آموزش چگونگی چرخاندن یک ویدیو در اپلیکیشن photos‌در iOS 13

اپلیکیشن پیشرفته اپلیکیشن Photos در iOS ۱۳ و iPadOS قابلیت های پیشرفته بسیاری را مانند امکان ویرایش ویدیوها به همراه آورده است، بنابراین در نهایت شما می توانید بدون نیاز به استفاده از اپلیکیشن دیگری یک ویدیو را بچرخانید.

پیش از  iOS 13 و iPadOS، باید از یک اپلیکیشن ثالث استفاده می کردند که افزونه ای بیشتر از اپلیکیشن Photos می داشت مانند iMovie یا Infltr. برای ویرایش ویدیو در قالب اپلیکیشن Photos در iOS 13 و iPadOS می توانید ویدیوها را روی آیفون یا آیپد خود ویرایش کنید.

تقریبا هر کاری که با تصاویر می توانستید انجام بدهید، حال با ویدیو هم می توانید انجام دهید از جمله این موارد چرخاندن یا صاف کردن ویدیو است. به عنوان اثر یک حقیقت، شما می توانید همه فیلترها و جلوه ها را روی ویدیو اعمال کنید درست مانند تصاویر ،همه ویرایش های ویدیو قابل بازگشت هستند و به سادگی می توانید با بازگشت به عملگر برش یا قطع کردن به ویدیو ارجینال و اصلی خود بازگردید.

ویرایش ویدیو در اپلیکیشن Photos در iPadOS و iOS 13 از همه فرمت های ویدیو گرفته شده با آیفون پشتیبانی می کند مانند: ۴K‌ و کلیپ های اسلوموشن یا صحنه آهسته.

هنگام ویرایش ویدیو (یا یک عکس) می توانید از قابلیت زوم هم استفاده کنید. این قابلیت برای مواقعی که بخواهید جزئیات تغییرات را در ناحیه خاصی مشاهده کنید، بسیار عالی است. از آن بهتر هم می توانید به نقطه خاصی از فیلم که قصد ویرایش آن را دارید بروید.

در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه چرخاندن، صاف کردن ویدیو، برش، کوتاه کردن یا فلیپ کردن آن را آموزش دهیم.

چگونه ویدیوها را در اپلیکیشن Photo در iOS 13 بچرخانیم؟

برای چرخاندن یک ویدیو در آیفون یا آیپد خود مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن Photos را روی آیفون یا ایپاد تاچ با  iOS 13 یا در آیپد با iPadOS خود باز کنید.
  2. روی سربرگ Albums ضربه بزنید.
  3. با پایین صفحه بروید و Videos را زیر سربرگ Media Types انتخاب کنید.
  4. حال ویدیویی که می خواهید بچرخانید را انتخاب کنید.
  5. با انتخاب ویدیوی مورد نظر، روی گزینه Edit در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید.
  6. ابزار Rotate را برای چرخاندن ۹۰ درجه ویدیو در جهت ساعتگرد انتخاب کنید.امکان چرخاندن ویدیو در جهت خلاف ساعتگرد وجود ندارد، اما به سادگی می توانید این فرایند را تا زمانی که به جهت دلخواه خود برسید، تکرار کنید .
  7. اگر از تغییرات انجام شده رضایت داشتید، روی Done کلیک کنید تا تغییرات مورد نظر شما ذخیره شوند.

هر زمان که بخواهید می توانید با ضربه زدن روی دکمه Reset به تنظیمات مرحله قبلی بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید