آپدیت GPU Turbo شرکت هوآوی با عملکرد گیمینگ از ماه بعدی در دسترس خواهد بود

هوآوی برنامه ای برای آپدیت مورد انتظار GPU Turbo عرضه کرد. در این جدول خبر از بهبود عملکرد گیمینگ داده شده است که فقط روی گوشی های premium(پیشرفته) قابل اجرا خواهد بود. با نصب آپدیت، بازده پردازنده گرافیکی به 60% خواهد رسید، و این در حالی است که مقدار مصرف باطری 30% کاهش پیدا خواهد کرد.

در زمان عرضه، فقط دو بازی PUBG Mobile و Mobile Legends: Bang Bang توسط این آپدیت قابل پشتیبانی خواهند بود. بازی های دیگر به مرور زمان به این دو بازی اضافه خواهند شد، اما گفته شده که تاریخ مربوطه، بعداً اعلام خواهد شد.

رایان لوی، قائم مقام مدیریت شرکت و مسئول بخش بازاریابی نرم افزاری می گوید:

عملکرد گیمینگ، دارد تبدیل به بخشی اساسی و جدانشدنی از صنعت گوشی های همراه تبدیل می‌شود. بازی کردن روی تلفن همراه، سکویی است که از آنجا غنی ترین نوآوری ها قابل مشاهده هستند، و در همین حین، کاربران نیز از بازی های زیبا، سطح بالا و گرافیک قوی آن ها، لذت می برند. GPU Turbo، تجربه بازی های مدل بالا را ممکن می‌کند. همچنین گوشی را قادر می سازد تا نرم افزارهای سنگین دیگر مانند AR و VR که مصرف باطری بالایی دارند را مدیریت کند.

بر اساس IDC، در سال 2017، بیش از دو برابر پولی که کاربران صرف بازی های کامپیوتری کرده اند، صرف بازی های موبایلی شده است و تقریبا چهار برابر آن مقدار نیز برای بازی های کنسولی خرج شده است (توسط کاربران). این یعنی از 42% از 108.9 میلیارد دلار بازار گیمینگ، حدود 46.1 میلیارد دلار آن، مربوط به بازی های موبایلی بوده است.

این همان علتی است که به خاطر آن کمپانی هایی مانند Razer و ASUS، چنان سرمایه گذاری هایی روی گوشی های هوشمند گیمینگ کرده اند. اما شرکت هوآوی به جای عرضه سخت افزار گیمینگ – که صادقانه بگوییم، فرق زیادی با سایر گوشی های premium ندارند – تصمیم گرفته نرم افزار گوشی های حال حاضر خود را بهینه سازی کند. البته ناگفته نماند که همین گوشی های حال حاضر شرکت هوآوی نیز، پردازنده های سفارشی در خود دارند.

دیدگاهتان را بنویسید