آموزش چگونگی فیلم گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز و MacOs

تفاوتی ندارد که شما یک گیمر در YouTube باشید یا فقط بخواهید از آخرین پروژه خود فیلم بگیرید. اگر تا به حال به ضبط کردن چیزی روی صفحه رایانه خود احتیاج داشته اید ، حتما به دنبال راهی برای انجام این کار بوده اید. در حالی که بسیاری از رایانه ها دارای میکروفون و وب کم هستند ، اما همیشه به راحتی نمی توان از صفحه نمایش فیلمبرداری کرد.

در ادامه نحوه ضبط صفحه نمایش کامپیوتر خود از طریق روش هایی که برای شما بهتر کار می کنند ، خواه با استفاده از یک برنامه رایگان که که از قبل وجود داشته یا از طریق یک برنامه حرفه ای را آموزش خواهیم داد.

فیلم گرفتن ازصفحه نمایش در ویندوز ۱۰

اگر ترجیح می دهید هیچ نرم افزاری اضافی را دانلود نکنید ،می توانید با برنامه های موجود در سیستم خود از صفحه نمایش فیلم بگیرید. در ادامه چندین برنامه برای ضبط صفحه که احتمالاً در حال حاضر به آنها دسترسی دارید را معرفی کرده و اینکه چگونه می توانید از آن ها برای ضبط فیلم از صفحه نمایش استفاده کنید را هم شرح خواهیم داد.

PowerPoint

آیا می دانید که می توانید صفحه نمایش خود را با پاورپوینت ضبط کنید؟ آخرین نسخه های پاورپوینت شامل این ویژگی هستند. در ادامه نحوه انجام این کار ، گام به گام ارائه شده است.

گام اول: به سربرگ Insert رفته و Screen Recording بروید.

گام دوم: روی Select Area کلیک کنید تا منطقه ای که می خواهید از آن فیلم بگیرید را انتخاب کنید. اگر می خواهید از کل صفحه فیلم بگیرید، کافی است کلیدهای Windows Key + Shift + F را با هم فشار دهید.

گام سوم: روی دکمه Record کلیک کنید یا کلیدهای Windows key + Shift + R را با هم فشار دهید.

گام چهارم: شما می توانید هر زمان که بخواهید ویدیو را متوقف یا pause کنید و یا برای خاتمه دادن به آن، ویدیو را زمانی که آماده بوید Stop کرده و آن را ذخیره نمایید.

پس از اتمام کار ، می توانید فیلم را به عنوان یک فایل جداگانه ذخیره کنید. گزینه های ویرایش و کنترل پس از ذخیره کردن فیلم بسیار محدود هستند ، اما گزینه بسیار خوبی برای ضبط سریع است – به خصوص اگر شما بخواهید این کار را برای ارائه سریع انجام دهید. ابزارهای بهبود فیلم که پاورپوینت ارائه می دهد ، مانند تغییر شکل فیلم ، اضافه کردن یک مرز و اضافه کردن افکت هایی مانند سایه ها ، درخشش و موارد دیگر ، را نادیده نگیرید.

پخش زنده یوتیوب

اگر نمی خواهید زمان زیادی را صرف ضبط فیلم از صفحه نمایش کنید، اما یک ویدیو برای یوتیوب یا شبکه های اجتماعی خود نیاز دارید، یوتیوب می تواند در این زمینه کمک کننده باشد.

گام اول: با استفاده از مرورگر گوگل کروم، به حساب کاربری خود وارد شوید. روی آیکون حساب خود کلیک کرده و (YouTube Studio (beta را انتخاب کنید.

گام دوم: از قسمت Other Features گزینه Live Events را انتخاب کنید و سپس در صورت لزوم گزینه Enable live streaming را هم انتخاب کنید. حال New live event را انتخاب کنید.

گام سوم: اطلاعات مورد نیاز را پر کنید و نوع ویدیوی مورد نظر خود را به صورت Quick یا Custom انتخاب کنید. Custom به شما امکان می دهد گزینه های رمزگذاری بیشتری را برای ضبط خود انتخاب کنید ، در حالی که Quick بلافاصله یک پنجره ضبط را باز می کند. توجه داشته باشید که Quick در حال حاضر از Google Hangouts On Air برای راه اندازی استفاده می کند ، اما از آنجا که Google در حال خاتمه دادن به Hangouts است ، این گزینه ممکن است در آینده تغییر کند. پس از آماده شدن ، بر روی گزینه Live Now کلیک کرده و دکمه سبز Screenshare را در بالا سمت چپ انتخاب کنید.

گام چهارم: پس از پایان کار، Stop Streaming را انتخاب کنید و در صورت تمایل آن را ذخیره نمایید.

اپلیکیشن های آفلاین جایگزین برای انجام کارهای حرفه ای

اگر می خواهید یک تجربه ضبط پیشرفته از برنامه ای که مخصوص کلیپ های حرفه ای تر و بازی ها طراحی شده است ، داشته باشید ، بهترین کار  این است که یکی از برنامه های زیر را دانلود کنید.

OBS Studio (رایگان)

یکی از پیشرفته ترین برنامه های ضبط فیلم روی صفحه نمایش که به صورت رایگان در دسترس قرار دارد ، OBS Studio است ک یک برنامه کاملاً منبع باز است و امکان ضبط کامل نامحدود و بدون watermark  را در اختیار شما قرار می دهد. این نرم افزار جریان صدای داخلی هم برای کسانی که می خواهند به صورت زنده ضبط صدا هم داشته باشند، دارد و از پشتیبانی سخت افزاری بسیار خوبی برخوردار است. بنابراین ضبط ۶۰ FPS به وسیله آن کاملاً امکان پذیر است. این ویژگی کامل تر از برخی از برنامه های freemium است . به همین دلیل تنظیم موارد شخصی شما می تواند کمی بیشتر طول بکشد. با این حال ، این نرم افزار بهترین برنامه رایگان ضبط صفحه نمایش تا به حال است.

 Snagit

Snagit بیش از گیمرها برای استارت آپ ها طراحی شده است ، این نرم افزار حاوی بیش از ده ها قابلیت ضبط برای نمایش محصولات، ساخت ویدیوهای تبلیغاتی و … است. اگر شما در حال برنامه ریزی یک فیلم مفصل هستید که شامل چندین نوع فیلم و چندین گرافیک و همچنین ضبط صفحه است ، Snagit یک انتخاب عالی برای نیازهای ساده تر است. هزینه استفاده از این نرم افزار  ۵۰ دلار است.

فیلم گرفتن از صفحه نمایش در سیستم عامل MacOs

QuickTime Player

اگر نسخه قدیمی MacOS را اجرا می کنید ، همیشه می توانید از QuickTime Player برای ضبط صفحه اصلی (و همچنین ضبط صدا) استفاده کنید. ضبط های QuickTime به راحتی قابل ویرایش در پست نیستند ، اما اگر می خواهید یک روش ضبط سریع و آسان در MacOS داشته باشید ، این برنامه یکی از ساده ترین روش ها است.

گام اول :  QuickTime را باز کنید.

گام دوم : File  را انتخاب کرده و سپس New Screen Recording را انتخاب کنید.

گام سوم: برای تصمیم گیری درباره اینکه آیا حرکات ماوس و صداها در ضب شما باشند یا نه، روی فلش سفید کوچک کلیک کنید و گزینه مناسب را از منو کشویی انتخاب کنید. این منو هم چنین به شما این امکان را می دهد که در صورت داشتن چند دوربین، دوربین مورد نظر و مناسب خود را انتخاب کنید.

گام چهارم: پس از آماده شدن، روی دکمه record قرمز رنگ کلیک کنید.

گام پنجم: لازم است که قسمتی که می خواهید ضبط کنید را مشخص کنید. برای ضبط کل صفحه، کافی است روی یک قسمت از صفحه یک بار کلیک کنید. برای ضبط یک قسمت از صفحه، کلیک کرده و یک جعبه را بکشید سپس روی Start Recording کلیک کنید.

گام ششم : پس از اتمام کار، به نوار منو بروید و روی دکمه stop recording  که به شکل مربع است ، کلیک کنید. از طرف دیگر ، در صورت وجود، می توانید روی نماد مناسب در نوار لمسی خود ضربه بزنید.

گام هفتم: برای ذخیره کردن ضبط خود ، روی File ، سپس (Save) کلیک کنید و مکان و نام مناسب ذخیره را برای فایل ضبط خود انتخاب کنید.

MacOS screen recorder

همراه با آخرین به روزرسانی MacOS Mojave یک ویژگی جدید اضافه شده است که به شما امکان ضبط ویدیو از صفحه نمایش خود را می دهد و همچنین با استفاده از ابزار ضبط صفحه MacOS از صفحه نمایش عکس هم می گیرد. اگر آخرین نسخه MacOS را اجرا می کنید ، در اینجا نحوه انجام این کار در آن آمده است.

گام اول: برای باز شدن نوار ابزار اسکرین شات، کلیدهای Command + Shift + ۵ را با هم فشار دهید.

گام دوم: تصمیم بگیرید که آیا می خواهید تمام صفحه خود را ضبط کنید یا فقط بخشی از آن را بزنید و روی دکمه مربوطه کلیک کنید. اگر دومی را انتخاب کردید ، سپس باید محلی را که می خواهید ضبط کنید انتخاب کنید ، در غیر این صورت ضبط بلافاصله آغاز می شود.

گام سوم: وقتی همه چیزهایی را که می خواهید ثبت کردید ، روی دکمه Stop کلیک کنید تا ضبط متوقف شود.

گام چهارم: به عنوان بخشی از نسخه جدید MacOS ، هنگام گرفتن عکس از صفحه نمایش یا ضبط فیلم از آن، آنها به عنوان تصویر کوچک در گوشه سمت راست پایین صفحه ظاهر می شوند. کافی است روی آن کلیک کنید و یک مکان ذخیره را انتخاب کنید.

شما از چه روشی برای ضبط فیلم از صفحه نمایش استفاده می کنید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید