راهنمای دانلود فایل های IPA برای iOS در گوشی های آیفون

اپل در گذشته دریافت نسخه IPA برنامه‌ها در آیفون را از طریق همگام سازی گوشی با آیتونز را بسیار آسان کرده بود، اما از زمان عرضه آیتونز نسخه 12.7 این کار دیگر امکان پذیر نیست. اکنون برای دریافت فایل IPA برنامه‌ها در آیفون باید از برنامه دیگر اپل بر روی مک استفاده کنید.  برنامه مورد بحث  Apple Configuration 2 نام دارد و در اپ استور اپل بر روی مک موجود می باشد. توجه داشته باشید که این آموزش تنها بر روی مک عمل می‌کند.

  1. بروزرسانی خودکار برنامه‌ها را غیر فعال کنید

برای بهره بردن کامل از این روش، باید بروز رسانی خودکار برنامه‌ها را در آیفون غیر فعال کنید، تا برنامه ای که فایل IPA  آن را نیاز دارید به خودی خود بروز رسانی نشود. اگر آپدیت شد، باید تا زمانی که بروز رسانی برای استفاده Apple Configure 2 و دریافت فایل  منتشر شود، منتظر بمانید. در گوشی آیفون تان، برنامه Setting را باز کنید، iTunes & App Store را باز کنید، سپس مطمئن شوید تیک گزینه Updates  خاموش است. همچنین پیشنهاد می کنم تا درست پیش از انجام دادن قدم‌های بعدی، Wi-Fi را خاموش کنید، در این صورت مطمئن هستید که برنامه‌ها به هیچ وجه بروز رسانی نخواهند شد.

  1. وارد حساب Apple تان شوید

برنامه Apple Configure 2 را باز کنید، از نوار منو گزینه Account را انتخاب کنید و سپس Sign In را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می‌شود، Apple ID که بر روی گوشی تان وارد کرده اید را در این جا نیز وارد کنید، و بر روی دکمه Sign In کلیک کنید. رمز عبور حساب تان را وارد کرده و دوباره بر روی Sign In کلیک کنید.

ipa

  1. آیفون تان را وصل کنید

در این مرحله گوشی تان را با کابل USB به کامپیوتر مک تان وصل کنید، سپس گزینه‌ی Trust را در گوشی تان انتخاب کنید (در صورتی که قبلا گوشی را به کامپیوتر وصل کرده باشید این گزینه نشان داده نمی‌شود.) باید برای کامل کردن این مرحله رمز عبور گوشی تان را وارد کنید.

  1. برنامه‌ها را بروز رسانی کنید.

در برنامه Apple Configure 2، آیفون تان را که نمایش می دهد انتخاب کنید، سپس بر روی گزینه Update در پنجره نمایش داده شده کلیک کنید. این پنجره تمام برنامه‌هایی را که نیاز به آپدیت دارند را نشان می دهد، بر روی Update کلیک کنید. اگر به دنبال اطلاعات بیشتر درباره آخرین بروزرسانی‌های آپل هستید این لینک را مطالعه کنید: معرفی 5 ویژگی جالب و جدید iOS 11.4 آیفون.

Ipa

اگر نمی خواهید فایل IPA تمام برنامه‌هایی را که نیاز به بروز رسانی دارند را دانلود کنید، با استفاده از نوار کشویی گزینه‌ی Only some apps را انتخاب کنید، سپس تیک برنامه‌هایی را که نمی خواهید را بردارید و بر روی گزینه Update کلیک کنید.

  1. مکان فایل‌های IPA را مشخص کنید

زمانی که بروز رسانی‌ها انجام شدند، باید در library file به دنبال برنامه‌ها بگردید تا آن‌ها را پیدا کنید. آسان ترین راه برای این کار این است که Finder را باز کرده، از نوار منو Go را انتخاب کنید، سپس Go to Folder را انتخاب کنید. (یا تنها از دستور Command-Shift-G استفاده کنید.)

در پنجره ای که باز می‌شود، دستور زیر را وارد کنید، سپس کلید Go را فشار دهید تا مستقیما به آن مسیر وارد شوید.

~/Library/Group Containers/K36BKF7T3D.group.com.apple.configurator/Library/Caches/Assets/TemporaryItems/MobileApps

IPA IPA

زمانی که به پوشه موقت Mobile Apps وارد شدید، بر روی پوشه داخل آن کلیک کنید (یا هر پوشه ای که در آن بود). هر پوشه ای که می بینید حاوی‌یک برنامه است، پس هر کدام از پوشه‌ها را بگردید تا فایل IPA برنامه را که در آن پوشه مخفی شده وبه دنبال آن هستید را  پیدا کنید.

  1. فایل‌های IPA را به جای دیگری انتقال دهید

پوشه ای که در برنامه Apple Configure 2 در آن قرار دارید، پوشه ای موقت است، به این معنی که بعد از مدت زمان مشخصی ناپدید می‌شود – بعد از این که برنامه را بستید و‌یا بعد از راه اندازی مجدد کامپیوتر. برای مطمئن شدن از ناپدید نشدن برنامه‌ها، آن‌ها را به مکان دیگری انتقال دهید.

IPA

این تمام کاری بود که باید برای دریافت فایل IPA برنامه‌هایی که لازم دارید انجام دهید. اکنون می‌توانید با تغییر دادن پسوند.ipa به.zip آن‌ها را به صورت فشرده شده در بیاورید. سپس آن را از حالت فشرده خارج کرده و به دنبال فایل‌های مورد نیازتان که درون برنامه قرار دارد، بگردید. به عنوان مثال، اگر به‌یک deep link URL scheme name نیاز داشتید، باید بسته محتویات برنامه را باز کنید، سپس به دنبال PLIST که حاوی فهرستی از URL‌ها است، بگردید.

دیدگاهتان را بنویسید