راهنمای اضافه کردن یک حساب کاربری جدید به گوشی‌های اندروید

روزانه ما مقدار زیادی اطلاعات را روی موبایل هامون ذخیره می کنیم. که طبیعتا بعضی از این اطلاعات، خصوصی هستند.  ما برای محافظت از این اطلاعات، از روش های مختلفی استفاده می کنیم. مثلا اگر موبایلمان را به بقیه قرض دادیم تا از آن استفاده کنند، چه کار کنیم؟ اضافه کردن یک حساب کاربری جدید به موبایلتان، می تواند از اطلاعاتتان محافظت کند.

بر روی سیستم عامل های ویندوز و کامپیوتر های مک، شما قابلیت این را دارید که چندین حساب کاربری بسازید. با این کار برنامه ها و اطلاعات حساب های کاربری را از هم جدا خواهید کرد. برای زمانی که یک نفر دیگر بخواهد از کامپیوتر شما استفاده کند، شما می توانید با ساختن یک حساب جدید یا حساب کاربری مهمان، اطلاعاتتان را از اطلاعات کلی و عمومی سیستم جدا نگه دارید. این قابلیت برای گوشی های اندروید نیز وجود دارد.

دستورالعمل اضافه کردن حساب کاربری جدید

پنل کاربری رو باز کنید. اول از همه، چگونگی باز کردن پنل کاربری را به شما آموزش می‌دهیم، که از طریق این پنل، اضافه کردن و جا به جایی و حذف کردن حساب های کاربری را انجام خواهید داد. مراحل و چگونگی باز کردن پنل کاربری بستگی به برند موبایل اندرویدی که استفاده می کنید، متفاوت است. برای مثال در گوشی پیکسل گوگل، دوبار صفحه رو از بالا به پایین بکشید، بعد روی آیکون کاربری آبی ضربه بزنید.

نکته: ما این روش را روی گوشی های سامسونگ و گوشی های گوگل امتحان کردیم. قابلیت اضافه کردن حساب کاربری جدید ظاهرا روی گوشی های ال جی وجود ندارد.

حساب کاربری جدید

اگر از گوشی سامسونگ استفاده می کنید، یک بار صفحه رو پایین بکشید و روی آیکون کاربری زرد ضربه بزنید.

حساب کاربری جدید

پنل کاربری باز می‌شود، شما دو آیکون اضافه کردن حساب کاربری(add user) و آیکون اضافه کردن حساب کاربری مهمانadd guest  را خواهید دید. شما می توانید از همین جا با ضربه زدن بر روی آیکون add user حساب جدیدی اضافه کنید. همچنین از قسمت تنظیمات(settings) هم می توانید حساب جدیدی اضافه کنید. با توجه به برند موبایل شما، در قسمت تنظیمات گوشی امکانات اضافی هم برای اضافه کردن حساب جدید وجود دارد.

ما تصمیم داریم که از درون تنظیمات، حساب کاربری جدیدی اضافه کنیم. اول روی گزینه more settings که روی پنل کاربری است، ضربه بزنید. گزینه more settings روی موبایل های مختلف ممکن است که نام های مختلفی داشته باشد. برای مثال روی موبایل های سامسونگ واژه details برای این گزینه استفاده شده است.

صفحه کاربری در قسمت settings  همانند پنل کاربری صفحه خانه (home) می باشد. لیست حساب کاربری و حساب کاربری مهمان را در اینجا می بینید، همچنین در این بخش شما امکان اضافه کردن کاربر و تنظیم پروفایل (add user or profile)، که با این امکان شما قابلیت اضافه کردن کاربر جدید بدون محدودیت دسترسی و نیز با محدودیت دسترسی را دارید.

روی گوشی های برند گوگل قابلیت ساخت حساب کاربری جدید در حالی که گوشی قفل باشد، نیز فراهم شده است که این قابلیت در گوشی های سامسونگ موجود نیست. برای اضافه کردن حساب کاربری جدید بدون محدودیت دسترسی، روی گزینه add user or profile در صفحه users ضربه بزنید. اگر دستگاه شما موبایل است این گزینه فقط add users خواهد بود.

با ظاهر شدن صفحه add گزینه users را انتخاب کنید.  با ظاهر شدن صفحه تائیدیه روی گزینه ok ضربه بزنید. این صفحه می گوید که کاربر قابلیت تنظیم حساب خود را دارد. از شما پرسیده می‌شود که می خواهید همین حالا حساب کاربری جدید را تنظیم کنید؟. روی گزینه set up now ضربه بزنید.

حساب کاربری جدید

ساخت حساب کاربری جدید

مرحله هایی که برای ساخت و تنظیم حساب جدیدی باید طی کنید، همانند زمانی است که برای اولین بار حساب جدیدی در دستگاه جدیدتان می سازید. کاربر جدید می تواند حساب گوگل و جیمیل خود را وارد کند و به اطلاعات ذخیره شده خود دسترسی پیدا کند. با اینحال، به هیچ یک از اطلاعات یا برنامه های شما دسترسی پیدا نمی کنند. روی گزینه continue ضربه بزنید و بعد کاربر جدید می تواند مراحل تنظیم حساب جدید را کامل کند.

حساب کاربری جدید

حساب کاربری جدید

وقتی که تمام مراحل تنظیم حساب را گذراندید. صفحه خانه یا  home screen  برای حساب جدید نمایش داده می‌شود. کاربر جدید می تواند فقط به تمامی برنامه های پیش فرض نصب شده روی دستگاه دسترسی داشته باشد.

برگشتن به حساب کاربری اصلی

برای بازگشت به حساب اصلی خود، پنل کاربری را همانطور که در بالا گفته شده بود باز کنید و روی آیکون حساب خود ضربه بزنید. حتما برای ورود، باید رمز ورود به حساب کاربری خود را وارد کنید.

حساب کاربری جدید

حذف حساب کاربری جدید

برای حذف حساب جدید، شما حتما باید در حساب اصلی خود باشید. پس مطمئن شوید که به حساب اصلی خود بازگشته اید. چگونگی بازگشت به حساب اصلی خود در بخش قبل گفته شد. حالا پنل کاربری را باز کرده و روی گزینه more settings ضربه بزنید. در صفحه users، برای حذف حساب جدید، روی آیکون سطل زبانه در طرف راست اسم حساب، ضربه بزنید. با باز شدن صفحه تائیدیه روی گزینه حذف کردن، ضربه بزنید.

حساب کاربری جدید

دیدگاهتان را بنویسید