همه مواردی که باید از افکت‌های جدید دوربین در iOS 12 برای Messages بدانید

به کمک iOS 12 برنامه Messages آیفون بیش از همیشه ویژگی های جذاب را در iMessages و FaceTime به ارمغان می آورد. در بین این ویژگی ها افکت های جدید دوربین وجود دارند که به کاربر اجازه می دهند تا سفارشی سازی های جذاب و سرگرم کننده را به تصاویر و ویدئوهای خود در دوربین درون برنامه ای Messages اضافه کند. استیکرها، میموجی‌ها و… در انتظار تصاویری هستند که گرفته اید و می خواهید در Messages ارسال کنید.

البته قابل توجه است که افکت های زیر در برنامه ای غیر از Messages در دسترس نیستند. اگر هنگام تهیه یک عکس ساده دنبال آنها بگردید، هیچ چیز نخواهید یافت. در عوض هربار که می خواهید یکی از افکت های دوربین iOS 12 را به تصویر خود اضافه کنید، باید به برنامه Messages بروید، حتی اگر نخواهید آن تصویر را ارسال کنید.

برای بررسی 5 ویژگی جدید iOS 12 در این لینک همراه ما باشید.

استفاده از افکت در تصاویر و ویدئوها

افکت‌ها را می توان هم در تصاویر و هم در ویدئوها در iOS 12 استفاده کرد. اگر تصویر یا ویدئو خود را قبلا گرفته اید نگران نباشید، افکت‌ها را می توان قبل و بعد از تهیه عکس یا فیلم قرار داد، بنابراین هرگز نباید از شانس قرار دادن استیکر یا افکت روی اثر خود را از دست بدهید. با این حال، افکت‌ها با حالت های دوربین اسلوموشن، پرتریت، Square یا Pano سازگار نیستند.

توانایی افزودن میموجی و انیموجی به Mix

اگر گاهی می خواهید به جای چهره خود از میموجی یا انیموجی استفاده کنید، افکت های دوربین Messages به کمک شما می آیند. این ابزار جدید به کاربران اجازه می دهد تا انیموجی و میموجی خود را روی تصاویر و ویدئوها قرار دهند. البته این فقط برای دارندگان آیفون X می باشد که از از دوربین جلو TrueDepth بهره‌مند هستند.

افزودن فیلتر برای تبدیل تصاویر و ویدئوها

درحالی که می توانید از فیلترها در برنامه Photos استفاده کنید، iOS 12 برای اولین بار آنها را به Messages می آورد. این فیلترها مانند آنچه در Photos است نمی باشند، با این حال فیلترهای Messages هم منحصر بفرد هستند و 15 گزینه را در اختیار کاربر قرار می دهند. این گزینه ها را می توانید با ضربه زدن روی سه حلقه رنگی در بخش کشویی Effects در دوربین Messages بیابید.

برخی از این فیلترهای جدید با فیلترهای رنگی موجود در Photos مشابهت دارند که طرح رنگ کلی تصویر را تغییر می دهند. با این حال، دیگر فیلترهای Messages بیش از فیلترهای Photos هستند، به طوری که به شما اجازه می دهند تصویر را خنثی کنید تا چیزی جدید را خلق کنید. به عنوان مثال، Comic Book باعث می‌شود تصویر شما مانند یک نقاشی با دست شود، درحالی که Watercolor آن را به یک نقاشی دیجیتالی تبدیل می‌کند.

نوشتن روی تصاویر با برچسب‌های متن منحصربفرد

آیا چیزی برای نوشتن دارید؟ از برچسب های متن استفاده کنید تا نوشته خود را به تصویر در Messages اضافه کنید. اپل 18 برچسب نوشتاری را برای اضافه کردن به تصاویر و ویدئوها ارائه می دهد که در شکل، طرح و رنگ متفاوت هستند. می توانید این گزینه را با ضربه زدن روی Aa در بخش کشویی Effects دوربین Messages پیدا کنید.

هنگامی که طرح موردنظر خود را یافتید، روی آن ضربه بزنید، متن خود را تایپ کنید، آن را جابجا کرده و به اندازه دلخواه خود تغییر دهید. شما می توانید هرچه که بخواهید از آنها به تصویر خود اضافه کنید، پس نگران نباشید.

استفاده از شکل‌های متحرک برای برجسته کردن موضوعات

اگر می خواهید به چیزی در تصویر یا ویدئو خود توجه وارد کنید، هیچ راهی بهتر از استفاده از شکل‌های متحرک Messages برای انجام اینکار وجود ندارد. این شکل‌ها رنگارنگ، متحرک و تقریبا غیرقابل انکار می باشند، بنابراین مخاطب شما متوجه می‌شود دقیقا چه چیزی منظور شماست. شکل‌های متحرک در زیر آیکون خط خطی قرمز در کشو Effects دوربین Messages قرار دارند.

اپل 15 گزینه را در این بخش برای استفاده کاربران در ویدئوها و تصاویر قرار داده است. همانند هر برچسب دیگر، به سادگی برچسب را به تصویر بیاورید و جا و اندازه آن را تغییر دهید.

دسترسی به استیکرهای Activity برای دارندگان اپل واچ

پیش از iOS 12 شما باید جوایز را با اپل واچ خود دریافت می کردید تا بتوانید به استیکرهای Activiry آن جایزه دسترسی پیدا کنید. در حالی که جوایز دریافت شده توسط شما هنوز به عنوان استیکر قرار دارند، اپل استیکرهای جدید و متحرکی را برای دارندگان اپل واچ فراهم آورده است. شما می توانید این استیکرها و هر استیکری که به صورت جایزه دریافت کرده اید را در تصاویر و ویدئوهای خود استفاده کنید. نیازی به گفتن نیست اما، این فقط برای دارندگان اپل واچ در دسترس است.

استیکرهای دانلود شده نیز وجود دارند

علاوه بر استیکرهای Activity، نسخه iOS 12 به شما اجازه می دهد تا به پک‌های استیکر سازگار دانلود شده به وسیله Messages دسترسی پیدا کنید. کار این استیکرها درست مانند دیگر گزینه های موجود در لیست می باشد و یک لایه اضافی سفارشی سازی را در بخش Effects برنامه Messages فراهم می‌کند.

ترسیم شدن استیکرها در موضوع تصویر یا ویدئو

هرگاه iOS بتواند یک چهره را در پیش نمایش دوربین Messages شناسایی کند، سپس هر استیکر بعدی که به پیش نمایش اضافه کنید، به آن چهره ترسیم می‌شود. شما می توانید دوربین را در جهتی که بخواهید حرکت دهید و استیکرها به همان موضوع اولیه متصل می شوند.

شما می توانید موقعیت استیکرها را در هرزمانی که بخواهید تغییر دهید. بنابراین تا زمانی که چهره در قاب قرار گیرد، استیکرها هرجایی که تصمیم می گیرید قرار دهید، قرار می گیرند.

دیدگاهتان را بنویسید