رونمایی از جایگاه‌های شارژ بی‌سیم طراحی شده برای آیفون 8 و آیفون X

Logitech امروز از جدیدترین لوازم جانبی خود برای کاربران گوشی‌های آیفون رونمایی کرد. با وجود اینکه نام برند Logitech روی این دستگاه‌ها – که Powered نامیده می‌شوند – می‌باشد، اما این ابزار جانبی «در همکاری با شرکت اپل» طراحی شده اند. این جایگاه‌ها به کاربران گوشی‌های آیفون 8، آیفون 8 پلاس و آیفون X روشی ساده برای شارژ بی‌سیم و نگهداری از دستگاه‌هایشان ارائه می‌دهند.

با وجود این که دریایی از روش‌های شارژ بی‌سیم برای کاربران گوشی‌های آیفون وجود دارد، آنچه که Poweredهای Logitech را بی‌مانند می‌کنند نحوه نگهداری آن‌ها از گوشی‌های آیفون است.  با وجود حاشیه‌های موجود در بالا و پایین، تنها کاری که باید انجام دهید این است که گوشی آیفونتان را درون جایگاه بلغزانید و بلافاصله عملیات شارژ کردن شروع می‌شود. با وجود لبه‌هایی که از ثابت ماندن گوشی اطمینان پیدا می‌کنند، دیگر نیازی نیست مانند شارژرهای بی‌سیم صفحه تخت، به دنبال زاویه‌ای مناسب برای قرار دادن گوشی بگردید.

Poweredها به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند گوشی‌های آیفون 8 پلاس را نگه دارند. این بدان معناست که در این جایگاه‌ها، جای کافی برای گوشی‌های آیفون 8 و آیفون X نیز وجود دارد. Poweredها در هر دو نمای عمودی (portrait) و افقی (landscape) به خوبی قابل استفاده می‌باشند. ضمناً از شارژ با  7.5وات انرژی نیز پشتیبانی می‌کنند؛ که یعنی می‌توانید آیفون 8 یا آیفون X خود را با نهایت سرعتی که اپل ممکن ساخته، شارژ کنید.

با وجود اینکه Logitech می‌گوید Poweredها «در همکاری با شرکت اپل» طراحی شده‌اند، اما هیچ اشاره‌ای به گستردگی این همکاری نمی‌کند. البته شارژرهای زیرموبایلی ایرپاور (AirPower) خود اپل قرار است امسال عرضه شوند. این بدان معناست که Poweredها قرار است نیاز بخش متفاوتی از بازار را برطرف کنند، چراکه مانند ایرپاورهای خود اپل، توان پشتیبانی از ایرپادها (AirPod) و اپل‌واچ‌ها (Apple Watch) را ندارند.

طی فرصت چند روزه‌ای که برای امتحان کردن Poweredهای Logitech داشتیم، به این نتیجه رسیدیم که این دستگاه‌ها، مطمئناً بهترین و تطبیق‌پذیرترین جایگاه‌های شارژ برای آیفون X به شمار می‌روند. طرح سرتاسر سفید بسیار صاف و براق می‌باشد و کاملاً با محصولات اپل متناسب است.

ما از بین جایگاه‌های ایستاده شارژ بی‌سیم و جایگاه‌های زیرموبایلی (mat) شارژ بی‌سیم، قطعاً طرفدار گزینه اول هستیم؛ مخصوصاً در مواقع نشستن پشت میز. مهم‌ترین دلیل این است که جایگاه‌های ایستاده به کاربر امکان قفل‌گشایی دستگاه با استفاده از Face ID (قابلیت تشخیص چهره) و متعاقباً استفاده از دستگاه را می‌دهند. این در حالی است که برای قفل‌گشایی دستگاه‌ها و استفاده از آن‌ها هنگامی که روی جایگاه‌های زیرموبایلی شارژ بی‌سیم هستند، باید حتما آن‌ها را از روی جایگاه بردارید.

بزرگ‌ترین نقطه‌ضعفی که در استفاده کوتاه‌مدتمان از Poweredهای Logitech پیدا کردیم این است که این دستگاه‌ها از کابل‌های شارژ اختصاصی استفاده می‌کنند. متاسفانه وجود چنین کابل‌هایی در بسیاری از شارژرهای بی‌سیم گرانقیمت‌تر نیز مد شده‌اند. امکان جدا کردن کابل برق از دستگاه وجود ندارد. این کابل‌های برق به پریزهای استاندارد برق متصل می‌شوند.

Poweredهای Logitech، این ماه با قیمت 69.99 دلار در وبسایت Logitech قابل خرید خواهند بود و به سایر لوازم یدکی کمپانی Logitech برای محوصلات اپل – مانند Logi Base که برای آیپد پرو می‌باشد – ملحق خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید