4 مورد از بهترین دیکشنری ها برای ویندوز 10

در دنیای امروزه تقریبا همه چیز به اینترنت متصل است. زندگی انسان ها به مرحله ای رسیده که بدون اینترنت تقریبا زندگی غیرممکن است. اگر اتصال اینترنت را قطع کنید، به سرعت متوجه خواهید شد که تمام برنامه های موجود در ویندوز 10 و تلفن شما حتی یک دیکشنری ساده هم قابل استفاده نخواهد بود.

برای من، اولین راه برای معانی کلمات و اصطلاحات استفاده از گوگل است. مدت زیادی گذشت تا بالاخره متوجه شدم که تهیه یک دیکشنری آفلاین شایده ایده‌ای تضمینی و بهتر باشد.

برای دانلود زبان های Google Translate برای استفاده آنلاین در این همراه ما باشید.

در این مطلب به 4 برنامه دیکشنری آفلاین برای رایانه های ویندوز 10 می پردازیم. این دیکشنری‌ها مطمئنا در روزهای بدون اینترنت به شما کمک خواهند کرد.

WORDWEB

اولین گزینه در لیست ما WordWeb است. این برنامه نام شناخته شده‌ای در دنیای دیکشنری‌ها است و دارای بیش از 85000 معنی لغت و اصطلاح است. در WordWeb نه تنها می توانید معنی کلمات را پیدا کنید، بلکه می توانید مترادف ها، کلمات مرتبط و بخش از گفتگو را بررسی کنید.

نتایج به سرعت نمایش داده می شوند و همچنین از زبان های مختلفی از جمله انگلیسی و آمریکایی-انگلیسی پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر این، WordWeb دارای یک سیستم مرجه آفلاین و آنلاین است که به شما اجازه تحقیق بیشتر درباره کلمه مذکور را می دهد. با این حال، باید دیکشنری مرجع را دریافت کنید تا یک تجربه جذاب و کامل را داشته باشید.

همچنین یک ویژگی بوک مارک وجود دارد که به شما اجازه می دهد کلمات خاصی را در آینده بازبینی کنید. این برنامه فقط 81.89 مگابایت حجم دارد. تنها مشکل آن می تواند طراحی مقداری قدیمی آن باشد.

دانلود WordWeb

ADVANCED ENGLISH DICTIONARY

گزینه بعدی در لیست ما Advanced English Dictionary با بیش از 400000 کلمه است. دارای طراحی مدرن است، که در مقایسه با WordWeb یک نقطه مثبت می باشد. همراه با معانی، همچنین به شما اجازه می دهد تا تلفظ صوتی و ریشه کلمات را جستجو کنید.

علاوه بر این، لیستی طولانی از روابط کلمات قابل مشاهده است. بخش که از WordWeb متفاوت می باشد این است که پیشنهادات کلمه در هنگام تایپ به طور خودکار نمایش داده می شوند.

بنابراین همه کار شما استفاده از فلش بالا و پایین برای جستجو در کلمات است. ویژگی که از نظر من از همه جذاب تر است، جستجو کلیپ بورد (Clipboard Search) می باشد. این بخش کلیه محتویات موجود در کلیپ بورد شما را به نوار جستجو کپی می‌کند و معانی آن را نمایش می دهد. فوق العاده است!

به طور کلی طراحی هوشمندانه و مشابه WordWeb است و همچنین می توانید کلمات خاصی را نشانه گذاری کنید.

دانلود Advanced English Dictionary

نکته کلیدی: آیا می دانستید که کورتانا می تواند به عنوان یک دیکشنری عمل کنید؟ فقط لازم است علاوه بر کلمه Define را تایپ کنید و نتایج بلافاصله نمایش داده می شوند. تنها مشکل این است که برای استفاده از این ویژگی به اینترنت نیاز دارید.

PERFECT DICTIONARY

گزینه بعدی Perfect Dictionary است. این برنامه فشرده، مختصر و کمی متفاوت از سایر برنامه ها است. ابتدا باید دیکشنری را دانلود کنید، سپس اعلام کنید که چه کلماتی را می خواهید آفلاین جستجو کنید.

Perfect Dictionary بین جهان رایگان و پرداختی کار می‌کند. در حالی که دیکشنری‌های اساسی مانند کلمات اختصاری و اصطلاحات رایگان هستند ولی برای دریافت دیکشنری های پیشرفته مانند کمبریج، کالینز یا مک میلان باید پول پرداخت کنید.

یکی دیگر از تفاوت ها وجود یک جعبه تبلیغاتی در گوشه سمت راست است که می تواند گمراه کننده باشد. رابط کاربری مدرن است و تمام بخش ها جدا شده اند.

همانند برنامه های فوق، می توانید کلمات مورد علاقه را نشانه گذاری کنید و دیکشنری پیشنهادات کلمه را در هنگام تایپ نمایش می دهد.

ویژگی های اضافی مانند بررسی تلفظ صوتی، کپی کلمه کلمه جستجو شده در کلیپ بورد و… نیز وجود دارند. به غیر از این، می توانید تم و زبان پیش فرض برنامه را تغییر دهید.

دانلود Perfect Dictionary

ENGLISH DICTIONARY – OFFLINE

تقریبا نام آن همه چیز را در بر دارد. English Dictionary شبیه به برنامه های بالا است. در اینجا، نیاز به دانلود دیکشنری اضافی برای یافتن معنی لغات ندارید. همه چیز در همان بسته اولیه که دانلود می کنید موجود است.

به غیر از معانی، ویژگی تلفظ صوتی و پیشنهاد خودکار، English Dictionary دارای ویژگی هوشمندانه به نام Today است.

هر روز تعدادی کلمه جدید را به شما معرفی می‌کند و حتی اعلان “کلمه روز” را برای شما می فرستد. بنابراین اگر می خواهید دایره لغات خود را گسترش دهید یا از دسته افرادی هستید که هر روز می خواهند لغات جدید یاد بگیرند، این ویژگی می تواند به شما کمک کند.

برنامه به صورت رایگان در مایکروسافت استور موجود است. تنها چالش شما در این برنامه مفید وجود یک نوار تبلیغات در پایین آن است. گرچه می توانید با ارتقا آن به نسخه پولی آنها را حذف کنید.

جوری یاد بگیر انگار تا ابد زنده‌ای

یادگیری یک فرآیند بی پایان است و فرهنگ لغت و دیکشنری روند را ساده تر می‌کند. به علاوه، با ویژگی هایی مانند “کلمه روز” در برنامه ای که گفته شد، بهبود مهارت های زبان آموزی بسیار ساده می‌شود.

به طور خلاصه، این برنامه ابزار یادگیری بسیار با ارزشی هستند. بنابراین، بهتر است حداقل یکی از آنها را داشته باشید تا در زمان قطع اتصال از آن استفاده کنید و لذت ببرید.

1 دیدگاه دربارهٔ «4 مورد از بهترین دیکشنری ها برای ویندوز 10;

دیدگاهتان را بنویسید