آیفون 8 در صدر لیست پرفروش‌ترین گوشی‌ها

آیفون 8 در صدر لیست پرفروش ترین گوشی های ماه می قرار گرفت. برنامه آنالیز بازار فروش گوشی های هوشمند، یعنی برنامه Counterpoint’s Market Pulse، صحت این خبر را تایید کرده است. جایگاه آیفون 8 در ماه آپریل، بعد از گوشی های Galaxy S9 Plus، iPhone X، Xiaomi Redmi 5A و iPhone 8 Plus قرار داشت. شرکت اپل قطعا از اینکه توانسته آیفون  8 را از پنجمین جایگاه لیست پرفروش ترین ها به صدر لیست برساند، بسیار راضی و خوشحال است.

دلیل اصلی این که آیفون 8 توانسته از رقبای خود سبقت بگیرد، ارتقادهی های قدرتمندی است که روی گوشی انجام شده است. کمپین «How to shoot on iPhone» کمپانی اپل کمک شایانی کرد تا توجه بازارهای اروپا و سایر بازارها قبل از آغاز جام جهانی، به محصولات اپل جلب شود.

از بین سایر گوشی های شرکت اپل، iPhone X با حفظ سهم 2.3 درصدی خود در فروش ماه آپریل، و همین سهم در ماه می، در جایگاه سوم لیست باقی مانده است. هرچند برای گوشی iPhone 8 Plus اوضاع متفاوت بوده است. این گوشی در ماه آپریل با سهم 2.3 خود از فروش، در جایگاه چهارم قرار داشت؛ اما در ماه جاری، یعنی ماه می، با داشتن سهم 2.1 درصد از فروش، به جایگاه پنجم تنزل پیدا کرد.

بازنده بزرگ ماه می، گوشی Samsung Galaxy S9 است. این گوشی در ماه آپریل با 2.6 درصد فروش بازار، در کمال آرامش در جایگاه دوم قرار داشت؛ اما با خودنمایی گوشی Redmi 5A شرکت شیائومی که با سهم 2.2 درصدی در جایگاه چهارم قرار گرفت، در این ماه با سهم 2.1 درصدی به مقام ششم جدول سقوط کرد.

از آنجایی که قرار است در ماه سپتامبر شاهد انتشار دستور کار جدید گوشی های شرکت اپل باشیم، دیدن صعود آیفون 8، ماجرا را جالب تر نیز می‌کند. هرچند Counterpoint این مورد را ذکر نکرده است، اما قطعا یکی از دلایل صعود آیفون 8، عرضه مدل های جدیدی از گوشی های iPhone در آینده است. آیفون 8 قرار است سرمایه هنگفتی برای خرده فروشی ها به ارمغان بیاورد.

دیدگاهتان را بنویسید