آموزش گلکسی نوت 9: 18 ویژگی مخفی در بهترین گوشی سامسونگ

شیرجه‌ای به ژرفای گلکسی نوت 9

گوشی گلکسی نوت 9 سامسونگ غول گوشی‌ها به شمار می‌رود. این گوشی دارای یک باطری 4000 میلی‌آمپر ساعتی است که برای چندین روز شارژ نگه می‌دارد و یک صفحه‌نمایش 6.4 اینچی خیره‌کننده نیز دارد.


1- قدرت حقیقی درون قلم جای گرفته است

نوت 9 لبالب شده از لایه‌های متعددی از ویژگی‌های نرم‌افزاری است. قفل بسیاری از این ویژگی‌ها با قلم S Pen، تک دکمه‌ی روی آن و آنتن بلوتوث جدید درون آن گشوده می‌شوند.

2- لغو کردن رنگ امضای نوت 9

اگر یکی از رنگ‌های آبی، بنفش یا مسی گلکسی نوت 9 را بخرید، قادر خواهید بود روی صفحه‌نمایش خاموش گوشی با رنگ امضای گوشی، یادداشت بنویسید. این ویژگی، ویژگی انحصاری و جدیدی است که در نوت 9 پیاده شده است. رنگ نوشته‌های مدل آبی، زرد؛ نوشته‌های دو مدل بنفش و مسی، رنگ‌های بنفش و مسی، و نوشته‌های نوت 9 مشکی به رنگ سفید خواهند بود.


البته اگر طرفدار این ویژگی نباشید، می‌توانید با رفتن به تنظیمات S Pen این قابلیت را خاموش کنید. به مسیر Settings > Advanced features > S Pen > Screen off memo  بروید و کلید گزینه Use S Pen signature color را به حالت خاموش منتقل کنید.

3- استفاده از قلم S Pen به عنوان کنترل از راه دور

تنها کارایی‌های قلم S Pen نوت 9، نوشتن و گشت و گذار در گوشی نیستند. می‌توان از دکمه روی قلم به عنوان یک دکمه از راه دور استفاده کرد و کارهای مختلفی در برنامه‌های مختلف انجام داد. برای مثال، متوقف و پخش کردن ویدیوها در یوتیوب.


همچنین می‌توانید برای تصویر برداری، کنترل کردن پرزنتیشن‌های (ارائه‌های) پاورپوینت، عوض کردن ترک‌های موسیقی و سرعت بخشیدن به نمایش اسلایدشوی تصاویر هم از قلم S Pen استفاده کنید.


یک بار کلیک و دو بار کلیک، عملیات‌های متفاوتی را کنترل می‌کنند.


وقتی دوربین گوشی باز باشد، فشردن دکمه قلم، عکس می‌گیرد. به مسیر Settings > Advanced features > S Pen > S Pen remote > App Actions بروید.

4- باز کردن برنامه‌ها فقط با یک کلیک

می‌توانید هر برنامه‌ای را در هر صفحه‌ای که باشید، با پایین نگه داشتن دکمه قلم S Pen باز کنید.


به مسیر Settings > Advanced features > S Pen > S Pen remote > Hold down button to… بروید. از میان برنامه‌هایتان یکی را انتخاب کنید.

5- باز کردن سریع قفل دستگاه با استفاده از S Pen

اگر در حالی که قلم S Pen را در دست نگه داشته باشید، زمان روشن بودن صفحه‌نمایش به پایان برسد، می‌توانید با یک کلیک، قفل دستگاه را باز کنید. به مسیر Settings > Advanced features > S Pen > Unlock with S Pen remote بروید.

6- شخصی‌سازی گردونه میانبرها

این یکی ویژگی جدیدی نیست که در سری نوت معرفی شده باشد، اما خاطرات خوشی از آن وجود دارد. می‌توانید میانبرهایی که می‌خواهید را به این گردونه کارآمد اضافه کنید، برنامه‌هایی که از اینجا باز می‌شوند را شخصی‌سازی کنید و حتی محل قرارگیری برنامه‌ها در گردونه را مشخص کنید.


وقتی در حال استفاده از گردونه میانبرها (که Air Command یا کنترل معلق نامیده می‌شود) هستید، از طریق آیکون چرخ‌دنده‌شکل روی صفحه‌نمایش، وارد بخش تنظیمات شوید. یا مسیر Settings > Advanced features > S Pen > Air Command را دنبال کنید.

7- ساخت «پیام لایو»

پیام‌های لایو (Live Messages) که در گلکسی نوت 8 معرفی شدند، به طور ساده یک سری گیف‌هایی هستند که می‌توانید خودتان آن‌ها را بسازید و با دوستانتان به اشتراک بگذارید. می‌توانید از طریق گردونه کنترل معلق یا برنامه Samsung Messages به این قابلیت دسترسی پیدا کنید. این گونه پیام‌ها با هر پلتفرم به اشتراک‌گذاری مطالبی که توان پشتیبانی از فرمت گیف را داشته باشد، کار می‌کنند.

8- ساخت «پیام لایو» با AR Emoji

یک قابلیت کاملاً جدید که در نوت 9 پیاده شده، ساخت پیام‌های لایو با گیف‌های انیمیشنی‌ آواتارهایی است که با ابزار AR Emoji موجود در دوربین خود گوشی می‌سازید. ابزار AR Emoji در گلکسی S9 و گلکسی S9+ معرفی شد.

9- ساخت گیف‌های انیمیشنی

سامسونگ این ویژگی را در گلکسی نوت 7 بدبخت عرضه کرد، منتهی این ویژگی هنوز هم یک ویژگی غیر کاربردی است که فقط گاهی اوقات، بسیار کارآمد خواهد بود.


اول یک ویدیو پخش کنید. سپس از گردونه کنترل معلق، Smart Select را باز کنید. بعد، Animated GIF را انتخاب کنید.


سپس قادر خواهید بود اطراف ناحیه‌ای را که می‌خواهید تبدیل به گیف کنید، خط مرزی بکشید.


حالا Recored (ضبط) را بفشارید و هر وقت از نتیجه راضی بودید، دکمه را رها کنید. می‌توانید پیش از ضبط کردن، ویدیو را پخش و متوقف کنید و تمیزکاری‌هایی که می‌خواهید را انجام دهید تا به صحنه مورد نظری که در ذهن دارید، برسید.

10- نوشتن سریع یک یادداشت جدید

این ویژگی جدیدی نیست، اما ویژگی‌ای است که ارزش یادآوری دارد. اگر در حالی که به سرعت روی صفحه‌نمایش گوشی دو بار کلیک می‌کنید، دکمه قلم S Pen را نیز فشرده و نگه دارید، یک پنجره‌ی نوشتن ظاهر می‌شود که می‌توانید در آن یادداشتی جدید بنویسید.

11- موکول کردن یادداشت‌نویسی به اندک زمانی دیرتر

اگر آغاز به نوشتن یک یادداشت کنید و ناگهان مجبور شوید بروید و کاری دیگر انجام دهید، می‌توانید با تبدیل برنامه یادداشت‌نویسی (و البته بسیاری برنامه‌های دیگر) به یک آیکون معلق که می‌تواند به هرجای صفحه‌نمایش منتقل شود، بعد از انجام کارتان با کلیک روی آن به سراغ نوشتن یادداشتتان بروید.

برای مثال، پس از نوشتن یک یادداشت جدید از طریق راه میانبر، می‌توانید روی آیکون کلیک کنید تا پنجره را به اندازه آیکونی که در بالا می‌بینید، کوچک کنید. برای برگشت به حالت اول، دوباره روی آن کلیک کنید.

12- سنجاق کردن یادداشت به صفحه‌نمایش همیشه‌روشن (Always-on)

شاید تا کنون از این قابلیت که می‌توانید یادداشتی را به صفحه‌نمایش همیشه‌روشن سنجاق کنید نیز آگاهی نداشته باشید. فایده این قابلیت این است که نوشته مورد نظر فقط در حد یک نگاه اجمالی روی صفحه قرار دارد و به محض این که کارتان تمام شد، می‌توانید آن را حذف کنید. برای یادآوری لیست‌های خرید قابلیت کارآمدی است.


پس از نوشتن یادداشت، روی آیکون پونز شکل کلیک کنید.


پیام به مدت 30 دقیقه قابل مشاهده خواهد ماند. پس از آن، می‌توانید هر وقت که خواستید با دو بار کلیک روی آیکون کوچک پونز، پیام را دوباره ظاهر کنید.


