تمام چیزهایی که باید در مورد رویداد اپل، آیفون ها و اپل واچ جدید بدانید

اپل به تازگی در رویدادی از اپل واچ های جدید و آیفون هایی که صفحه نمایش آن ها تا لبه کشیده شده است، رونمایی کرده است. در این مطلب تمام چیزهایی که باید در مورد آن ها و رویداد رونمایی بدانید را بررسی می کنیم.

نسل 4 اپل واچ ستاره این رویداد بود

اپل واچ نسل 4، دارای صفحه نمایشی بزرگتر با لبه های منحنی است. همچنین طراحی جدید صفحه نمایش آن این اجازه را می دهد تا قابلیت ها و اطلاعات بیشتری در آن جا بگیرند.

اپل واچ جدید در قسمت پشت خود دارای یک سنسور الکتریکی است که توسط آن از قلب شما الکتروکاردیوم (ECG) گرفته می‌شود تا از سلامت قلب مطمئن شود. و نگران نباشید زیرا این سنسور توسط سازمان FDA (سازمان مدیریت خوراک و دارو آمریکا) تایید شده است. اپل واچ جدید قابلیت این را دارد تا ضربان قلب شما را برای پیدا کردن ضربان های نامنظم بررسی کند و شما را از مشکل آن باخبر کند. با اضافه شدن این قابلیت های سلامتی جدید، این دستگاه واقعا برای بهبود سلامتی خوب است.

علاوه بر قابلیت های گفته شده، قابلیت های جدید نیز در آن به کار رفته است. قابلیت هایی برای وقتایی که از جایی می افتید و خود را زخمی می کنید. اپل واچ یک قابلیت برای شناسایی سقوط دارد که بدین صورت کار می‌کند؛ پس از سقوط برای کمک به اورژانس زنگ می زند. همچنین این دستگاه دارای یک واکی تاکی است تا بتوانید با اپل واچ های دیگر در ارتباط باشید. سیستم عمال اپل واچ نیز به شدت بهبود سافته است.


پیش فروش این اپل واچ جدید از 14 سپتامبر شروع می‌شود و در تاریخ 21 سپتامبر در دسترس قرار می گیرد.

آیفون های جدید

آیفون های Xs و Xs Max در اصل نسخه های جدید OLED آیفون X هستند. صفحه نمایش لبه به لبه آیفون Xs Max به بزرگی 6.5 اینچ است، و آیفون Xs مانند آیفون X دارای صفحه نمایش 5.8 اینچی است. این گوشی ها در رنگ های نقره ای، مشکی و طلایی عرضه خواهند شد. همچنین یک نسخه استثنایی با حافظه 512 گیگابایتی گران قیمت (قیمت آن از 999$ دلار شروع خواهد شد) نیز عرضه خواهد شد.

آیفون Xr در واقع نسخه 6.1 اینچی آیفون X است، اما صفحه نمایش آن به جای OLED، LCD است. همچنین این گوشی فقط یک دوربین پشت دارد. این گوشی در رنگ های مشکی، سفید، قرمز، زرد، مرجانی و آبی عرضه خواهد شد.


گوشی های آیفون Xs  و Xs Max از تاریخ 14 سپتامبر پیش فروش می شوند در تاریخ 21 سپتامبر عرضه خواهند شد. گوشی آیفون Xr از تاریخ 19 اکتبر پیش فروش می‌شود و در تاریخ 26 اکتبر عرضه می‌شود.

iOS 12 در تاریخ 26 شهریور ماه منتشر می‌شود

حتما لازم نیست آیفون های جدید اپل را بخرید تا از آخرین نسخه iOS استفاده کنید. آپدیت جدید iOS در تاریخ 17 سپتامبر (26 شهریور) منتشر خواهد شد. این نسخه جدید دارای نوتیفیکیشن های جدید، قابلیت Screen Time، قدرت اجرایی بهتر، قابلیت Animoji، میانبرهای Siri و چندین قابلیت جدید دیگر است که کارایی گوشی شما را بالا خواهند برد.

سیستم عامل MacOS Mojave در تاریخ 2 مهر ماه منتشر می‌شود

اپل متاسفانه از دستگاه مک جدیدی در این رویداد رونمایی نکرد؛ اما به زودی می توانید سیستم عامل مک خود را به نسخه جدید سیستم عامل macOS یعنی Mojave بروزرسانی کنید. قابلیت مهم و چشم گیر این نسخه Mojave حالت تاریک (Dark Mode) آن است. همچنین این نسخه دارای قابلیت های دیگری مانند قفسه دسکتاپ (Desktop Stacks)، ابزار ظبط و گرفتن اسکرین شات و غیره است.

دستگاه هایی که رونمایی نشدند

همه ما امید داشتیم تا دستگاه های دیگری نیز رونمایی شوند اما متاسفانه در این رویداد رونمایی نشدند. در پایین لیستی از این دستگاه ها می بینید، که امید داریم در ماه های آینده سال شاهد رونمایی از آن ها باشیم:

  • مک بوک های جدید یا MacBook Airs – برای سال هاست که شایعاتی در مورد ساخت این دستگاه ها پخش شده است اما هنوز خبری نیست.
  • مک های مینی (Mac Minis) و مک پرو (Mac Pro)
  • پد شارژ بی سیم AirPower – رونمایی نشدن این گجت دوست داشتنی واقعا حیف است.
  • ایرپاد (Airpod) های جدید با قابلیت شارژ بی سیم

دیدگاهتان را بنویسید