آموزش سه روش ساده برای انتقال مخاطبین از آیفون به اندروید

اگر تصمیم دارید آیفون خود را با یک گوشی اندرویدی تعویض کنید برای انتقال مخاطبین خود می توانید از سه روش ساده ای که در ادامه گفته می شود کمک بگیرید.

تا همین چند سال گذشته زمانی که تلفن همراهتان به دلایل مختلف از رده خارج می شد و سراغ یک گوشی جدید می رفتید مجبور بودید برای انتقال اطلاعات به خصوص انتقال شماره های مخاطبین خود از گوشی قدیمی به جدید ساعت ها وقت بگذارید و تک تک شماره تلفن های گوشی تان را با تمام اطلاعات به طور دستی وارد پلتفرم جدید خود کنید. اما خوشبختانه با پیشرفت های چشم گیری که امروزه در زمینه گوشی های هوشمند داشته ایم دیگر نیازی نیست خودمان کار انتقال اطلاعات را انجام دهیم زیرا این کار در سریع ترین زمان ممکن به لطف پلتفرهای جدید انجام می گیرد.

اما سوالی که برای اکثر افراد ممکن است پیش بیاید این است که چگونه می توان اطلاعات مخاطبین را از آیفون به اندروید انتقال داد؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی سه روش ساده بپردازیم که می توانند به شما در انتقال داده های مخاطبین از آیفون به اندورید کمک کنند.

 

انتقال مخاطبین گوشی از طریق حساب گوگل

ابتدا مهم ترین کار برای استفاده از یک گوشی اندروید باید یک حساب گوگل داشته باشید. اگر هنوز به تنظیم آن اقدام نکردید می توانید به صفحه اصلی گوگل «Google’s homepage» رفته و از آنجا گزینه «create account» را انتخاب کنید. همچنین این کار را می توانید مستقیم از روی گوشی هوشمند خود انجام دهید اما ما پیشنهاد می کنیم از طریق دسکتاپ این کار بهتر انجام می شود.

زمانی که حساب گوگل خود را ساختید. آیفون خود را بردارید و به سمت بخش ایمیل، مخاطبین و تقویم منوی تنظیمات خود بروید. در این قسمت باید وارد حساب گوگل شوید و دکمه «Add Account» را فشار دهید. سپس گزینه Gmail را انتخاب کنید و وارد اطلاعات داخل سیستم خود شوید.

بعد از آیفون بخواهید قسمت هایی از حساب گوگل را همگام سازی کند. این را بخاطر بسپارید که بای گزینه Contacts حتما انتخاب شود.

سپس آیفون و دستگاه اندرویدتان شروع به همگام سازی مخاطبین با یکدیگر می کنند. در این مرحله شما باید کمی حوصله به خرج دهید زیرا اگر تعداد مخاطبینتان زیاد است کمی زمان می برد. شایان به ذکر است در هنگام این عملیات همگام سازی از اتصال اینترنت خود اطمینا حاصل فرمایید.

نکته ی دیگری که باید به آن توجه کنید این است هنگامی همگام سازی تمام شود آیفون به شما اطلاع نمی دهد بنابراین باید برای بررسی قطعی از طریق دسکتاپ به وب سایت «Google Contacts» بروید و وارد حساب گوگل خود شوید و از آنجا لیست مخاطبین را چک کنید.

 

انتقال مخاطبین از طریق آی کلود (iCloud)

اگر آی کلود را در آیفون خود فعال کرده اید. از طریق آن می توانید مخاطبین خود را به راحتی و در کمترین زمان به دستگاه اندروید منتقل کنید. برای انجام این کار باید به قسمت تنطیمات بروید و از آنجا ایمیل، مخاطبین و تقویم و سپس Accounts را انتخاب کنید. در این بخش iCloud را خواهید دید این گزینه را انتخاب کنید و سپس کلید تبدیل برای Contacts را روشن کنید. بعد از آن آیفون تلاش می کند مخاطبین دستگاه را از طریق آی کلود ادغام کند.

پس از اتمام این فرآیند از طریق مرورگر وب کامپیوتر خود به سایت «iCloud.com» مراجعه کنید و با Apple ID خود وارد شوید و سپس Contacts را انتخاب کنید. روی آیکون چرخ دنده که کمی پایین تر در گوشه سمت چپ قرار دارد کلیک کنید و بعد Select All را فشار دهید. پس از آن دوباره روی آیکن چرخ کلیک کنید و «Export vCard» را انتخاب کنید.

اما هنوز کار تمام نشده بعد از آن باید به «gmail.com» مراجعه کنید و بر روی دکمه Mail کلیک کنید و Contacts را انتخاب کنید. روی تب More کلیک کرده و پس از آن به ترتیب گزینه های «Import» و «Choose File» و سپس فایل ذخیره شده vCard را انتخاب کنید. پس از انجام این مراحل Gmail تعداد مخاطبین که وارد شده اند را به نمایش می گذارد.

در این مرحله ممکن است چشمتان به مخاطبینی بیوفتد که تکرار شده اند. برای حذف مخاطبین تکراری به راحتی می توانید دکمه «Find & Merge Duplicates» که در زیر تب More قرار دارد را فشار دهید.

 

انتقال مخاطبین با نرم افزار آی تیونز (iTunes)

نرم افزار آی تیونز می تواند مخاطبین را به ویندوز یا رایانه مک شما انتقال بدهد. در ابتدا باید آیفون را به کامپیوتر وصل کرده و نرم افزار آی تیونز را اجرا کنید. سپس به صفحه نمایش دستگاه مراجعه کرده و روی iPhone که در بالا گوشه سمت راست قرار دارد کلیک کنید. سپس باکس مقابل «Sync Contacts with» را بررسی کنید. بعد Google Contacts را از منوی دراپ دان انتخاب کنید و اطلاعات حساب گوگل خود را در صورت لزوم وارد کنید.

هنگامی که آیفون عملیات همگام سازی را به پایان رساند می توانید با اطلاعات حساب گوگل وارد دستگاه اندرویدی خود شوید و مخاطبینتان را قطعا خواهید دید.

دیدگاهتان را بنویسید