آموزش چگونگی ذخیره پسورد در آیفون

به خاطر سپردن پسوردهای منحصر به فرد برای همه حساب هایتان بسیار دشوار است. برای سهولت این کار می توانید آن ها را در آیفون خود به صورت ایمن ذخیره کنید. در این مطلب با ما با آموزش چگونگی ذخیره پسورد در آیفون همراه باشید.

اگر شما روزانه با تعداد قابل توجهی از وب سایت ها و سرویس های آنلاین سر و کار دارید ، پس باید تعداد زیادی رمز عبور برای یادآوری داشته باشید. از آن جا که استفاده از پسورد مشابه برای هر حساب بهترین گزینه نیست، ذخیره پسورد در آیفون بسیار ایمن تر است.

در این مقاله ، شما در مورد راه های اصلی ذخیره ایمن و سریع رمزهای عبور در آیفون اطلاعات خواهید یافت.

استفاده از iCloud Keychain برای ذخیره پسورد در آیفون

iCloud Keychain ابزاری است که برای نگهداری رمزهای عبور ، اطلاعات کارت اعتباری و سایر اطلاعات ایمن در تمام دستگاه های Apple شما استفاده می شود. بنابراین هر زمان که نیاز به ورود به یک وب سایت یا پر کردن رمز عبور Wi-Fi داشته باشید ، iCloud Keychain این کار را به صورت خودکار انجام می دهد.

این یک ویژگی آیفون بومی است ، بنابراین می توانید مطمئن باشید که اطلاعات ذخیره شده با استفاده از آن ایمن هستند. علاوه بر این ، داده های شما رمزگذاری می شوند ، به این معنی که هیچ کس دیگری به جز شما نمی تواند به آنها دسترسی پیدا کند یا آن ها را بخواند ، حتی اپل.

ویژگی مفید دیگر این مدیر رمز عبور این است که هر زمان فکر می کند یکی از رمزهای عبور شما به خطر افتاده است به شما اطلاع می دهد.

برای یافتن رمزهای عبور در معرض خطر در آیفون خود ، به  Settings > Passwords > Security Recommendations بروید. از اینجا ، می توانید به راحتی رمز عبور خود را تغییر دهید. برای این کار ، فقط روی Change Password on Website ضربه بزنید.

دستگاه شما از شما می پرسد که آیا می خواهید iCloud Keychain را به روزرسانی کنید و آن را به آخرین نسخه نرم افزار تنظیم کنید. اما اگر آن را تنظیم نکردید ، روش دیگری برای انجام این کار وجود دارد:

  • برنامه Settings را در iPhone خود راه اندازی کنید.
  • روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید.
  • به iCloud بروید.
  • به پایین لیست بروید و روی Keychain ضربه بزنید.
  • iCloud Keychain را فعال کنید.

هم چنین بخوانید: آموزش کامل نحوه رمزگذاری بک آپ آیفون یا آیپد

مشاهده پسوردهای ذخیره شده در آیفون

در چند مرحله ساده می توانید تمام گذرواژه های ذخیره شده را مستقیماً در iPhone خود پیدا کنید. نحوه کار:

  • برنامه Settings را در دستگاه خود باز کنید.
  • کمی به پایین پیمایش کنید و Passwords را از لیست انتخاب کنید.
  • دستگاه از شما می خواهد برای دسترسی به گذرواژه ها از Face ID یا Touch ID استفاده کنید. این کار را انجام دهید ، و همه رمزهای عبور ذخیره شده در iPhone خود را پیدا خواهید کرد.

نحوه حذف پسوردهای ذخیره شده در آیفون

در هر زمان می توانید رمزعبورهایی را که دیگر نیازی به آنها ندارید از iPhone خود پاک کنید. برای انجام این کار؛ این موارد را دنبال کنید:

  • به قسمت Settings آیفون خود بروید.
  • روی Passwords ضربه بزنید.
  • برای دسترسی به رمزهای عبور از Face ID یا Touch ID استفاده کنید.
  • برای ایجاد تغییر در گذرواژه ها ، روی Edit در سمت راست بالای صفحه ضربه بزنید و سپس گذرواژه هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کنید.
    روی Delete در گوشه بالا سمت چپ ضربه بزنید تا آن ها را از دستگاه خود حذف کنید.

نحوه غیرفعال کردن Keychain iCloud در iPhone

هر زمان که می خواهید این ویژگی را غیرفعال کنید ، به Settings بروید و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. سپس به iCloud> Keychain رفته و iCloud Keychain را تغییر دهید.

شما دو گزینه خواهید داشت: رمزهای عبور خود را ذخیره کنید یا آن ها را از دستگاه خود حذف کنید.

اگر با گزینه دوم بروید ، گذرواژه های شما از همه دستگاه های همگام سازی شده و iCloud ناپدید می شوند و پس از آن نمی توانید آن ها را بازیابی کنید.

از یک مدیر گذرواژه شخص ثالث استفاده کنید

حتی اگر iCloud Keychain یک مدیر رمز عبور بسیار ایمن و با کاربرد آسان است ، شما فقط می توانید از آن برای دستگاه های اپل استفاده کنید.

برای برخی افراد ، این مسئله ای نیست. اما اگر آیفون و همچنین یک لپ تاپ ویندوز یا یک تبلت اندروید دارید و می خواهید گذرواژه های خود را در همه دستگاه ها همگام سازی کنید ، دانلود مدیر رمز عبور شخص ثالث راحت ترین گزینه خواهد بود.

یک مثال خوب برای چنین برنامه ای 1Password است. این برنامه دارای ویژگی های مفید متعددی است ، مانند دسته بندی رمزهای عبور شما ، زمینه های سفارشی برای ذخیره سوالات امنیتی ، برچسب برای سازماندهی همه موارد، Face ID و موارد دیگر.

دانلود این برنامه رایگان است ، اما برای استفاده از آن باید اشتراک دریافت کنید. با این حال ، می توانید 30 روز دوره آزمایشی رایگان دریافت کنید تا تعیین کنید آیا این مدیر رمز عبور همان برنامه ای است که می خواهید باز آن استفاده کنی یا خیر.

دانلود : 1Password

آیا ذخیره رمزهای عبور در notes ایمن است؟

یکی از مکان هایی که افراد تمایل به ذخیره اطلاعات مهم شخصی از جمله رمزهای عبور و جزئیات مالی دارند ، برنامه notes است. اما به طور کلی ، این یک برنامه امن برای نگهداری چنین اطلاعات حساسی نیست.

اگر همچنان می خواهید از Notes برای ذخیره گذرواژه های خود استفاده کنید ، بهترین گزینه محافظت از آن یادداشت با رمز عبور یا Face ID یا Touch ID است.

اما به خاطر داشته باشید که این کار را فقط می توانید برای یادداشت هایی که به صورت محلی در دستگاه شما ذخیره شده یا با iCloud همگام سازی شده انجام دهید. اگر یادداشت ها با Yahoo ، Gmail یا هر سرویس شخص ثالث دیگری همگام سازی شده باشند ، نمی توانید آنها را قفل کنید.

برای استفاده از ویژگی یادداشت های قفل شده ، ابتدا باید یک رمز عبور برای برنامه notes ایجاد کنید:

  • به برنامه Settings بروید.
  • کمی پایین بروید و به Notes > Password بروید.
  • رمز عبوری را که می خواهید استفاده کنید را بنویسید، در صورت فراموش کردن رمز ورود hint آن را وارد کنید و گزینه Use Face ID یا Use Touch ID را برای استفاده از این بیومتریک فعال کنید. به یاد داشته باشید که اگر رمز ورود خود را فراموش کنید ، یادداشت برای همیشه قفل می شود و دیگر نمی توانید آن را ریست کنید.
  • روی Done ضربه بزنید.

قبل از اینکه یادداشت را قفل کنید ، مطمئن شوید که عنوان داشته باشد. بدون توجه به قفل بودن یادداشت ، قادر خواهید بود عنوان را مشاهده کنید. اکنون برای قفل کردن یادداشت ، برنامه Notes را در iPhone باز کرده و این مراحل را دنبال کنید:

  • یادداشتی را که می خواهید قفل کنید باز کنید.
  • روی نماد سه نقطه واقع در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.
  • روی Lock ضربه بزنید و گذرواژه ایجاد شده قبلی را وارد کنید.
  • برای تأیید ، روی OK ضربه بزنید.

از گذرواژه های خود در iPhone محافظت کنید

چه بخواهید گذرواژه ها و سایر اطلاعات حساس خود را با استفاده از iCloud Keychain یا هر مدیر رمز عبور شخص ثالث ذخیره کنید ، می توانید از ایمن بودن آن اطمینان داشته باشید.

با برنامه Notes ، این کار کمی پیچیده تر است. اگر واقعاً می خواهید به این برنامه پایبند باشید ، فقط در صورت قفل کردن یادداشت ، باید گذرواژه های خود را ذخیره کنید.

شما از چه روشی برای ذخیره پسورد در آیفون استفاده می کنید؟