ترفند های حفظ امنیت و حریم خصوصی در iOS 12 (قسمت دوم)

در قسمت قبل  سه مورد از ترفندهای حفظ امنیت در iOS 12 را بررسی کردیم حال در این قسمت به بررسی سایر موارد می پردازیم.

کنترل کردن ردیابی موقعیت

سیستم عامل موبایل اپل اپلیکیشن های محبوب بسیاری دارد که بر مبنای موقعیت هستند از جمله آن ها می توان به Siri، Maps و Photos اشاره کرد. با فعال کردن این قابلیت، به اپل اجازه می دهید که موقعیت های تکراری شما را ثبت کند و اعلان ها و تبلیغاتی را بر مبنای آن ها برای شما ارسال کند. اگرچه امکانات جدید iOS 12 جدید به شما اجازه می دهد که ردیابی را خاموش و غیر فعال کنید. برای این کار گام های زیر را دنبال کنید:

Settings > Privacy > Location > System Services

سپس در این قسمت روی Significant Locations ضربه بزنید

پس از آن مقدار آن را به off تغییر دهید تا ردیابی موقعیت  شما غیرفعال شود.

غیر فعال کردن Significant Locations هم چنین به شما اجازه می دهد که داده های مربوط به موقعیت که دستگاه شما جمع آوری کرده است را پاک کنید تا اپل نتواند شما را ردیابی کند. قابلیت های تبلیغات مبتنی بر موقعیت اپل، پیشنهادات مبتنی بر موقعیت و اعلان های مبتنی بر موقعیت با غیر فعال کردن این مورد، خاموش می شوند.

با غیر فعال کردن دسترسی به موقعیت، سفرهای شما دیگر ردیابی نمی شوند. توجه داشته باشید که غیرفعال کردن سرویس های موقعیت باعث می‌شود هیچ کدام از اپلیکیشن ها دیگر نتوانند از داده های موقعیت شما یا موقعیت جغرافیاییتان استاده کنند. این مورد شامل اپلیکیشن Maps هم می‌شود.

پسوردهای قوی تری برای موبایل بسازید

یکی از مهم ترین تغییرات ورژن جدید  iOS 12 این است که به صورت خودکار پسوردهای قوی تری می سازد. در سیستم عامل جدید، پسوردها می توانند به همان اندازه که شما بخواهید طول داشته باشند، بنابراین شما دیگر محدود به استفاده از پسوردهای چهار یا شش رقمی نیستید. آن گونه که گزارشات نشان می دهند، هکرها می توانند با حملات بروت فورس رمزهای چهار رقمی را بشکنند. برای کرک کردن یک رمز چهار رقمی هکرها فقط نیاز به اجرای ۱۰۰۰۰ ترکیب دارند، این در حالی است که  برای شکستن رمزهای شش رقمی باید یک میلیون ترکیب را اجرا کنند. برای افزایش امنیت دستگاه های اپل و غیر قابل نفوذ ساختن آن ها در  iOS 12 کاربران می توانند ترکیب قوی تری را برای ساختن پسورد انتخاب کنند و از ترکیبی از حروف، کاراکترهای خاص و اعداد استفاده کنند.

برای غیر قابل نفوذ کردن و غیر قابل هک کردن دستگاه اپل خود طبق دستور زیر پیش بروید:

Settings > Touch ID & Passcode

سپس در این قسمت پسورد فعلی خود را برای تأئید اعتبار هویت خود وارد کنید. گزینه Change Passcode را انتخاب کنید. با وارد کردن پسورد فعلی قادر خواهید بود که یک پسورد شش رقمی عددی تنظیم کنید.

جستجوی امن در اینترنت با مرورگر سافاری

در نسخه جدید iOS، سافاری با تکنولوژی پیشگیری از ردیابی هوشمند، ردیابی بین سایت ها را متوقف کرده است. اگرچه iOS 11 کوکی های واسط را متوقف کرده بود اما آیکون های اشتراک شبکه های اجتماعی را از سرقت رفتار جستجوی کاربران منع نکرده بود. در نسخه های پیشین، تبلیغ کنندگان قادر بودند عادات جستجوی کاربران را از چندین وبسایت با استفاده از ویجت های شبکه ها و رسانه های اجتماعی ردیابی کنند..

iOS 12 به صورت پیش فرض از ردیابی کاربران توسط ویجت ها جلوگیری می‌کند و از تعیین هویت یکتای دستگاه اپل شما جلوگیری می‌کند به گونه ای که تبلیغ کنندگان نمی توانند با اهداف تبلیغاتی به صورت مستقیم به کاربران هجوم ببرند. از آن جایی که این قابلیت به صورت پیش فرض فعال است شما نیازی نیست که هیچ کار خاصی انجام دهید.

تنظیمات  iOS 12 برای داشتن یک آیفون امن

اپل قابلیت های امنیتی جدیدی را به صورت پیش فرض و اختیاری که کاربران می توانند آن ها را فعال یا غیر فعال کنند، در نظر گرفته است.

در ادامه برخی تنظیمات امنیتی جدید  iOS 12 را آورده ایم که باید مطمئن شوید تغییراتی را در آن ها برای حفظ امنیت اعمال کرده اید:

  1. به روز نگه داشتن دستگاه و آپدیت کردن همیشگی آن
  2. استفاده از اهراز هویت دو عاملی
  3. محدود کردن دسترسی از طریق USB
  4. کنترل کردن دسترسی موقعیت
  5. استفاده از پسوردهای قوی تر
  6. جستجوی امن تر با مرورگر سافاری

مواردی که ذکر کردیم موارد کلیدی بودند، البته اپل موارد بسیار دیگری را هم برای امنیت بیشتر در نظر گرفته است که می توانید آن ها را بررسی کنید.

آیا در مورد امنیت و حریم شخصی دستگاه های اپل به مشکل برخورده اید؟ چه مواردی به نظر شما شکاف امنیتی دستگاه های اپل محسوب می شوند؟

دیدگاهتان را بنویسید