راهنمای کامل استفاده از قابلیت جدید اینستاگرام به نام IGTV

اگر اینستاگرام‌باز سفت و سختی باشید، مطمئناً نام IGTV را شنیده اید. وقتی اینستاگرام را باز می کنید قطعا با کلید جدیدی مواجه می شوید. حتماً پیام های نارنجی رنگی که وسط صفحه ظاهر می شوند و می گویند «روی دکمه جدید کلیک کنید» را نیز دیده اید. قبل از آنکه بروید و خودتان کاربردهای این قابلیت جدید را تجربه بکنید، بگذارید در این مطلب هرگونه شک و شبهه ای را برطرف کنیم. سوال این است که: IGTV چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

IGTV چیست؟

IGTV قابلیت جدید ایسنتاگرام است که به شما امکان آپلود ویدیوهایی با مدت زمان یک ساعت را می دهد. این توضیحی بسیار ساده بود، در ادامه مطلب توضیحی دقیق تر ارائه می‌دهیم:

نام این سرویس تشکیل شده از حروف Instagram یعنی IG و مخفف شده television یعنی TV می باشد. همانطور که ممکن است به ذهنتان رسیده باشد، این سرویس به شما اجازه می دهد از محتوا با فرمت ویدیویی بهره مند شوید. بر خلاف قابلیت استوری(Story) که آن را به خوبی می شناسید، ویدیوهای IGTV پس از 24 ساعت حذف نشده و تا وقتی که شما بخواهید در کانالتان خواهند ماند؛ دقیقا مانند برنامه های ویدیو محور دیگری چون Vimeo و YouTube.

بانک اطلاعاتی ترفند را درباره ترفندهای استوری گذاشتن در اینستاگرام جستجو کنید:

مهم ترین مشخصه سرویس IGTV این است که ویدیوها فقط در حالت عمودی قابل دسترس خواهند بود، دقیقا مانند استوری ها. بنابراین باید خودتان را آماده کنید که تجربه ای جدید در مشاهده عمودی ویدیوها در راه است، این نوع طراحی یقیناً برای گوشی های هوشمند بوده و جامعه هدف نیز، مخاطبین جوان و کم سن و سال می باشند. به نظر می رسد اینستاگرام تصمیم دارد سهم خود در هدف قرار دادن کاربران جوان را به اجرا بگذارد. به خصوص مخاطبین کم سن و سالی که هنوز از رسانه های اجتماعی مانند Facebook و YouTube استفاده نمی کنند و ترجیح می دهند از برنامه هایی چون Instagram و Snapchat استفاده کنند.

در حال حاضر، IGTV محتوای تبلیغاتی ندارد و در نتیجه، سیستم تبدیلی در برنامه وجود ندارد که محتوای آپلودشده یا مشاهده شده توسط کاربران را به تبلیغاتی متناسب تبدیل کند و به کاربر ارائه دهد. به احتمال زیاد این قابلیت مدتی دیگر معرفی خواهد شد تا به بیش ترین تعداد ممکن، کاربران را جذب برنامه کند.

این قابلیت توسط نرم افزار یا وبسایت اینستاگرام، در دسترس همه قرار داده شده است. اما در صورتی که شما یک سازنده هستید – منظور افرادی که علاقه مند به آپلود ویدیوهای متعدد روی پلتفرم های مختلف هستند – با نصب نرم افزار مخصوص IGTV، کار راحت تری پیش رو خواهید داشت.

چگونه ویدیوهای IGTV را مشاهده کنیم؟

کار با IGTV بسیار آسان است:

  • برنامه اینستاگرام را باز کنید.
  • روی آیکون تلویزیون که درست کنار علامت Instagram Direct و در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش است کلیک کنید.

یک روش جایگزین نیز وجود دارد، می توانید خود برنامه IGTV را دانلود کنید، منتهی مراتب، – فعلاً – پیشنهاد می کنیم این برنامه را فقط در صورتی دانلود کنید که می خواهید یک کانال شخصی برای خودتان بسازید.

به محض اینکه وارد حساب IGTV شوید، چند دسته روی صفحه ظاهر می شوند:

  • For you: خود اینستاگرام ویدیوهایی را بر اساس ذائقه و حلقه دوستانتان، برای شما انتخاب می‌کند.
  • Following: در این بخش فقط ویدیوهای آپلودشده توسط اشخاصی که آن ها را دنبال(Follow) می کنید، می بینید.
  • Popular: این بخش مشابه سربرگ «Discover(کشف کنید)» اینستاگرام است. در این بخش، محبوب ترین ویدیوهای IGTV را مشاهده می کنید.
  • Continue watching: در این بخش ویدیوهایی که قبلا شروع به دیدن آن ها کرده اید اما تماشایشان را تمام نکرده اید، نمایش داده می شوند.

همچنین امکان پیدا کردن محتوای مورد علاقه تان با جستجو در بخش Search وجود دارد.

می توانید با فشردن کلید Like (دکمه قلب شکل)، علاقه خود را نسبت به ویدیویی که تماشا می کنید، ابراز کنید. همچنین برای نظر دادن باید روی دکمه ای که به شکل حباب گفتگو است کلیک کنید. امکان به اشتراک گذاری ویدیوها از طریق Instagram Direct(سرویس مخصوص پیام رسانی اینستاگرام) نیز وجود دارد.

نحوه آپلود ویدیو روی IGTV

ساخت کانال

برای آپلود ویدیو، ابتدا باید یک کانال بسازید. وقتی وارد IGTV شدید – چه در اینستاگرام، چه در برنامه مخصوص – روی آیکون «چرخ دنده» که سمت راست صفحه قرار دارد کلیک کنید. گزینه ای با عنوان «Create Chanel» مشاهده می‌شود. وقتی روی آن کلیک کنید، یک دستورالعمال توسط خود برنامه به شما ارائه می‌شود و به شما کمک می‌کند تا کانال اختصاصی خود را بسازید. وقتی کار ساخت کانال تمام شد، شما قادر خواهید بود اولین ویدیوی خود را روی IGTV آپلود کنید.

آپلود کردن ویدیو

ویدیوهایی که قرار است روی IGTV آپلود شوند باید یک سری مختصرسازی ها و تغییرات را پشت سر بگذارند، چرا که برنامه خصوصیاتی غیر معمول و عجیب دارد.

  • ویدیوها باید فرمت MP4 داشته باشند.
  • فرمت ویدیو باید بین اندازه های 4:5 و 9:16 باشد
  • برای حساب های استاندارد، مدت زمان هر ویدیو باید بین 15 ثانیه تا 10 دقیقه باشد.
  • حجم فایل های کمتر از 10 دقیقه نمی تواند بیشتر از 650 مگابایت باشد و حجم فایل های حداکثر 60 دقیقه ای نمی تواند بیشتر از 4 گیاگابایت باشد.
  • ویدیوهای طولانی تر از 10 دقیقه باید از طریق کامپیوتر آپلود شوند.

اگر ویدیوی مورد نظرتان این مشخصه ها را دارا بود، می توانید روی کانالتان آپلودش کنید. برای این کار وارد IGTV شوید، روی عکس پروفایلتان و سپس روی علامت «+» کلیک کنید. این علامت در سمت راست صفحه قرار دارد. در ادامه از شما درخواست می‌شود یک عنوان، یک توضیح کوتاه و یک تصویر وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید