اطلاعاتی در مورد آپدیت گوشی های هوآوی به اندروید 8.0 Oreo

نسخه جدید اندروید به نام 8.0 Oreo منتشر شده است و برای بسیاری از موبایل ها قابل دسترس است؛ یا در آینده ای نزدیک قابل دسترس خواهد شد. در این مطلب آخرین خبر های آپدیت  گوشی های هوآوی به اندروید 8.0 Oreo را بخوانید.

آپدیت گوشی های هوآوی به اندورید 8.0 Oreo

همانطور که هوآوی در سال های پیش ثابت کرده بود که در بروزرسانی نرم افزار گوشی های خود بسیار سریع است، همه ی ما منتظر انتشار آپدیت های جدید را در ماه دسامبر داشتیم، اما هیچ انتشاری صورت نگرفت. هر چند که در ماه های آینده آپدیت های بسیار کمی منتشر شد. اما دلیل این همه تاخیر چیست؟ به این دلیل که شرکت هوآوی از یک رابط اختصاصی به نام EMUI استفاده می‌کند. در ازای آپدیت های طولانی مدت، این رابط دارای قابلیت های جالب و تنظیمات جدید است. رابط EMUI 8 بسیار عالی است، اما همه ما زمان زیادی برای آن صبر کرده ایم.

ما لیستی از گوشی هایی که باور داریم تا نصفه سال 2018 برای آن ها آپدیت های جدید (8.0 Oreo/EMUI) منتشر می‌شود را آماده کرده ایم. تا ماه های آینده ممکن است مدل های بیشتری نیز به این لیست اضافه شود به همین دلیل همه آنها را در این لیست نام نبرده ایم.

  • Huawei P10
  • Huawei Mate 10 Lite
  • Huawei Mate 9
  • Huawei Honor P8 Lite
  • Huawei GR3, NOVA 2

هنوز شرکت هوآوی اطلاعیه ای برای گوشی هایی که آپدیت Oreo برای آن ها آماده شده است را منتشر نکرده است؛ به همین دلیل لیست بالا رسمی نمی باشد. اما گوشی های جدیدی مانند Mate 10 دارای اندروید Oreo هستند. همچنین خبرهایی مبنی بر منتشر شدن آپدیت اندروید  8.0 برای گوشی های P10 و P10 Plus در ماه های پیش رو، منتشر شده است. هر چند که گوشی های قدیمی تر مانند P9 ممکن است هیچوقت برای آن ها آپدیتی منتشر نشود و هوآوی به اندروید 7.0 برای اینم گوشی ها بسنده کند.

آپدیت گوشی های هوآوی مدل Honor

برند Honer شرکت هوآوی، برندی با گوشی های گرانتر است. برند Honor اخیرا 9 گوشی زیر را برای انتشار آپدیت اندروید 8.0 Oreo  تایید کرده است.

  • Honor 7X (تاریخ انتشار:ماه می)
  • Honor 8 
  • Honor V8
  • Honor Note 8
  • Honor 8 Lite
  • Honor 9
  • Honor 9 Lite
  • Honor V9
  • Honor V10

هم اکنون، گوشی های Honor 8 Pro و Honer 9 این آپدیت را دارا هستند. جالبترین خبر این است که آپدیت اندروید 8.0 Oreo برای گوشی Honor 7X از 30 آپریل منتشر می‌شود. این آپدیت دارای رابط جدید EMUI 8.0 است که قابلیت های جدید و بسیاری را داراست. این نسخه از سیستم عامل، نسخه ای است که گوشی های پرچمدار این شرکت در حال حاضر دارند. اما حالا با گرفتن یک گوشی میان رده می توانید این سیستم عامل جدید را تجربه کنید.

تاریخ انتشار و جزئیات آپدیت اندروید 8.0 Oreo

اطلاعات دقیق در مورد تاریخ انتشار آپدیت های گوشی های هوآوی در دسترس نیست. شرکت هایی که از سیستم عامل اندروید استفاده می کنند، هیچگاه تاریخ و اطلاعات دقیق در مورد انتشار آپدیت های خود اعلام نمی کنند. زیرا که در صورت مواجه شدن با مشکلات نرم افزاری آن ها باید اول مشکلات را رفع کنند. به همین خاطر ممکن است تاریخ انتشار به تاخیر بیفتد.

این در حالی است که شرکت های دیگر اعلامیه هایی مبنی بر آپدیت های جدید، منتشر کرده اند؛ اما شرکت هوآوی هنوز چیزی اعلام نکرده است. تمام اطلاعاتی که هوآوی منتشر کرده است را در بالا نام بردیم.

با این حال، آپدیت های جدید تا چند ماه آینده منتشر خواهند شد. برای مثال اندروید 8.0 Oreo برای گوشی Mate SE از 13 ماه می منتشر می‌شود. ما انتظار داریم که آپدیت های بسیاری از گوشی های دیگر تا ماه ژوئن امسال منتشر شوند. حتی برای چندین تبلت هوآوی نیز آپدیت ها قابل دسترس خواهند بود. آپدیت های گوشی های پرچمدار زودتر از گوشی های میان رده منتشر می شوند. با این حال ممکن است که گوشی های قدیمی تر هیچوقت آپدیت نشوند. در حال حاضر هوآوی روی آپدیت اندروید 8.0 Oreo متمرکز است، ما انتظار داریم که این شرکت تا پاییز امسال روی انتشار نسخه Android P نیز کار کند.

نسخه 8.0 Oreo چه قابلیت های جدیدی دارد

قابلیت ها و امکانات بسیاری به نسخه اندروید Oreo اضافه شده است. از جمله این امکانات می‌شود به سرعت بالای کاربری، ذخیره نیروی باتری طولانی تر، مود تصویر-در-تصویر، گزینش متن هوشمند، اعلان های پیشرفته تر و جایگذاری خودکار رمزهای عبوری، اشاره کرد. در کنار همه این امکانات، شرکت هوآوی نیز امکاناتی مانند ابزار اسکله ناوبری شناور (floating navigation dock) و امکانات جدید عکاسی، را به گوشی های خود اضافه کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید