آموزش چگونگی فعال کردن dark mode واتس اپ

سرانجام واتس اپ dark mode‌ را ارائه کرد و هم اکنون این حالت برای کاربران اندروید و iOS‌در دسترس است. همانگونه که از نام آن پیدا است، dark mode واتس اپ نور را کاهش می دهد و این امکان را فراهم می کند که بدون اذیت شدن چشم ها و هنگام خواب در نور کم و بدون اذیت شدن دیگران از واتس اپ خود استفاده کنید.

هر اپلیکیشنی به dark mode‌ خود نیاز دارد

حالت تیره یا Dark mode این روزها بسیار متداول شده اند. سیستم عامل های اندروید و iOS به شما اجازه انتخاب تم های تیره در سطح سیستم را می دهند و بسیاری از اپلیکیشن ها حالت های تیره مخصوص خودشان را دارند. ایده اصلی این تم ها این است که استفاده از حالت های تیره فشار کمتری را به ویژه در محیط های تاریک به چشم وارد می کنند . واتس اپ در این زمینه کمی درتر از سایرین وارد عرصه شد و پیش از آن اپلیکیشن های دیگر بسیاری حالت  dark mode را در شب ارائه می دهند. اگرچه پس از ماه ها تست و بررسی حالت تیره، واتس اپ dark mode را برای اندروید و iOS‌ ارائه کرد.

دانلود: واتس اپ برای Android | iOS

dark mode‌ واتس اپ

واتس اپ در پستی در اتاق خبر فیس بوک عرضه dark mode جدید خود را اعلام کرد. این شرکت ادعا می کند که این “بیشترین درخواستی است که کاربران در همه جا دارند” و “ظاهری تازه با یک تجربه جدید” ارائه می دهد. واتس اپ با توسعه dark mode، بر دو بخش تمرکز دارد: خوانایی و سلسله مراتب اطلاعات. قابلیت خوانایی به این معنی است که واتس اپ رنگ های نزدیک به پیش فرض سیستم را در اندروید و iOS انتخاب کرده است ، که معادل خاکستری تیره و رنگ های غیر از رنگ سفید است. سلسله مراتب اطلاعاتی به رنگ های دیگری اشاره دارد که واتس اپ برای حالت تاریک خود انتخاب کرده است. ایده این است که از عناصر مختلف برای رنگ آمیزی استفاده شود تا “اطمینان حاصل شود که مهم ترین اطلاعات برجسته شده اند.” و آزمایش به روشنی در این امر کمک کرده است.

چگونه dark mode واتس اپ را فعال کنیم؟

برای فعال کردن dark mode در واتس اپ، در ابتدا واتس اپ را آپدیت کنید. سپس در صورتی که از اندروید ۱۰ یا iOS 13‌  استفاده می کنید، dark mode را در تنظیمات سیستم فعال کنید. هم چنین می توانید در صورتی که سیستم عامل مورد استفاده شما اندروید ۹ یا قدیمی تر است، واتس اپ را باز کنید و روی Settings > Chats > Theme > Dark بروید. همان طور که پیش تر اشاره کردیم، واتس اپ مقداری دیر تر از سایر اپلیکیشن ها به استفاده از dark mode‌ پیوست.

دیدگاهتان را بنویسید