آیا آیپد می‌تواند جایگزین مک بوک شود؟

اگر شما هم از طرفداران اپل هستید، ممکن است بین دو راهی تصمیم گیری آیپد یا مک بوک قرار گرفته باشید. انتخاب این مورد کاملا بستگی به این دارد که شما چه فردی هستید و چه کاری را انجام می‌دهید. بهترین انتخاب برای شما هم بستگی به دستگاه هایی دارد که در گذشته راحت‌تر از آنها استفاده کرده اید. در این مطلب، ما با پاسخ دادن به یک سری سوالات، به شما کمک خواهیم کرد که بین آیپد و مک بوک مورد مناسب خودتان را انتخاب کنید.

آیا قابل حمل بودن برایتان مهم است؟

اگر زیاد مسافرت می کنید و می خواهید وسیله ای سبک داشته باشید که بتوانید آن را در همه جا حمل کنید ، مک بوک یک گزینه قابل قبول است.

با وجود قدرت بالای مک بوک در انجام کارها، آیپد از نظر قابل حمل بودن کاملاً بی نظیر است. قابلیت حمل آن حتی از مک بوک ایر ، سبکترین مک بوک اپل هم بیشتر است. به عنوان مثال، مک بوک ایر ۱۳ اینچی ۲۰۱۹ وزن آن ۲٫۷۵ پوند است. iPad Pro 12.9 اینچی iPad Pro (بزرگترین iPad) تنها نیمی از آن با ۱٫۳۹ پوند وزن دارد.

بنابراین اگر به دنبال یک دستگاه سبک هستید که بتوانید آن را همه جا با خود ببرید، مک بوک خوب است اما آیپد از آن بهتر است.

آیا پایدار بودن سیتم عامل برایتان مهم است؟

در سال ۲۰۱۹ ، اپل سیستم عامل iPad را از سیستم عامل iOS (که از طریق آیفون نیز قدرت دارد) به iPadOS جدید تغییر نام داد. این نشانگر تمایز بین این دو دستگاه است ، زیرا iPadOS از ویژگی های قدرتمندتری مانند Split Screen ، Safari در کلاس دسکتاپ، Dock کامل و سایر موارد استفاده می کند.

اما macOS ویژگی‌های سنتی دیگری مانند مدیریت فایل‌های قوی ، نرم افزارهای کامل دسک تاپ و چند وظیفه پیچیده ارائه می دهد. در صورت لزوم ، می توانید ویندوز را در کنار macOS نصب کنید.

مطمئناً انجام کار بر روی iPadOS امکان پذیر است ، اما برنامه های آن در مقایسه با همتایان دسکتاپ خود دارای ویژگی های محدودتری هستند. به عنوان مثال ، فتوشاپ برای iPad از زمان انتشار در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی با کمی بی نظمی همراه بوده است و در مقایسه با نسخه کامل Photoshop در macOS غیر قابل مقایسه است.

به طور خلاصه ، اگر به دنبال انجام کار حرفه ای هستید ، iPadOS با محدودیت های عمده گزینه مناسبی است. از طرف دیگر macOS ، همه چیزهایی را که شما نیاز دارید ، دارد.

ساده بودن و راحتی استفاده چقدر برایتان ارزش دارد؟

ممکن است PadOS به اندازه macOS مقاوم نباشد ، اما این کار را با سهولت استفاده قابل توجه جبران می کند. اگر به دنبال خرید آن برای یک کودک یا یک فرد مسن هستید ، انتخاب خوبی است. البته اگر بیش از هر چیز دیگری به دنبال استفاده از دستگاهی هستید که دارای کاربردی آسان است ، انتخاب  آیپد می تواند برای خودتان نیز صدق کند.

استفاده از آیپد فقط در کنار نرم افزار آسان نیست. بر خلاف آیپدها، مک بوک ها نیز دارای صفحه نمایش لمسی هستند که برای کارهایی مانند ترسیم و نوشتن ، کاربردهای زیادی را به آن می افزایند. اگر علاقه داشته باشید،  می توانید برای دقت بیشتر از Apple Pencil هم استفاده کنید.

برای برخی از کاربردها، آیپد یک صفحه لمسی برتر است. با این حال ، اگر شما اغلب در صفحات گسترده و سایر ابزارهایی که نیاز به دقت دارند ، کار می کنید ، یک صفحه لمسی یا ماوس نیازهای شما را بهتر جبران می کند.

قدرت سخت افزار چقدر برایتان اهمیت دارد؟

به دلیل اندازه و موارد استفاده از آنها ، iPads و MacBooks انواع سخت افزارهای مختلفی دارند. در نتیجه ، دستگاه ها میزان انرژی مختلفی را ارائه می دهند. به عنوان نمونه ، iPad Pro به لطف فناوری نمایشگر ProMotion دارای مزیت در بخش بینایی است. این نام انتخابی اپل است برای سرعت بالای تجدید (تا ۱۲۰ هرتز) که می توانند به این صفحه ها برسند ، و این باعث می شود همه چیز بسیار صاف به نظر برسد. این قابلیت برای کارهایی مانند مرور و ترسیم بسیار عالی است.

از طرف دیگر ، مزیتی که مک بوک نسبت به آیپد دارد ، مقدار بسیار بیشتری از RAM (حافظه تصادفی دسترسی) است که عملکرد چند وظیفه ای را بسیار بهبود می بخشد. همراه با پردازنده های قدرتمندتر در مدل های MacBook ، کارهای سنگین مانند ویرایش فیلم ۴K در لپ تاپ بسیار سریع تر انجام می شود.

هر دو دستگاه سخت افزار فوق العاده ای را برای مصارف مربوطه ارائه می دهند. اگر به اسب بخار سنگین مک بوک احتیاج ندارید ، iPad مناسب شما خواهد بود. از طرف دیگر ، افرادی که به دنبال چند کار با ده ها برنامه و استفاده از نرم افزار قدرتمند هستند ، مک بوک برایشان مناسب تر است.

آیا شما گیمر هستید؟

نه MacBook و نه iPad هیچ کدام دستگاه های مخصوص بازی نیستند ، اما هر دو گزینه های بازی خوبی را ارائه می دهند. هر دو iPadOS و macOS به شما امکان می دهند در صورت داشتن اشتراک ، از انواع بازی های مختلف در Apple Arcade لذت ببرید.
اپ استور مک بازی های زیادی را برای فروش ارائه می دهد . اگرچه مک مانند ویندوز پشتیبانی نمی کند ، اما هنوز انتخاب بزرگی از بازی های مک وجود دارند. در همین حال ، iPad  هم در اپ استور خود دارای تعداد زیادی بازی است. با این حال ، این بازی ها اکثرا در شروع رایگان هستند اما به زودی پیشرفت شما را با خرید درون برنامه و محدودیت های بازی منع می کنند.

آن چه در نهایت برای شما بهتر است بستگی به نحوه بازی کردن شما دارد. اگر کنترل های صفحه کلید / ماوس را دوست دارید و علاقه مند بازی هستید ، پس باید به سراغ MacBook بروید. اما اگر به کنترل های لمسی توجه نکنید و بازی های معمولی را ترجیح می دهید ، پس iPad انتخاب بهتری است.

بودجه مورد نظر شما چقدر است؟

یکی دیگر از مهمترین عواملی که به شما کمک می کند بین انتخاب دو دستگاه تصمیم بگیرید مبلغی است که مایلید برای آن ها هزینه کنید.

ارزان ترین مک بوکی که در حال حاضر اپل تولید می کند ، یعنی MacBook Air 13 اینچی ، از قیمت ۱۰۹۹ دلار شروع می شود که ارزان نیست. از طرف دیگر ، کمترین قیمت iPad در زمان حال ، iPad 10.2 اینچی است که از  ۳۲۹ دلار شروع می شود.

واضح است که اگر بودجه مورد نیاز را دارید، iPad بسیار بهتر است. علاوه بر این ، انواع iPad بیشتری با قیمت های مختلف در دسترس است. iPad Air با قیمت ۵۹۹ دلار شروع می شود ، در حالی که iPad Pro از ۷۹۹ دلار در دسترس است. اگر به دنبال یک دستگاه کوچک هستید ، اپل iPad Mini را با قیمت ۳۹۹ دلار پیشنهاد می کند.

بدیهی است ، یک iPad 400 دلاری نمی تواند با توانایی های مک بوک ۱۱۰۰ دلاری مطابقت داشته باشد. اگر در حال حاضر یک کامپیوتر دسکتاپ دارید ، iPad ممکن است دستگاه مکمل خوبی برایتان باشد.

در پایان ، مهم ترین عاملی که به شما کمک می کند بین iPad و MacBook تصمیم بگیرید این است که با کدام سبک دستگاه احساس راحتی بیشتری می کنید.اگر در گذشته با لپ تاپ کار کرده اید و می خواهید یک تجربه حرفه ای در زمینه دسک تاپ داشته باشید ، مک بوک بهترین راه حل برای شما است. اما اگر عاشق سادگی سیستم عامل iOS در تلفن خود هستید و کمی از قابلیت های لپ تاپ را هم نیاز دارید، به علاوه قابلیت حمل و نقل بی نظیر می خواهید ، در این صورت آیپد تمام چیزهایی است که شما نیاز دارید. هم چنین ، از نظر مقرون به صرفه بودن ، آیپد به وضوح بهتر است.

دستگاه مورد استفاده شما کدام است؟ آیپد یا مک بوک؟

دیدگاهتان را بنویسید