وقتی پیام باز باشد، می‌توانید یا آن را بخوانید یا حذفش کنید. فقط امکان سنجاق کردن یک یادداشت در آن واحد وجود دارد، که بدان معناست که سنجاق کردن یک یادداشت جدید، در صورتی که آن را تایید کنید، به جای یادداشت قبلی ظاهر خواهد شد.

13- پاک کردن فقط با یک کلیک

یک چیز قدیمی اما خوب دیگر. دکمه قلم را فشرده و نگه دارید تا اشتباهات کوچک را بدون بلند کردن قلم و بردن آن روی تنظیمات پاک‌کن روی صفحه‌نمایش، پاک کنید.


این ویژگی مخصوص درست کردن اشتباهات کوچک است. هنوز هم برای پاک کردن ردپاهای بزرگ، تنظیمات روی صفحه‌نمایش بهتر هستند.

14- سنجاق کردن یادداشت به صفحه اصلی

برای اینکه بتوانید بارها و بارها به یادداشتی که می‌خواهید رجوع کنید، ممکن است بخواهید آن را به صفحه اصلی گوشی سنجاق کنید.


برای دسترسی به این تنظیمات ساده می‌توانید از منوی بازشونده واقع در یک فایل یادداشت استفاده کنید.


وقتی کارتان تمام شد، نتیجه مشابه چیزی است که در تصویر بالا می‌بینید.

15- گرفتن اسکرین‌شات‌های فوق‌العاده دقیق

یکی از کاربردهای S Pen که بسیار مورد علاقه ما می‌باشد، گرفتن اسکرین‌شات‌های دقیق، فقط از بخش مورد نظرمان در صفحه‌نمایش می‌باشد. هر گوشی دیگری که باشد، مجبور هستید از کل صفحه‌نمایش اسکرین‌شات بگیرید و سپس آن را برش دهید. اما این ویژگی، کار را هزاران بار آسان‌تر می‌کند.


از گردونه میانبرها، گزینه Smart Select و سپس یکی از اشکال مستطیل، کمند (lasso) یا بیضی را انتخاب کنید. سپس برای دریافت نمونه‌ای از کار، انگشت یا قلمتان را بکشید و رها کنید.

16- یادداشت‌نویسی روی کل صفحه‌نمایش

قابلیت Screen Write (نوشتن روی صفحه‌نمایش) ابزار دیگری است که به شما امکان می‌دهد به سرعت از کل پنجره یک اسکرین‌شات بگیرید و سپس روی آن چیزی بنویسید یا روی آن نقاشی کنید. قابلیتی پر سرعت و عملی است.

17- خاموش کردن دکمه Bixby

سامسونگ امکان اینکه کاربران بتوانند دکمه Bixby Voice را برای انجام کاری به غیر از باز کردن دستیار دیجیتالی سامسونگ تنظیم بکنند، از آن‌ها گرفته است.


در گوشی گلکسی S8 و دستگاه‌های جدیدتر از آن، کاربران قادر بودند از طریق تنظیمات گوشی، دکمه مورد نظر را از انجام هر نوع کاری باز دارند. متاسفانه در این گوشی چنین خوش‌شانسی‌ای نیاورده‌ایم، حداقل هنوز

18- چراغانی کردن نوتیفیکیشن‌ها

قلم S Pen لازمه انجام این ترفند نیست، منتهی به هر حال از آن استفاده می‌کنیم. به جای اینکه هر وقت پیامی برایتان ارسال می‌شود، یک نوتیفیکیشن پاپ‌آپ دریافت کنید، می‌توانید محیط پیرامون صفحه جلویی گوشی را طوری تنظیم کنید که در رنگ‌های متنوع انتخابی خودتان بدرخشد. قضیه کمی دیسکو طور می‌شود، اما چه بهتر! به مسیر Settings > Display > Edge Screen > Edge Lighting > Edge Lighting style بروید.

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش گلکسی نوت 9: 18 ویژگی مخفی در بهترین گوشی سامسونگ;

  1. من نوت 9 دارم ولی وقتی رو همون صفحه مشکی نوت میذارم علامت پین کردن روی صفحه رو نداره. و توی خود برنامه مخصوص نوت نوشتن هم پین نمیشه کرد.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید