آموزش تبدیل لپ تاپ ویندوزی به مانیتور بی سیم برای دیگر کامپیوترها

ممکن است بخواهید برای افزایش بهره وری در ویندوز 10از یک مانیتور ثانویه استفاده کنید، ولی مانیتور دیگری نداشته باشید. با این حال اگر شما یک لپ تاپ یا تبلت ویندوز دارید می‌توانید از آن به عنوان مانیتور بی سیم استفاده کنید. برای اتصال گوشی های هوشمند اندروید به دستگاه های تلویزیون با ما در این لینک همراه شوید.

وسایل مورد نیاز

برای استفاده از این ترفند، شما به دو دستگاه با ویندوز 10 که از استاندارد ویدئو جاری Miracast پشتیبانی میکنند، نیاز دارید. اکثر تبلت و لپ تاپ های جدید این مورد را به صورت کارخانه ای در خود دارند، مانند برخی رایانه های رومیزی. گرچه، اگر خودتان رایانه رومیزی را سرهم کرده اید، یا آنهایی که از آداپتور Wi-Fi برخوردار نیستند، ممکن است از Miracast پشتیبانی نکنند. برای انجام این کار، هر دو دستگاه باید به شبکه Wi-Fi محلی متصل باشند.

اگر مطمئن نیستید که آیا لپ تاب یا تبلت شما از Miracast پشتیبانی می‌کند یا خیر، روی دکمه “Start” کلیک کنید و در قسمت جستجو “Projecting” را تایپ کنید. سپس روی نتیجه “Projecting to this PC” را انتخاب کنید. اگر منو تنظیمات بگوید “The device doesn’t support receiving Miracast” در اینصورت شما نمی‌توانید از آن به عنوان مانیتور بی سیم استفاده کنید.

تنظیم رایانه گیرنده

قبل از اینکه دو دستگاه ویندوز را به هم متصل کنید، باید اتصال را فعال کنید. در رایانه ای که میخواهید به عنوان مانیتور بی سیم استفاده کنید، (که ما در این راهنما به آن رایانه گیرنده میگوییم)، روی دکمه Start کلیک کنید. در کادر جستجو “Projecting to this PC” را تایپ کرده و روی نتیجه “Projecting to this PC” کلیک کنید.

اینکار شما را به یک پنجره تنظیمات میبرد. در اولین منو کشویی باید “Available everywhere” یا “Available everywhere secure networks” را انتخاب کنید. گزینه دوم بدین معنی است که غریبه ها نمیتوانند به طور تصادفی مانیتور خود را روی صفحه شما در شبکه Wi-Fi عمومی اجرا کنند.

در منو کشویی دوم، می‌توانید پس از هر اتصال رایانه برای اجرا در ویندوز به شما اطلاع دهد یا فقط اولین باری که با دستگاه جدید متصل میشوید اینکار را انجام دهد. اگر از این مانیتور به طور مکرر استفاده میکنید، “First time only” را انتخاب کنید.

اگر از دستگاه در فضایی شلوغ و ناامن استفاده میکنید، گزینه “Require PIN for pairing” را روشن کنید. و گزینه آخر به شما امکان میدهد از اجرای صفحه هنگامی که لپ تاپ متصل نیست جلوگیری کنید. اجرای مانیتور میتواند باتری زیادی مصرف کند.

نامی برای قسمت PC Name در پایین صفحه بنویسید. (در عکس بالا “Default” میباشد.) حالا به رایانه اصل تبدیل می‌شود، یعنی همان که میخواهید از آن به عنوان میزبان برای مانیتور بی سیم استفاده کنید.

برقرار کردن اتصال

پس از آماده شدن رایانه دریافتی، شما می‌توانید نمایشگر خود را از رایانه اصلی اجرا کنید.

در کیبورد خود، کلید Windows+P را برای بازکردن منو اجرا فشار دهید. در صفحه لمسی، انگشت خود را به چپ بکشید، و روی “Project” در پایین منو Action Center به جای آن ضربه بزنید.

در منو Project، روی پیوند “Connect to a wireless display” ضربه بزنید یا کلیک کنید.

پس از یک لحظه دستگاه گیرنده که در گام اول تنظیم شده است، در لیست نمایش داده می‌شود. روی آن کلیک کنید.

دستگاه گیرنده یک پنجره نمایش میدهد که نوشته “[Host] is about connect” (Host نام دستگاه شماست). (اگر در گام اول یک رمز ورود یا مجوز درخواست کرده اید، باید آن را در این قسمت تایید کنید)

به طور پیش فرض در اتصال اول، دستگاه ثانویه شما فقط چیزی که در رایانه اولیه است را نمایش میدهد. برای تغییر این موضوع و استفاده از رایانه دوم به عنوان یک مانیتور کامل، گام سوم را انجام دهید.

تنظیم مانیتور

در رایانه اصلی روی دکمه Start کلیک کنید، در کادر جستجو “Change display settings” را تایپ کرده و سپس گزینه “Change Display Settings” را انتخاب کنید.

در این منو می‌توانید رایانه گیرنده خود را مانند هر مانیتور استاندارد دیگری کنترل کنید. برای استفاده ایده آل از نمایشگر، منو کشویی “Multiple Displays” را باز کرده و گزینه “Extend this displays” را انتخاب کنید. در هشدار ظاهر شده روی “Keep Changes” کلیک کنید.

در حال حاضر فضای دسک تاپ شما در سراسر نمایشگر رایانه اصلی و رایانه گیرنده گسترش می یابد. شما می‌توانید برنامه ها را همزمان در رایانه اصلی و گیرنده اجرا کنید، یا یک پنجره برنامه واحد را میان هردو نمایش دهید.

به طور پیش فرض رایانه گیرنده در سمت راست رایانه اصلی قرار خواهد گرفت. اگر این تنظیمات فیزیکی پیکربندی با نمایشگرهای شما مطابقت نداشته باشد، می‌توانید صفحه ها را از بالا این منو بگیرید و جابجا کنید. سپس روی دکمه “Apply” کلیک کنید.

البته، رایانه گیرنده شما همچنان نمونه ویندوز خود را زیر رایانه نمایشگر اجرا می‌کند. شما می‌توانید با فشار دادن alt+tab یا کشیدن انگشت از کنار سمت چپ صفحه لمسی به آن برسید. مانیتور اجرایی از رایانه اصلی برچسب “Connect” را نمایش میدهد.

شما نمی‌توانید از ماوس، صفحه لمسی یا کیبورد در رایانه گیرنده برای کنترل رایانه اصلی استفاده کنید مگر اینکه Action Center را باز کنید (Windows+A) و روی اعلان “Allow Input” کلیک کنید. اگر اینکار را کنید، شما نمی‌توانید از زیر مانیتور اجرایی به ویندوز دسترسی پیدا کنید.

برای توقف استفاده از رایانه گیرنده به عنوان مانیتور بی سیم، Windows+P را فشار دهید یا Action Center را باز کرده و روی “Project” کلیک کنید. در بالای منو “Disconnect” را انتخاب کنید. اگر رایانه گیرنده شما خاموش شود، مانیتور بی سیم نیز خاموش از کار خواهد افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید