آموزش نحوه نصب و سفارشی سازی زنگ موبایل روی گوشی های اندروید

سیستم عامل اندروید انتخاب های بسیاری را جهت سفارشی سازی گوشی موبایل به ما می دهد و تغییر زنگ موبایل یکی از لذت بخش ترین آن ها است. همانگونه که ممکن است انتطار داشته باشید، شما انتخاب های بسیاری برای تغییر زنگ موبایل خود از حالت پیش فرض دارید. با کمی کار کردن، می توانید از زنگ موبایل مخصوص خود استفاده کنید. حتی بهتر از این می توانید برای هر مخاطب خود از یک زنگ موبایل خاص استفاده کنید.

در ادامه با ما همراه باشید تا چگونگی ساخت و تنظیم زنگ موبایل های سفارشی و صدای اعلان ها روی گوشی اندروید را یک به یک توضیح دهیم. ما از گوشی OnePlus 6T به عنوان مثال در اینجا استفاده کرده ایم و ممکن است گوشی شما مقداری با آن تفاوت داشته باشد.

چگونه با استفاده از PC زنگ موبایل بسازیم؟

بسیاری از افراد حجم زیادی از فایل های موسیقی را روی کامپیوتر خود نگه می دارند. برای تبدیل تراک های موزیک به زنگ موبایل یا صدای اعلان، از دستورهایی که در ادامه آمده است استفاده و آن ها را دنبال کنید.

  1. برنامه رایگان ضبط صدا و اپلیکیشن ویرایش نسخه دسکتاپ Audacity را دانلود کنید.
  2. کتابخانه LAME MP3 encoder را نصب کنید که به شما اجازه می دهد فایل ها را از Audacity در فرمت MP3 صادر کنید.
  3. Audacity را باز کنید و فایل مرجع را با رفتن به File > Open، باز کنید. هم چنین شما می توانید تراک موزیکی که ترجیح می دهید را در Audacity بکشید و رها کنید.
  4. از ماوس خود برای هایلایت کردن بخشی از آهنگ که می خواهید به عنوان آهنگ زنگ به کار ببرید، استفاده کنید و برای کپی کردن آن از کلیدهای ترکیبی Ctrl + C استفاده کنید. برای پخش آهنگ انتخاب شده می توانید روی دکمه Play کلیک کنید.
  5. کلیدهای Shift + C را فشار دهید یا روی X در گوشه بالای سمت چپ تراک جاری کلیک کنید تا بسته شود.
  6. بخش انتخاب شده از آهنگ را در یک تراک جدید با  Ctrl + V بچسبانید.
  7. اگر بخواهید می توانید از منو Effect برای اعمال تغییرات بیشتر روی آهنگ استفاده کنید. از گزینه Amplify برای بهبود و افزایش صدا، یا Fade In/Out برای آغاز با کیفیت تر صدا استفاده کنید.
  8. پس از انجام این مراحل، فایل را روی کامپیوتر خود از مسیر File > Export > Export as MP3 ذخیره کنید. حال به آن فایل یک نام توصیفی بدهید و هم اکنون همه کارها برای قرار دادن آن روی گوشی شما انجام شده است.

چگونگی انتقال زنگ های موبایل به گوشی

حال که زنگ موبایل دلخواه خود را ساخته اید، زمان انتقال به گوشی فرا رسیده است. اگر کامپیوتر شما مجهز به بلوتوث است، انتقال فایل ها از این روش بسیار ساده است. مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. روی زنگ موبایلی که ساخته اید، در کامپیوتر خود کلیک راست کنید.  Send to > Bluetooth Device و گوشی خود را انتخاب کنید.
  2. روی Accept  روی گوشی خود برای فایل ورودی ضربه بزنید.
  3. فایل در فضای ذخیره سازی موبایل شما در پوشه ای به نام  bluetooth ذخیره می شود.
  4. هم چنین اگر تمایل داشته باشید می توانید فایل صدای زنگ موبایل را با استفاده از کابل USB یا یکی از روش های انتقال دیگر به گوشی موبایل خود انتقال دهید.

بدون در نظر گرفتن اینکه چگونه قایل های صوتی خود را انتقال می دهید، لازم است که آن ها را در یک پوشه صحیح روی گوشی خود جای دهید. برای این کار به یک اپلیکیشن مدیریت فایل اندروید احتیاج دارید. یکی از بهترین اتنخاب ها FX File Explorer است.

فایل های صوتی را در پوشه های bluetooth ، download یا هر پوشه دیگری که به آن انتقال دادید، جای دهید. سپس آ نها را به پوشه Ringtones یا Notifications (بر اساس نوع فایل های صوتی) انتقال دهید. پس از اینکه این کار را انجام دادید، قادر خواهید بود که آن ها را از لیست آهنگ زنگ های نصب شده انتخاب کنید.

چگونه زنگ موبایل ها را روی گوشی پیدا کنیم؟

اگر نمی خواهید خودتان زنگ موبایل بسازید، نگران نباشید. شما می توانید هزاران زنگ موبایل و صدای اعلان را در اپلیکیشنی به نام Zedge به دست بیاورید. این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد که به سرعت زنگ موبایل ها را از فیلم ها، بازی ها و موارد دیگر دانلود کنید.

برای دست یافتن به زنگ موبایل ها کافی است پس از دانلود و باز کردن اپلیکیشن Zedge مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی آیکونی که شامل سه خط افقی در گوشه سمت چپ بالا است کلیک کنید.
  2.  بر اساس چیزی که به دنبال آن هستید، Ringtones یا Notifications  را انتخاب کنید.
  3. در این قسمت آهنگ ها را مشاهده می کنید که دسته بندی شده اند. تا زمانی که آهنگ مورد نظر خود را پیدا می کنید به جستجو ادامه دهید.
  4. اگر مورد قابل توجهی پیدا نکردید از آیکون Search برای یافتن چیزی که به دنبال آن هستید استفاده کنید.

در صفحه زنگ موبایل ها روی دکمه Set در پایین صفحه کلیک کنید. شما می توانید آن را به عنوان صدای آلارم، اعلان، زنگ موبایل مخاطب یا زنگ موبایل استفاده کنید.

اگر دوست دارید زنگ را برای استفاده در آینده ذخیره کنید، روی منوی سه نقطه ای در گوشه سمت راستت پایین صفحه زنگ موبایل کلیک کنید. سپس Download را برای قرار دادن آن در پوشه Zedge در فضای ذخیره سازی موبایل خود استفاده کنید. شما می توانید آن ها را در فرصت مناسب تر همانطور که در بالا گفتیم به پوشه های مناسب تر انتقال دهید.

چگونگی ویرایش زنگ موبایل ها روی تلفن

بیشتر زنگ موبایل های Zedge کیفیت قابل قبولی دارند و آماده برای استفاده هستند. اما اگر می خواهید پیش از استفاده و انتخاب یک زنگ موبایل آن را تغییر دهید اپلیکیشن Ringtone Maker می تواند در این زمینه به شما کمک کند.

  1. این اپلیکیشن قابلیت ساخت زنگ موبایل، آلارم و اعلان نوتیفیکیشن ها از چندنوع فایل صدا را دارد. شما می توانید از آن برای ویرایش صدا روی موبایل خود به عنوان مثال برای بهبود کیفیت یک آهنگ، حذف لحظه های بی صدا یا موارد مشابه استفاده کنید.
    برای ویرایش یک آهنگ زنگ با استفاده از To edit a ringtone using  مراحل زیر را طی کنید:
  2. اپلیکیشن را باز کنید، در آن لیستی از فایل های آهنگ را روی گوشی خود مشاهده می کنید.
  3. روی دکمه سه نقطه ای در سمت راست فایلی که می خواهید استفاده کنید کلیک کنید و Edit را انتخاب کنید.
  4. سپس شما یک صفحه ویرایش صدا را مشاهده خواهید کرد. در این قسمت شما می توانید آهنگ مورد نظر خود را برای ساخت یک زنگ موبایل بهتر همانگونه که نیاز است بسازید.
  5. دسته ها را برای تغییر نقطه شروع و پایان بکشید. روی آیکون Volume در سمت راست بالا ضربه بزنید. پس از انجام این کار روی آیکون Save ضربه بزنید و از منوی کشویی برای ذخیره فایل در پوشه های Ringtone ، Alarm یا Notification استفاده کنید.

حال فایل صدای ویرایش شده شما آماده استفاده است.

چگونه زنگ موبایل را تغییر دهیم؟

حال که زنگ موبایل را به گوشی خود انتقال دادید، یا آن را دانلود و ویرایش کردید، برای انتخاب به عنوان زنگ موبایل آماده است. در ادامه چگونگی انتخاب آن را توضیح می دهیم:

  1. به منو Settings رفته و روی Sound ضربه بزنید. این قسمت ممکن است بسته به نوع گوشی شما متفاوت باشد(ممکن است گزینه های Sound and Display یا
    Personalization وجود داشته باشند) .
  2.   روی گزینه Phone Ringtone ، Default notification sound یا Default alarm sound بر اساس نوع تغییری که می خواهید انجام دهید ضربه بزنید. با این کار به صفحه ای می روید که شامل لیستی از زنگ موبایل هایی است که به صورت پیش فرض نصب شده اند و هم چنین شامل مواردی است که آن ها را اضافه کرده اید.
  3. روی یک آهنگ زنگ برای گوش دادن به آن ضربه بزنید. آهنگ زنگ انتخابی با یک نقطه آبی در کنار آن نمایش داده می شود.
  4. وقتی آهنگ مورد علاقه خود را انتخاب کردید، روی Back ضربه بزنید. بسته به نوع موبایل شما ممکن است نیاز باشد که در ابتدا روی Save ضربه بزنید.
  5. حال باید متن زیر Phone ringtone را مشاهده کنید که آهنگ جدید شما را نشان می دهد اگر آهنگ دلخواه خود را در لیست مشاهده نکردید، مطمئن شوید که آن را در پوشه صحیح همانطور که در بالا توضیح دادیم، قرار داده اید.

تنظیم یک زنگ موبایل خاص برای یک مخاطب

اگر مرحله بالاتری از سفارشی سازی را می خواهید، انتخاب یک زنگ موبایل خاص برای یک مخاطب را امتحان کنید. هنگامی که آن مخاطب شما تماس گرفت، از صدای زنگ متوجه خواهید شد که چه کسی با شما تماس گرفته است.

برای تنظیم زنگ موبایل یک مخاطب مراحل زیر را طی کنید:

  1. برنامه مخاطبین را باز کنید.
  2. مخاطبی که می خواهید برای او زنگ موبایل سفارشی انتخاب کنید را انتخاب کنید.
  3. روی منو سه نقطه در گوشه بالای سمت راست کلیک کنید و گزینه Set Ringtone را انتخاب کنید.
  4. در این قسمت، به سادگی یک آهنگ زنگ منحصر به فرد را برای مخاطب مورد نظر خود انتخاب کنید.

به نظر شما چه اپلیکیشن های دیگری برای انتخاب زنگ موبایل مناسب هستند؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید