آموزش و بررسی ۸ روش برای بهبود عملکرد وای فای در آیفون

با انجام چه تغییراتی می توانیم شرایط بهبود عملکرد وای فای در آیفون را انجام دهیم؟ اتصال Wi-Fi عملکرد اساسی هر آیفون است  اما گاهی اوقات یک سیگنال ضعیف ، استفاده از برنامه ها یا پخش جریان در آن اختلال ایجاد می کند. در این موارد ، شما باید به دنبال روش هایی برای بهبود عملکرد وای فای در آیفون خود باشید.

بیایید در ادامه مواردی را بررسی کنیم که در صورت عدم عملکرد صحیح Wi-Fi آیفون به شما کمک می کنند.

1. روتر خود را ری استارت کنید

این یک مرحله اغلب نادیده گرفته می شود ، اما گاهی اوقات راه اندازی مجدد روتر برای رفع مشکلات Wi-Fi در iPhone شما لازم است، به خصوص اگر دستگاه های دیگر با مشکل روبرو شوند. با راه اندازی مجدد روتر ، وضعیت آن دوباره برطرف می شود و مشکلات موقتی برطرف می شود.

برای راه اندازی مجدد روتر خود ، کافیست دکمه روشن / خاموش فیزیکی آن را پیدا کرده و آن را خاموش و روشن کنید. به طور متناوب می توانید پریز برق را جدا کنید. قبل از اینکه آن را دوباره روشن کنید ، حدوداً یک دقیقه صبر کنید.

اگر به انتهای این راهنما رسیدید و متوجه شدید که Wi-Fi آیفون هنوز بهبود نیافته است ، مشکل احتمالاً از روتر شما است. انجام تنظیم مجدد روتر کامل ممکن است در موارد شدید ضروری باشد.

2. آزمایش تغییر مکان روتر

متوسط ​​سیگنال Wi-Fi در داخل خانه حدود 150 فوت است. وجود فاصله طولانی تر بین آیفون و روتر منجر به سیگنال ضعیف تری می شود ، بنابراین در نظر داشته باشید که روتر خود را به مکانی که بیشتر از تلفن خود استفاده می کنید نزدیک کنید.

سیگنال های Wi-Fi همچنین می توانند توسط موانعی مانند دیوارها و کف مسدود شوند. روتر را در مکانی که مانعی در مسیر آن وجود ندارد قرار دهید. گذاشتن روتر در ارتفاع بالاتر به شما کمک می کند تا از ایجاد تداخل در مبلمان و موارد مشابه جلوگیری کنید.

برای بررسی قدرت اتصال خود در آیفون ، به نوارهای مخروطی شکل در گوشه بالا سمت چپ نگاه کنید ، که نشان دهنده قدرت Wi-Fi است. سه میله به معنای قوی بودن سیگنال ، دو میله متوسط ​​و یک میله به معنای ضعیف بودن آن است.

اگر در اطراف افراد زیادی زندگی می کنید ، ازدحام شبکه نیز می تواند یک مسئله باشد.

3. قاب آیفون خود را بردارید یا تغییر دهید

بیشتر موادی که در تولید قاب گوشی استفاده می شود ، موجب انسداد یا تداخل سیگنال های Wi-Fi نمی شود. با این حال ، برخی از قاب ها می توانند این مسائل را ایجاد کنند که معمولاً موارد فلزی هستند. فلز بسته به مدل ، انتقال از آنتن را که جایی در بالای آیفون شما قرار دارد ، مختل می کند.

اگر قاب گوشی شما روکش فلزی دارد، در عوض آن را با یک سیلیکون ، پلاستیک یا چرم عوض کنید. همچنین باید از استفاده از حلقه های فلزی یا PopSockets که به پشت تلفن می چسبند خودداری کنید.

4. فعالیت سنگین شبکه را کاهش دهید

دانلود، پخش جریانی و برنامه های خاص می توانند پهنای باند موجود شما را بگیرند. شما باید مشخص کنید که از پهنای باند شما چه استفاده می کند تا مقصر واضح را مشخص کنید. اگر این مورد چیزی را روشن نمی کند ، شما مجبورید هر برنامه یا عملکرد را به صورت جداگانه و یک به یک اجرا کنید تا ببینید کدام یک از آنها روی Wi-Fi تأثیر می گذارد.

خوشبختانه ، همچنین چند روش برای کاهش میزان پهنای باند مورد استفاده آیفون وجود دارد. ابتدا می توانید با مشاهده میزان استفاده از داده ها در iPhone ، بررسی کنید کدام برنامه ها بیشترین پهنای باند را دارند. بسته به اینکه آخرین بار آماری را تنظیم کرده اید ، ممکن است این خیلی دقیق نباشد.

برای بررسی استفاده از داده در iPhone:

  • به Settings > Mobile Data بروید.
  • در دوره فعلی از لیست برنامه ها پیمایش کنید و میزان استفاده از داده های آن ها را دقیقاً در زیر نام ها مشاهده کنید.

در مرحله بعدی ، می توانید به روزرسانی خودکار برنامه را برای کاهش استفاده از پهنای باند در پس زمینه خاموش کنید:

  • به Settings > App Store بروید.
  • App Updates را خاموش کنید.

با استفاده از غیر فعال کردن این مورد ، باید برنامه ها را به صورت دستی به روز کنید:

  • برنامه App Store را باز کنید.
  • Apps را در پایین انتخاب کنید.
  • روی آواتار خود در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  • در کنار Available Updates، گزینه Update  را در کنار هر برنامه انتخاب کنید.
  • VPN ها به پهنای باند بیشتری نیاز دارند ، بنابراین اگر از آن استفاده کنید ممکن است ارزش آن را داشته باشد که در خانه خاموش شود.

از آنجا که پخش جریانی می تواند فشار زیادی به شبکه شما وارد کند ، دانلود رسانه (در زمان های غیر اوج مصرف) را بیش از پخش جریانی در هر زمان ممکن ، به ویژه رسانه هایی که بارها و بارها استفاده کرده اید ، مانند موسیقی انتخاب کنید. این به کمی فضای ذخیره سازی نیاز دارد اما در طولانی مدت فشار شبکه شما را کاهش می دهد.

5. iOS را به روز کنید

دستگاهی با نرم افزار منسوخ شده می تواند اتصال Wi-Fi شما را مختل کند. به روزرسانی های iOS اشکالات را برطرف می کنند و عملکرد کلی آیفون را از جمله عملکرد شبکه بهبود می بخشند.

برای به روزرسانی iOS:

  • به Settings > General بروید.
  • Software Update را انتخاب کنید.
  • اگر به روزرسانی در انتظار انجام است ، نصب آن را انتخاب کنید.

به خاطر داشته باشید قبل از به روزرسانی از آیفون خود نسخه پشتیبان تهیه کنید تا از دست دادن اطلاعات ضروری جلوگیری شود.

6. شبکه Wi-Fi را Forget کرده و دوباره اضافه کنید

فراموش کردن یک شبکه رمزعبور و سایر اطلاعات شبکه را از iPhone شما پاک می کند. این می تواند کمک کند تا مشکلات مربوط به اتصال به شبکه های خاص پاک شود. به خاطر داشته باشید که پس از فراموشی شبکه ، برای اتصال مجدد به گذرواژه نیاز خواهید داشت.

برای فراموش کردن یک شبکه در iOS:

  • به  Settings > Wi-Fi  بروید.
  • روی نماد i در کنار شبکه ای که می خواهید فراموش کنید ، ضربه بزنید ،
  • Forget This Network را انتخاب کنید.

برای بهترین نتیجه ، سعی کنید تلفن خود را ری استارت کنید قبل از اینکه دوباره به شبکه بپیوندید.

7. گزینه های DNS را تغییر دهید

Domain Name System یا DNS پروتكلی است كه آدرس های IP وب سایت را به چیزی قابل خواندن ترجمه می كند كه كار با آن برای انسان راحت تر است. وقتی iPhone شما به اینترنت متصل است ، پیکربندی DNS در پس زمینه اجرا می شود. گزینه پیش فرض به ارائه دهنده خدمات شما بستگی دارد ، اما می توانید آن را به مورد دیگری مانند Google یا Cloudflare تغییر دهید.

تغییر DNS می تواند به بهبود زمان بارگذاری وب سایت ، دور زدن برخی از ردیابی ها از طریق ISP شما کمک کند و به طور بالقوه ایمنی شما را به صورت آنلاین افزایش دهد.

برای تغییر سرور DNS در iPhone خود:

  • Settings را باز کنید و Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • روی i محصور شده در کنار شبکه خود ضربه بزنید.
  • به پایین بروید و روی Configure DNS ضربه بزنید.
  • آن را به Manual تغییر دهید ، سپس روی Add Server ضربه بزنید.
  • آدرس (های) سرور DNS را که می خواهید استفاده کنید وارد کنید.
  • پس از اتمام ، روی Save ضربه بزنید.

برای بازگشت به تنظیمات پیش فرض DNS ، مرحله فوق را دنبال کنید تا به این منو بازگردید. سپس به جای Manual ، Automatic را انتخاب کرده و گزینه Save را بزنید تا تأیید شود.

8. تمام تنظیمات شبکه را بازنشانی کنید

اگر همه موارد بالا ناموفق بود ، تنظیمات شبکه را در iPhone خود بازنشانی کنید. با این کار همه شبکه های Wi-Fi ذخیره شده پاک می شوند. ممکن است لازم باشد دوباره VPN و گزینه های تلفن همراه را تنظیم کنید.

برای بازنشانی تنظیمات شبکه در iOS:

  • Settings را باز کرده و General را انتخاب کنید.
  • برای Reset به پایین بروید.
  • Reset Network Settings را انتخاب کنید.

با این کار رمز عبور آیفون شما تأیید می شود ، سپس دستگاه را دوباره راه اندازی کنید.

بهبود عملکرد وای فای در آیفون

عوامل مختلفی وجود دارد که می تواند بر بهبود عملکرد وای فای در آیفون تأثیر بگذارد. خوشبختانه رفع بسیاری از آن ها آسان است.

اگر نکات بالا جواب نداد ، احتمالاً مشکل بزرگتری با تلفن یا شبکه Wi-Fi خود داشته باشید.