آموزش چگونگی ارسال تصاویر محو شونده در واتس اپ

آیا می خواهید عکس ها یا فیلم های محو شونده به سبک Snapchat را در WhatsApp ارسال کنید؟ سرویس پیام رسانی متعلق به فیس بوک به شما این امکان را می دهد. این ویژگی که “یکبار مشاهده” نامیده می شود. در اینجا نحوه استفاده از آن در WhatsApp آمده است.

محو شدن عکس ها در WhatsApp چقدر امن است؟

در حالی که ارسال رسانه های زودگذر باعث ایجاد توهم حریم خصوصی می شود زیرا عکس ها یا فیلم ها از چت حذف می شوند ، این بدان معنا نیست که رسانه شما واقعاً خصوصی است. برای شروع ، هیچ چیز مانع از گرفتن عکس از صفحه ، ضبط صفحه ، عکس یا فیلم از رسانه هایی که با استفاده از ویژگی مشاهده یکبار WhatsApp می کنید ، نمی شود.

واتس اپ همچنین خاطرنشان می کند که فایل های رسانه ای رمزگذاری شده می توانند پس از ارسال برای چند هفته در سرورهای شرکت ذخیره شوند. همچنین ، اگر شخصی پیام را به واتس اپ گزارش دهد ، این شرکت به عکس یا ویدیوی محو شونده ای که با استفاده از سرویس پیام ارسال کرده اید دسترسی خواهد داشت.

اگر عکس یا فیلم باز شده باشد ، در پشتیبان گیری WhatsApp گنجانده نمی شود و در نتیجه ، نمی توان آن را نیز بازیابی کرد. با این حال ، فایل های رسانه ای باز نشده ارسال شده با “مشاهده یک بار” فعال شده پشتیبان گیری می شوند و می توان آن ها را از پشتیبان گیری نیز بازیابی کرد.

با این وجود ، مزایای حفظ حریم خصوصی برای این ویژگی وجود دارد. رسانه ارسال شده با استفاده از ویژگی مشاهده یک بار WhatsApp به طور خودکار در گالری گیرنده ذخیره نمی شود. این فایل های رسانه ای پس از مشاهده گیرنده حذف می شوند و فرستنده نمی تواند پس از ارسال فایل ها را مشاهده کند. هنگامی که یک عکس یا فیلم ناپدید شده را در WhatsApp دریافت می کنید ، می توانید ظرف 14 روز پس از دریافت آن را مشاهده کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید ، این فایل ها به طور خودکار حذف می شوند.

این پیام ها قابل ارسال ، ذخیره ، اشتراک گذاری یا ستاره گذاری نیستند. با این حال ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، هرکسی می تواند از اسکرین شات یا ضبط صفحه این فایل ها برای دور زدن برخی از این محدودیت ها استفاده کند.

در حال حاضر ، راهی برای فعال کردن ویژگی View Once به صورت پیش فرض وجود ندارد. هنگام ارسال باید هر بار آن را انتخاب کنید. هنگامی که رسانه ها را با استفاده از ویژگی View Once ارسال می کنید ، فقط در صورتی که گیرنده های خوانده شده را در WhatsApp فعال کرده باشند ، می توانید بفهمید که آیا این پیام توسط گیرنده باز شده است یا خیر.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی دانلود تصاویر و ویدیوهای status واتس اپ

نحوه ارسال عکس ها یا فیلم های محو شونده در WhatsApp

برای ارسال فایل های رسانه ای محو شونده در WhatsApp ، می توانید برنامه را در Android یا iPhone راه اندازی کرده و هر مکالمه ای را باز کنید. در WhatsApp برای iPhone ، روی دکمه “+” (به علاوه) واقع در سمت چپ کادر چت ضربه بزنید.

در چت های WhatsApp در iPhone ، “Camera” یا “Photo & Video Library” را پس از زدن دکمه “+” (به علاوه) در چت WhatsApp انتخاب کنید. می توانید روی عکس یا ویدیویی که می خواهید ارسال کنید کلیک کنید یا انتخاب کنید.

در WhatsApp برای Android ، می توانید هر چت را باز کرده و نماد گیره کاغذ را در داخل جعبه چت ضربه بزنید.

با انجام این کار ، “Camera” یا “Gallery”  را انتخاب کنید و می توانید عکس یا فیلم را برای ارسال کلیک کنید یا انتخاب کنید.

پس از انتخاب فایل رسانه ای در WhatsApp ، می توانید روی نماد “1” ، که به عنوان دکمه View Once نیز شناخته می شود ، ضربه بزنید. این دکمه در گوشه سمت راست پایین کادر زیرنویس ، در سمت چپ دکمه ارسال آبی ظاهر می شود.

هنگامی که روی دکمه View Once ضربه می زنید ، WhatsApp یک پنجره بازشو نشان می دهد که به شما اطلاع می دهد این یک عکس یا ویدیوی ناپدید شده است. با ضربه زدن روی “OK” می توانید این پنجره را کنار بگذارید.

با انتخاب دکمه مشاهده یکبار ، روی دکمه “Send” در گوشه سمت راست پایین صفحه ضربه بزنید تا عکس ها یا فیلم های محو شونده در WhatsApp ارسال شوند. دکمه “Send” در iPhone یک پیکان راست در زمینه دایره آبی و در Android یک پیکان راست با زمینه دایره سبز است.

هنگامی که گیرنده فایل رسانه ای را که به تازگی در WhatsApp ارسال کرده اید باز می کند ، به طور خودکار از تلفن وی حذف می شود.