بسیار زیادی وجود دارند که پیشنهادات پر منفعت فراوانی مبنی بر ترفیع جایگاه حساب اینستاگرامتان ارائه می‌دهند. این برنامه‌ها می‌توانند به شما کمک کنند فالورهای فراوان به دست بیاورید، به صورت خودکار زیر تصاویر دیگران کامنت بگذارید تا حساب خود را بیش‌تر در معرض دید قرار داده یا فالورهای بیش‌تری جذب کنید.

منتهی تمام این‌ها یک پیامد ناگوار نیز در پیش رو دارند. استفاده از برنامه‌های شخص ثالث در اینستاگرام و در جهت این چنین فعالیت‌هایی بدان معناست که شما دارید یک الگوی مشخصی را دنبال می‌کنید (مانند یک بات). از آنجایی که الگوریتم‌های اینستاگرام به اندازه کافی هوشمند هستند تا چنین فعالیت‌هایی را تشخیص دهند، حساب شما به احتمال خـــیلی زیاد مسدود خواهد شد.

  1. کامنت گذاشتن با سرعت بسیار زیاد

کامنت گذاشتن زیر تصاویر دیگران راه خوبی برای بیش‌تر در معرض دید گذاشتن حسابتان است. منتهی کامنت گذاشتن با سرعت بسیار زیاد آن هم زیر تصاویر بسیار متعدد یا اصلا استفاده از یک برنامه شخص ثالث بدین منظور، به مسدودیت موقتی حساب اینستاگرامتان ختم خواهد شد.

  1. پست کردن کامنت‌های یکسان

همچنین یک علت دیگر که باعث می‌شود اینستاگرام حسابتان را مسدود کند، پست کردن کامنت‌های یکسان یا مشابه به دفعات متعدد زیر تصاویر دیگران است. در این زمینه نیز یک برنامه شخص ثالث می‌تواند به دردسر بکشاندتان؛ زیرا این برنامه‌ها یک سری کامنت‌های کلی را که مشابه یکدیگر هستند زیر تصاویر دیگران پست می‌کنند، آن هم زیر تصاویری که اکثراً بی‌ربط به موضوع هستند.

یک انسداد موقت چقدر به طول می‌انجامد؟

اگر این اولین بارتان است که در اینستاگرام با انسداد موقتی حساب روبه‌رو شده‌اید، احتمالاً برایتان سؤال باشد که همچین امری چقدر به طول خواهد انجامید. خب این به تعداد دفعاتی که قبلاً مسدود شده‌اید بستگی دارد، و همچنین آن فعالیت‌هایتان که باعث کشیدن ماشه مسدود کردن شده‌اند. معمولاً دوره یک انسداد موقتی در اینستاگرام از چند ساعت الی ۲۴ تا ۴۸ ساعت متفاوت است.

دوره انسداد ضمناً به فعالیت‌های بعدیتان نیز وابسته است. اگر آن فعالیت اشتباه را ادامه دهید، دوره انسداد ممکن است به طول بیانجامد. بنابراین اگر این اولین بارتان است که حسابتان موقتاً مسدود شده، بهتر است از این پس درست رفتار کنید.

آیا در اینستاگرام امکان مسدود شدن دائمی وجود دارد؟

ریسک دریافت انسداد دائمی بستگی به فعالیت‌هایی دارد که پس از انسداد موقت انجام می‌دهید. اگر به اسپم کردن، فالو و آنفالو کردن‌های بی‌رویه و پست کردن کامنت‌های فوق‌العاده متعدد رندوم زیر تصاویر دیگران ادامه دهید، ممکن است کارتان به مسدود شدن دائمی حساب اینستاگرامتان ختم شود.

چطور باید حساب اینستاگرام را از یک مسدودیت موقت بازیابی کرد؟

در ادامه چند مورد از کارهایی را که می‌توانید برای بازیابی حساب موقتاً مسدود شده خود در اینستاگرام انجام دهید، آورده‌ایم. پس از آن می‌توانید همچون گذشته به فعالیت‌های خود ادامه دهید.

  1. خبر دادن به اینستاگرام

اگر اشتباهاً مرتکب عملی شده‌اید که باعث انسداد موقتی حسابتان در اینستاگرام شده، می‌توانید مورد خود را با کلیک روی گزینه «Tell Us» یا «Report» به مدیریت اینستاگرام خبر دهید.

  1. استفاده از اینستاگرام را ۲ روز متوقف کرده و در روز سوم فعالیتتان را از سر بگیرید

به عنوان یک اقدام احتیاطی بهتر است تمام فعالیت‌های خود را برای مدت حداقل ۲ روز متوقف کنید. منظور از این جمله آن است که دو روز خبری از لایک کردن، کامنت گذاشتن و فالو و آنفالو کردن نباشد. البته می‌توانید گشت و گذار در اینستاگرام را ادامه دهید.

در روز سوم، استفاده از اینستاگرام را با همان فعالیت‌های عادی به جز هر آنچه که شما را شبیه به یک بات جلوه می‌دهد، از سر بگیرید. هر روز فقط چندتا تصویر را فالو کرده و زیرشان کامنت بگذارید؛ حتی می‌توانید امتحانی تصویری آپلود کرده و ببینید آیا همه چیز درست کار می‌کند یا خیر.

چگونه در آینده از مسدود شدن دوباره در اینستاگرام جلوگیری کنیم؟

در ادامه چند چیز که می‌توانید به منظور جلوگیری از وقوع نا راحتیِ ناشی از مسدودیت حساب‌های اینستاگرام انجام دهید را آورده‌ایم.

  1. همه برنامه‌های شخص ثالث اینستاگرامی را حذف کنید

همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، برنامه‌های شخص ثالثی که توسعه‌دهی حساب اینستاگرامتان را پیشنهاد می‌کنند در حقیقت امر بیش از آنکه فایده‌ای داشته باشند، ضرر می‌رسانند. بنابراین به عنوان اولین قدم، اگر از هر گونه برنامه شخص ثالث مرتبط با اینستاگرامی استفاده می‌کنید، باید فوراً استفاده از آن را متوقف کنید.

در واقع اگر می‌خواهید برای حسابتان رفت و آمد معتبر و مخاطبین واقعی جمع‌آوری کنید، بهترین کار این است که به صورت دستی به توسعه حسابتان بپردازید.

  1. لینک کردن اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی

لینک کردن حساب اینستاگرامتان با حساب‌های سایر شبکه‌های اجتماعیتان فکر خوبی است. در صورتی که اینستاگرام حساب شما را مشکوک حساب کند، لینک کردن آن به سایر شبکه‌های اجتماعی، حساب اینستاگرامتان را مورد اعتمادتر جلوه می‌دهد.

برای لینک کردن اینستاگرام با سایر شبکه‌های اجتماعی، مراحل زیر را انجام دهید:

۱- به بخش Settings (تنظیمات) بروید.

۲- تحت بخش Options، مسیر Privacy and Security > Linked accounts را دنبال کنید.

۳- تا جای ممکن به شبکه‌های اجتماعی دیگر پیوند (لینک) برقرار کنید.

  1. پروفایل اینستاگرام خود را تکمیل کنید

اولین چیزی که هر شبکه‌ی اجتماعی‌ای در رابطه با یک حساب مشکوک بررسی می‌کند، پروفایل آن حساب است. هر چه پروفایل کامل‌تر باشد، کاربر معتبرتر به شمار می‌رود. نگاهی به پروفایل اینستاگرامتان بیندازید و اگر چیزی را از قلم انداخته‌اید، پُرش کنید.

  1. درست فعالیت کنید!

به عنوان آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین مورد، سیستم را اسپم یا از آن سو استفاده نکنید. لایک و فالو و کامنت بگذارید اما طی یک روش منظم و با حداقل ۱۰ ثانیه زمان بین هر یک از فعالیت‌هایتان. این کار شما را از افراد اسپمر و بات‌ها مشخص می‌کند. در نتیجه قادر خواهید بود بدون هیچ گونه ریسک مسدودیتی، به تجربه خود با اینستاگرام ادامه دهید.

20 دیدگاه دربارهٔ «آموزش رفع مسدودیت موقت حساب‌های اینستاگرام;

  1. سلام من اشتباهی دوتاازمخاطبام رومحدودکردم الان میخوام رفع محدودیت کنم نمیشه لطفاراهنمایی بفرماییدممنونم

    پاسخ
  2. اینیستا از من میخواهد تایید کنم ک سنم بالای ۱۳ سال است ب اشتباه زیر ۱۳ سال شده و حسابم را مسدود کرد

    پاسخ
  3. سلام دیروز صبح اکانت اینستام مسدود شد ونوشته سن شما مجاز نیست کارت معتبر ارائه کنید .چکار باید انجام بدم .؟؟

    پاسخ
  4. سلام من خواستم اینستا نصب کنم چند بار ایمیل وارد کردم پاک کردم الان میخوام نصب کنم نمیشه نمیدونم‌چیکار کنم فک کنم بخاطر اینه ک زیاد ایمیلو وارد کردم

    پاسخ
    • اینیستا از من میخواهد تایید کنم ک سنم بالای ۱۳ سال است ب اشتباه زیر ۱۳ سال شده و حسابم را مسدود کرد

      پاسخ
  5. سلام،من پیج کاریم ریپورت شده و میگه که ۱۱رز دیگه از مسدودیت در میاد هیچ راهی نداره که مسدودیت زود تر برداشته ‌بشه؟اینستاگرامم رو حتی به فیسبوک و توییتر وصل کردم تاثیری نداشت،لطفا کمکم کنید

    پاسخ
  6. سلام اینستاگرام اجازه عوض کردن name رو به من نمیده و وقتی از طریق سایت اقدام میکنم این پیام برام میادyou cant change your name right noelw because youve changed it twice within 14 days.you cant however remove your name at any time. میخواستم ببینم دلیلش رو میدونید و میتونید بهم کمک کنید که از این مسدودیت دربیام ممنون میشم.

    پاسخ
    • می‌گه طی ۲ هفته‌ی گذشته ۲ بار این کار رو کردید و اسمتون رو عوض کردید و اجازه ندارید فعلا عوض کنید

      پاسخ
  7. سلام ببخشید به خاطر پست فیلم حاج قاسم سلیمانی لایوم مسدود شده و هیچ محدویتی نگذاشته چگونه میشه از بلاک لایو دربیایم ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام میخوام سانیستا روی خط قبلیم فعال بشه بهمون کاربری قبلی ولی بخاطر ین پایین مسدود شدم چکارکنم دوباره فعال بشم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید