آموزش غیرفعال کردن برنامه هایی که به موقعیت گوشی دسترسی دارند

گاهی اوقات برای بالا بردن امنیت دستگاه خود بهتر است برخی از برنامه هایی که به موقعیت گوشی دسترسی دارند را غیرفعال کنید.

تصور کنید تمام دستگاه های هوشمندتان اعم از موبایل، تبلت یا کامپیوتر در اختیار همه قرار می گرفت و در نبودتان همه از آنها استفاده می کردند. مطمئنا دیگر امنیتی نداشتید. خوشبختانه این فقط یک تصور بود و نیازی نیست نگران باشید. شما به راحتی می توانید تمام پلتفرم های خود را خصوصی کنید. اپلیکیشن ها و شبکه هایی وجود دارند که همیشه به طور پیش فرض خصوصی می شوند اما تعداد آنها کم است.

همانطور که می دانید زمانی که از پلتفرمی هوشمندی استفاده می کنید به راحتی می توانید اکثر برنامه های خود را رمزگذاری و خصوصی کنید تا دیگران نتوانند به آنها دسترسی داشته باشند.

موقعیت مکانی یا همان Location یکی از بخش های پرکاربردی است که کاربران در موقعیت های مختلف از آن استفاده می کنند. به عنوان مثال زمانی که می خواهید تصویر یا ویدئویی را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید موقعیت مکانی خود را هم قرار می دهید.یا اگر از برنامه ردیاب تناسب اندام استفاده می کنید می توانید دیگران را از موقعیت خود مطلع کنید.از این رو شما می توانید این بخش را هم به گونه ای خصوصی یعنی غیر فعال کنید تا برنامه هایتان به آن دسترسی نداشته باشند.

 

پیدا کردن برنامه هایی که از موقعیت در گوشی آیفون استفاده می کنند

برای جلوگیری از دسترسی برنامه ها به موقعیت، زمانی که برنامه جدیدی بر روی گوشی نصب می کنید لیستی از مجوزهای مورد نیاز برنامه مورد نظر خود را مشاهده خواهید کرد. قبل از هر کاری بهتر است این لیست را مطالعه کنید بعد مجوز ها برنامه را صادر کنید. برخی کاربران این لیست را مطالعه نمی کنند و تمامی مجوزهای برنامه را صادر می کنند. این کار امنیت پلتفرم شما را به خطر می اندازد زیرا ممکن است این مجوزها در خواست دسترسی به پیام ها و موقعیت گوشی شما را نیز بدهند.

حال اگر از کاربران ایفون هستید می توانید از طریق راهنمایی هایی که در ادامه گفته می شود برنامه هایی که در گوشی تان به موقعیت دسترسی دارند را پیدا کنید.

به منوی تنظیمات گوشی بروید و منوی Privacy را پیدا کنید.

گزینه Location Services را مشاهده خواهید کرد. این گزینه لیست هر برنامه ای که به موقعیت گوشی دسترسی دارد و همچنین تا چه موقع این دسترسی ادامه دارد را نشان می دهد. به عنوان مثال اگر Always بود به این معناست که  می تواند همیشه موقعیت شما را ردیاب کند. و اگر مقابل برنامه While Using زده باشد به این معناست تا زمانی که برنامه باز است موقعیت شما را پیگیری کند.

 

پیدا کردن برنامه هایی که از موقعیت استفاده می کنند در اندروید اوریو

اگر از سیستم عامل اوریو (Oreo) استفاده می کنید برای پیدا کردن برنامه هایی که از موقعیت استفاده می کنند نوار اعلان ها را پایین بکشید و روی آیکن چرخ دنده ضربه بزنید تا منو تنظیمات باز شود.

سپس منوی Security & Location  را پیدا کنید سپس روی گزینه Location  که در پایین بخشPrivacy قرار دارد ضربه بزنید.

برای دیدن تمام برنامه هایی که به موقعیت دسترسی دارند App-Level Permissions را انتخاب کنید.

 

پیدا کردن برنامه هایی که در اندروید نوقا و Below به موقعیت دسترسی دارند

در نسخه های قدیمی پیدا کردن Location Service کمی متفاوت است. نوار اعلان ها را پایین بکشید سپس روی گزینه چرخ دنده ضربه بزنید و بعد وارد منو Apps شوید.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید روی چرخه دنده ای که در بالا سمت چپ قرار گرفته ضربه بزنید. توجه کنید که در دستگاه های گلکسی همانند تصویر پایین باید روی سه نقطه که در بالا گوشه سمت راست قرار دارد ضربه بزنید.

پس از آن App Permissions را انتخاب و گزینه Location را پیدا کنید.

 

1 دیدگاه دربارهٔ «آموزش غیرفعال کردن برنامه هایی که به موقعیت گوشی دسترسی دارند;

  1. ببخشيد من وي پي ان گوشيم اصلا وصل نميشه بايد چيكار كنم؟؟؟برنامه رونصب كردم اما روي گوشيم هيچ وي پي اني وصل نميشه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید