آموزش Force Restart آیفون و ورود به حالت ریکاوری

آیا می خواهید آیفون خود را در حالت ریکاوری (Recovery mode) قرار دهید؟ اگر آیفون شما با مشکل روبرو شد، باید با Force Restart آیفون به حالت ریکاوری وارد شوید. اما چگونگی ورود به این حالت همیشه مشخص نیست ، به خصوص اینکه حالت ریکاوری در دستگاه های مختلف متفاوت است.

در این مطلب ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه iPhone ، iPad یا iPod touch خود را در حالت ریکاوری قرار دهید.

وقتی دستگاه شما اصلا پاسخ نمی دهد، می توانید بجای اینکه منتظر تخلیه باتری باشید، Force Restart آیفون را انجام دهید. Force Restart آیفون اساساً معادل کشیدن پریز برق است، زیرا آیفون شما را مجبور به خاموش شدن و راه اندازی مجدد می کند.

حالت ریکاوری این مرحله را یک گام جلوتر می برد و دستگاه شما را در وضعیتی قرار می دهد که می توانید با اتصال iPhone به رایانه ای که از iTunes استفاده می کند (یا استفاده از Finder در macOS Catalina و نسخه های جدیدتر) iOS را دوباره نصب کنید. اگر آیفون شما ری استارت نمی شد یا هنگام ری استارت با مشکل مواجه شد، برای نجات آن باید دستگاه را در حالت ریکاوری قرار دهید.

توجه داشته باشید که هنگام نصب مجدد iOS ، تمام داده های موجود در iPhone خود را از دست می دهید. اگر پشتیبان گیری منظم از iPhone انجام دهید ، مشکلی نیست زیرا می توانید با استفاده از iCloud یا به صورت محلی در iTunes یا Finder انجام دهید. اما متأسفانه، نمی توانید از دستگاه خود در حالت ریکاوری نسخه پشتیبان تهیه کنید، زیرا این فرایند فقط برای بازیابی سیستم عامل ارائه می شود.

به همین ترتیب ، اگر آیفون شما بوت نشود و پشتیبان دیگری برای بازیابی نداشته باشید، کاری نمی توانید برای ذخیره اطلاعات انجام دهید.

نحوه ورود به حالت ریکاوری در آیفون 8 ، آیفون X و جدیدتر

اپل ترکیب دکمه ها برای Force Restart آیفون 8 و نسخه های بعدی، را تغییر داد. مراحل زیر برای دستگاه های آیفون 8/8 پلاس ، آیفون X ، XS ، XR ، آیفون 11 ، نسل دوم آیفون SE و آیفون 12 کار خواهد کرد.

توجه داشته باشید که باید این ترکیبات دکمه ها را به سرعت انجام دهید.

 Force Restart آیفون 8 و مدل های جدیدتر

  • دکمه افزایش صدا را فشار دهید.
  • دکمه کاهش صدا را بلافاصله فشار دهید و رها کنید.
  • دکمه Side را نگه دارید تا آرم Apple را ببینید. با دیدن این آرم دکمه را رها کنید.

نحوه قرار دادن آیفون 8 و مدل های جدیدتر در حالت ریکاوری

  • آیفون خود را به رایانه متصل کنید.
  • در رایانه شخصی Windows یا Mac که دارای macOS Mojave یا نسخه قبلی است ، iTunes را راه اندازی کنید. در Mac با MacOS Catalina یا نسخه جدیدتر ، Finder را باز کنید.
  • سپس دکمه افزایش صدا را فشار دهید.
  • دکمه کاهش صدا را بلافاصله فشار دهید و رها کنید.
  • دکمه Side را نگه دارید و با دیدن آرم Apple اجازه ندهید که کنار برود.
  • دکمه را نگه دارید تا زمانی که صفحه حالت ریکاوری (Recovery Mode) را ببینید.

نحوه ورود به حالت ریکاوری در آیفون ۷، ۷ پلاس و آیپاد تاچ

آیفون 7 و 7 پلاس اولین مدل های آیفون بودند که فاقد دکمه مکانیکی Home بودند ، به این معنی که دکمه Home هنگام خاموش شدن تلفن کار نمی کند. این امر برای اولین بار از زمان راه اندازی آیفون در سال 2007 ، این نیاز به وجود آمد که اپل  میانبرهای Force Restart و حالت ریکاوری را تغییر دهد.

این مراحل همچنین برای اجبار مجدد نسل هفتم iPod touch که در سال 2019 منتشر شد ، کار می کنند.

 Force Restart آیفون 7 یا 7 پلاس

  • دکمه Side (یا بالا) و دکمه های Volume Down (کاهش صدا) را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • نگه داشتن دکمه ها را تا زمانی که آرم Apple را مشاهده کنید ادامه دهید ، سپس رها کنید.

نحوه قرار دادن آیفون 7 یا 7 پلاس در حالت ریکاوری

  • آیفون خود را به رایانه متصل کنید.
  • در رایانه شخصی Windows یا Mac که دارای macOS Mojave یا نسخه قبلی است ، iTunes را راه اندازی کنید. در Mac با MacOS Catalina یا نسخه جدیدتر ، Finder را باز کنید.
  • دکمه Side و دکمه Volume Down را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • دکمه ها را نگه دارید ، حتی زمانی که آرم Apple را مشاهده کردید.
  • با مشاهده صفحه نمایش حالت ریکاوری، هر دو دکمه را رها کنید.

نحوه ورود به حالت ریکاوری در iPhone 6s و مدل های قدیمی تر

آیفون 6s که در سال 2015 منتشر شد ، آخرین آیفون اپل با دکمه مکانیکی صفحه اصلی (Home) بود. مراحل زیر برای آن دستگاه و هم چنین همه آیفون هایی که قبل از آن آمده اند کار می کنند. این مدل ها شامل مدل های Plus ، نسل اول آیفون SE و نسل ششم iPod touch و نسخه های قبلی آن است.

Force Restart آیفون 6s و مدل های قدیمی تر

  • دکمه Home و Side (یا بالا) را فشار داده و نگه دارید.
  • در آیفون 6 یا بالاتر ، دکمه Side در سمت راست قرار دارد. همانطور که انتظار دارید برای آیفون 5s و بالاتر ، دکمه Top در بالای دستگاه قرار دارد.
  • با مشاهده آرم اپل ، دکمه ها را رها کنید.

 

نحوه ورود به حالت ریکاوری در آیفون 6s و مدل های قدیمی تر

  • آیفون خود را به رایانه متصل کنید.
  • در رایانه شخصی Windows یا Mac که دارای macOS Mojave یا نسخه قبلی است ، iTunes را راه اندازی کنید. در Mac با MacOS Catalina یا نسخه جدیدتر ، Finder را باز کنید.
  • همانطور که در بالا ذکر شد ، دکمه های Home و Side (یا Top) را فشار داده و نگه دارید.
  • همچنان که آرم اپل را مشاهده کردید دکمه ها را نگه دارید.
  • با مشاهده صفحه نمایش حالت ریکاوری ، هر دو دکمه را رها کنید.

Force Restart و ورود به حالت ریکاوری در آیپد

آیا باید iPad را force restart کنید یا از حالت ریکاوری استفاده کنید؟ روند کار ساده است.

برای انجام این روش ها در مدل iPad با دکمه Home ، از همان دستورالعمل های مربوط به iPhone 6s و بالاتر استفاده کنید که در بالا توضیح داده شد. اگر iPad با Face ID دارید ، مراحل بالا را برای force restart و استفاده از حالت ریکاوری در آیفون 8 یا جدیدتر دنبال کنید.

فقط توجه داشته باشید که در iPad ، دکمه روشن / خاموش در بالا است ، نه در کنار گوشی.

چگونه آیفون خود را ریکاوری کنیم

هنگامی که دستگاه خود را وارد حالت ریکاوری می کنید ، قبل از اینکه دستگاه شما به طور خودکار از حالت ریکاوری خارج شود ، 15 دقیقه فرصت دارید تا نصب مجدد iOS را شروع کنید. لازم است ترکیبی از فشار دادن دکمه ها را تکرار کنید تا در صورت بروز این حالت ، آن را دوباره در حالت ریکاوری قرار دهید.

دستگاه شما در iTunes یا Finder در حالت ریکاوری به حالت عادی نشان داده نمی شود و پیغام خطایی مانند پیام زیر را مشاهده خواهید کرد. ابتدا گزینه Update را امتحان کنید ، که سعی دارد دستگاه شما را بدون پاک کردن چیزی به روز کند. اگر این گزینه کار نکرد ، باید Restore را انتخاب کنید که iOS را دوباره نصب می کند و همه آنچه را که در iPhone شما باشد حذف می کند.

پس از ری استارت آیفون ، برای حذف قفل فعال سازی اپل باید با شناسه Apple ID وارد شوید. این یک ویژگی امنیتی است که در صورت تنظیم مجدد دستگاه شما بدون خروج از iCloud ، از استفاده شخص دیگر جلوگیری می کند.

به همین دلیل ، اگر فروشنده از باز کردن قفل آن در مقابل شما امتناع ورزید ، هرگز نباید آیفون دست دوم بخرید. یک تلفن تنظیم مجدد با فعال سازی قفل که هنوز فعال است ، قبل از شروع مراحل نصب ، از Apple ID مالک درخواست می کند و این کار را برای شما بی فایده می کند.

در این مطلب متوجه شدیم که چگونه دستگاه را Force Restart کرده و وارد حالت ریکاوری شویم ، فارغ از اینکه چه مدل آیفون ، iPad یا iPod touch دارید. این یک فرآیند ساده است که شما آن را بشناسید ، اما ترکیبات دکمه ای که به طور فزاینده ای گیج کننده هستند ، کمی مبهم هستند.

برای عیب یابی جدی تر آیفون ، باید به حالت DFU بروید.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی به اشتراک گذاشتن location در آیفون