راهنمای انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به آیفون

درگذشته، یعنی دوران گوشی های درب دار، جا به جایی فایل ها از یک گوشی به گوشی دیگر مشکلی اعصاب خوردن کن بود. شما مجبور بودید که کل اطلاعاتتون را جابه جا کنید و اگر اطلاعاتتان روی سیمکارت ذخیره نشده بود، باید می نشستید و با کلی زحمت اینکار را به صورت دستی انجام می دادید. اما امروزه، جا به جایی اطلاعاتی مثل مخاطبین از یک گوشی به گوشی دیگر به اندازه فقط وارد شدن و خارج شدن از حساب کاربردیتان آسان شده است.

برای انتقال آسان و سریع مخاطبین خود باید آن ها را در ایمیل گوگل یا همان جیمیل خود ذخیره کرده باشید. اگر تصمیم گرفته اید تا گوشی اندروید خود را رها کنید و از گوشی آیفون استفاده کنید، بهتر است از قبلا مخاطبین خود را در حساب گوگل خود ذخیره کرده باشید. در این صورت انتقال و انطباق مخاطبین به گوشی آیفون کار آسانی خواهد بود.

مخاطبین

 انتقال مخاطبین از گوشی اندروید به گوشی آیفون

در اینجا مرحله هایی که باید دنبال کنید توضیح داده شده اند. گوشی آیفون من دارای سیستم عامل  iOS 11 Beta می باشد، پس اسکرین شات هایی که در پایین مشاهده می کنید از این سیستم عامل گرفته شده اند.

 راهنمای انتقال مخاطبین از اندروید به آیفون

اول از همه از حساب کاربری گوگل گوشی اندرویدتون خارج شوید. مطمئن باشید. پس احتمالا بهتر است گوشی را با ریست کردن به تنظیمات کارخانه برگردانید تا از قطع شدن ارتباط مطمئن شوید.

به تنظیمات گوشی آیفون بروید

حالا با آیفون شروع می کنیم. ازین راه بروید. تنظیمات-> حساب ها و رمزهای ورودی(settings-> accounts&Passwords) بعد روی گزینه  add accounts ضربه بزنید.

اگر به تازگی گوشی آیفونتان را گرفته اید، احتمالا هیچ حساب کاربری ذخیره شده ای در این بخش ندارید. اما از آنجایی که من چندین سال است که از آیفونم استفاده می کنم، چند حساب ذخیره شده از قبل دارم.

شرکت ارائه دهنده ایمیل تان را  انتخاب کنید

روی یکی از گزینه های شرکت ارائه دهنده ایمیلتان ضربه بزنید. در این مورد مشخصا حساب گوگل مد نظر ما است. بعد از این از شما خواسته می‌شود تا حساب کاربریتان را بنویسید و وارد شوید.

اگر مورد two-step authentication روی حسابتان فعال هست پس بعد از این باید از یک مرحله تائیدیه دیگرهم رد شوید.

فعال کردن مخاطبین

وقتی که با موفقیت به حسابتان وارد شدید، صفحه پایین را خواهید دید. برای تنظیم کردن و انتقال مخاطبین گوگل به آیفون، گزینه مخاطبین یا contacts حتما باید فعال شود. حالا روی گزینه save بالا سمت راست ضربه بزنید.

حالا حساب کاربریتان رو می توانید در لیست حساب ها ببینید. اگر حساب معمولی گوگل یعنی همان @gmail.com  را وارد کرده اید، روی صفحه به عنوان gmail مشاهده می‌شود. اما اگر با ایمیل دیگری وارد شده اید که رابط آن گوگل است پس با عنوان آدرس همان ایمیل نمایش داده می‌شود.

مخاطبین خود را بررسی کنید.

اگه که به برنامه مخاطبین یا contacts وارد شوید یا از طریق برنامه تلفن یا phone وارد شوید باید مخاطبین خود را در لیست مشاهده کنید. گاهی مخاطبین به سرعت در لیست ظاهر می شوند و گاهی ممکن است کمی زمان ببرد. از آنجایی که انتقال از حساب گوگل شما صورت می گیرد، سرعت انتقال بستگی به سرعت سرور های گوگل هم دارد.

اگر مخاطبین هنوز هم ظاهر نشدند. مطمئن شوید که مخاطبین شما در آن حساب ایمیلی که وارد کرده اید،.ذخیره شده باشند. اگر از چندین ایمیل مختلف استفاده می کنید، ترکیب اطلاعات ذخیره شده روی آن ها، بسیار آسان است.

  • مطمئن شوید که گزینه مخاطبین یا contacts را فعال کرده اید.
  • اگر با این موارد مشکل حل نشد، گوشی را ری استارت یا خاموش و روشن کنید.
  • اگر این مورد هم مشکل را حل نکرد، حساب کاربری را از گوشی خود حذف کنید و دوباره از اول شروع کنید. اما توجه داشته باشید که نباید تا این مرحله کشیده شود.

در پایان

مزیت استفاده کردن از حساب کاربری گوگل برای مخاطبین این است که، هر گاه تغییری در سیستم خود ایجاد کردید، به صورت اتوماتیک داده ها و اطلاعات بروزرسانی می شوند.  مثلا اگر مخاطب جدیدی به گوشی خود اضافه کردید، در حساب کاربری گوگل شما نیز بروز رسانی و اضافه می‌شود.(و همچنین برعکس). بهتر است برای حفظ اطلاعات حساب گوگل، از اطلاعات آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. در ادامه باید گفت که  تنها نقطه ضعف استفاده از این روش این است نیز این است که اگر لیست مخاطبین گوگل شما شلوغ و بهم ریخته شود، در نتیجه لیست آیفون شما نیز این چنین می‌شود. پس شما نیاز دارید که مخاطبین خود را مرتب نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید