آموزش رفع Windows Could Not Automatically Detect Network Proxy Settings

آیا با خطای Windows Could Not Automatically Detect Network Proxy Settings در ویندوز مواجه شده اید؟ در این مطلب شما را با نحوه رفع این خطا آشنا می کنیم.

پس از عیب یابی ویندوز برای رفع خطای شبکه خود، ممکن است با این پیام مواجه شده باشید:

Windows Could Not Automatically Detect Network Proxy Settings

این خطا به چه معناست و چگونه آن را برطرف کنیم؟ بیایید نگاهی به تنظیمات پروکسی ویندوز و مراحل ترمیم آن بیندازیم.

1. کامپیوتر و روتر خود را ریبوت کنید

قبل از شروع عیب یابی پیشرفته ، همیشه بهتر است ابتدا تجهیزات خود را دوباره راه اندازی کنید. این احتمال وجود دارد که این کار ظرف چند لحظه مشکل شما را برطرف کند.

از آنجا که این خطا معمولاً به تنظیمات نادرست پیکربندی شده در یک رایانه مربوط می شود ، راه اندازی مجدد روتر احتمالاً تأثیری نخواهد داشت. اما هر وقت با هر مشکلی در شبکه روبرو شدید ، ارزش آن را دارد که این روش را امتحان کنید.

اگر پس از راه اندازی مجدد رایانه و روتر خود ، مشکل برطرف نشد ، با مراحل دقیق تر ادامه دهید.

2. تنظیمات پروکسی در ویندوز را بررسی کنید

از آن جا که این مسئله به تنظیمات پروکسی ویندوز شما مربوط می شود ، این اولین مکان معقول برای بررسی است. برای دسترسی به تنظیمات پروکسی در ویندوز 10 ، settings را باز کنید ، گروه Network & Internet را انتخاب کرده و به تب Proxy در نوار کناری سمت چپ بروید.

در اینجا لیستی از گزینه های مربوط به سرورهای پروکسی را مشاهده خواهید کرد. اگر از پروکسی استفاده نمی کنید (همانطور که در مورد بیشتر کاربران خانگی مشاهده می شود) ، مطمئن شوید که Use a proxy server در قسمت پایین آن غیر فعال باشد. Automatically detect settings را روشن بگذارید.

برای کاربرانی که با پروکسی متصل می شوند، مثلاً در محیط کسب و کار یا مدرسه ، ممکن است بخواهید با سرپرست سیستم خود تماس بگیرید تا مطمئن شوید که اطلاعات صحیح پروکسی را در اینجا دارید.

پس از این ، دوباره سعی کنید دوباره به شبکه متصل شوید. اگر بازهم خطایی مشاهده کردید ، Automatically detect settings را در گزینه های پروکسی خاموش کنید و یک بار دیگر امتحان کنید.

پروکسی سرور چیست؟

اساساً ، یک پروکسی سرور به عنوان یک واسطه بین رایانه شما و اینترنت عمل می کند. به جای اینکه مستقیماً به اینترنت متصل شوید ، به سرور متصل می شوید ، که اطلاعات را از اینترنت برای شما می گیرد.

این موارد بیشتر در استفاده در مشاغل و مدارس دیده می شود ، جایی که مدیران سیستم از آن ها برای امنیت و کارایی استفاده می کنند. بسیار بعید است که از یک سرور پراکسی در شبکه خانگی خود استفاده کنید ، مگر اینکه به طور خاص یکی را تنظیم کنید. به همین دلیل است که باید در هنگام بروز این مشکل ، تنظیمات پروکسی را که ممکن است وجود داشته باشد ، پاک کنید.

3. Network Adapter Troubleshooter را اجرا کنید

وقتی روی نماد اتصال شبکه در System Tray خود راست کلیک کرده و عیب یابی یا troubleshoot را انتخاب می کنید ، این عیب یاب Internet Connections را اجرا می کند. این همان چیزی است که منجر به خطای “Windows could not detect proxy settings” شود. اما عیب یابی شبکه دیگری وجود دارد که می توانید اجرا کنید و ممکن است کمک بیشتری کند.

دوباره Settings را باز کنید و از Update & Security > Troubleshoot دیدن کنید. روی Additional troubleshooters کلیک کنید ، سپس Network Adapter را از لیست انتخاب کرده و از طریق عیب یاب رد شوید. همانطور که کاربران ویندوز می دانند، این عیب یاب ها همیشه مشکل شما را برطرف نمی کنند ، اما ارزش آزمایش را دارد.

4. دریافت خودکار آدرس IP و اطلاعات DNS

همانطور که مشخص شد ، مراحل عیب یابی خاصی برای سرورهای پروکسی وجود ندارد.

اگرچه از نظر فنی به تنظیمات پروکسی شما مربوط نیست، اما پیکربندی نامناسب آدرس IP یا DNS نیز می تواند باعث این خطا شود. برای بررسی این موارد ، به Settings > Network & Internet > Status بروید. برای دیدن همه اتصالات شبکه خود ، روی دکمه Change adapter options در لیست کلیک کنید ، سپس بر روی موردی که استفاده می کنید دوبار کلیک کنید.

در اینجا ، روی دکمه Properties کلیک کرده و Internet Protocol Version 4 را در لیست دوبار کلیک کنید. مطمئن شوید که Obtain an IP address automatically و Obtain DNS server address automatically را انتخاب کرده باشید. تنظیمات نامناسب در اینجا از آنلاین شدن شما جلوگیری می کند.

5. درایور شبکه خود را به روز کنید یا roll back کنید

یک درایور قدیمی شبکه ممکن است منجر به مشکلات اتصال شود. به همین ترتیب ، ممکن است اخیراً یک به روزرسانی botched برای درایور شبکه خود نصب کرده باشید. در هر صورت ، جایگزینی درایور می تواند مسئله پیام پروکسی را پاک کند.

بر روی دکمه Start راست کلیک کرده و Device Manager را برای باز کردن این ابزار انتخاب کنید. بخش Network adapters را گسترش دهید و روی اتصال مورد استفاده خود دوبار کلیک کنید.

سپس ، در برگه Driver ، می توانید Roll Back Driver را انتخاب کنید تا آخرین به روزرسانی را حذف کرده و به نسخه قبلی برگردانید. اگر پس از به روزرسانی این مشکل را شروع کردید ، از این مورد استفاده کنید – ممکن است در همه موارد در دسترس نباشد.

Update Driver را انتخاب کنید و می توانید به روزرسانی های جدید را از طریق اینترنت بررسی کنید. اگرچه این مورد احتمالاً چیزی پیدا نمی کند، بنابراین باید درایورهای خود را با دانلود از سازنده به صورت دستی به روز کنید.

6. تنظیم مجدد پیکربندی شبکه از طریق Command Prompt

ویندوز بسیاری از ابزارهای عیب یابی شبکه را از طریق Command Prompt ارائه می دهد. چند دستور سریع اغلب می توانند در چند لحظه مسئله شما را برطرف کنند. اگر در این مرحله هنوز مشکلی ندارید ، دوباره روی دکمه Start کلیک راست کرده و یک Command Prompt (یا PowerShell) را با administrator rights باز کنید.

سپس دستورات زیر را یک به یک اجرا کنید. آنها عملکردهای شبکه مختلف رایانه شما را بازنشانی می کنند ، مانند پاک کردن داده های اتصال قدیمی و دریافت آدرس IP جدید از روتر:

netsh winsock reset
netsh int ip reset
ipconfig /release
ipconfig /renew

ipconfig /flushdns

۷. Firewall ، VPN و Antivirus Software را بررسی کنید

در مرحله بعدی باید مطمئن شوید که فایروال ، VPN یا مجموعه امنیتی در ارتباط شبکه شما تداخل ندارد. شاید نرم افزار انتخابی شما دارای به روزرسانی باشد که گزینه ای را که از آن آگاه نبودید تغییر داده باشد یا اینکه شما فقط یک برنامه جدید نصب کرده اید که به دلایلی تنظیمات پروکسی را تغییر داده است.

سعی کنید فایروال ، VPN و نرم افزار آنتی ویروس خود را یکجا غیرفعال کنید ، سپس ببینید آیا خطا برطرف می شود یا خیر. اگر این گونه باشد ، مسئله با یکی از آن برنامه هاست. برای جلوگیری از تداخل در فعالیت منظم شبکه ، باید آن ها را پیکربندی کنید.

8. اسکن برای یافتن بدافزار انجام دهید

برخی از بدافزارها می توانند به طور مداوم با تنظیمات پروکسی شما خراب شوند تا از آنلاین شدن شما جلوگیری کنند. اگر هر بار که راه اندازی مجدد سیستم می کنید با پیام “Windows could not detect this network’s proxy settings” مواجه می شوید ، ممکن است قربانی این موضوع شوید.

بنابراین باید با یک برنامه ضد بدافزار مطمئن مانند Malwarebytes اسکن را انجام دهید. با این کار هر بدافزاری در سیستم شما اجرا می شود تشخیص داده شده و از شر آن خلاص می شوید. اگر اسکن بدافزاری پیدا کرد ، اقدامات پیشنهادی را انجام دهید و ببینید آیا اتصال شما دوباره به صورت عادی کار می کند یا خیر.

9. از Restore Point استفاده کنید

ویژگی System Restore در ویندوز به شما امکان می دهد زمانی که رایانه شما به طور عادی کار می کرد به یک نقطه قبلی بازگردید. اگر مشکلات شما اخیراً شروع شده است ، باید این را امتحان کنید و ببینید می توانید وضعیت را به حالت سابق بازگردانید یا خیر.

برای دسترسی به آن ، به Settings > System > About بروید. در نوار کناری سمت راست، روی System protection کلیک کنید (در صورت عدم مشاهده پنجره تنظیمات ، آن را به صورت افقی گسترش دهید).

در کادر محاوره ای System Properties در زبانه System Protection ، روی System Restore کلیک کنید تا پنجره جدیدی باز شود. ویندوز در انتخاب نقطه بازیابی و تأیید عملکرد شما را راهنمایی می کند. البته ، اگر رایانه شما هیچ نقطه بازیابی ایجاد نکرده است ، نمی توانید از این ویژگی استفاده کنید.

توجه داشته باشید که با استفاده از نقطه بازیابی(restore point) ، برنامه ها و درایورهایی را که از زمان ایجاد آن نقطه بازیابی نصب کرده اید حذف می کند. می توانید روی اسکن برنامه های آسیب دیده در یک نقطه بازیابی کلیک کنید تا ببینید چه تاثیری خواهد داشت. بازیابی سیستم روی هیچ یک از پرونده های شخصی شما تأثیر نمی گذارد.

10. تنظیمات شبکه خود را بازنشانی کنید

پس از آزمایش همه موارد بالا ، باید به تنظیم مجدد تنظیمات شبکه خود در ویندوز متوسل شوید. شما قبلاً وقت زیادی را برای کار در این مورد صرف کرده اید و با بازنشانی ، مشکل دائمی که مانع اتصال شما با این خطای “cannot detect proxy settings” است.

خوشبختانه ، ویندوز 10 تنظیم مجدد کل پیکربندی شما را آسان می کند. Settings > Network & Internet را باز کنید. در قسمت Status ، گزینه Network reset را در پایین پیدا کرده و روی آن کلیک کنید.

توجه داشته باشید که با این کار تمام اطلاعات شبکه از رایانه شما پاک می شود ، بنابراین باید دوباره به شبکه های ذخیره شده متصل شوید. اگر با این کار مشکلی ندارید، اکنون روی Reset now کلیک کنید. رایانه شما تنظیم مجدد را انجام می دهد ، سپس سیستم را ری استارت کنید.

جمع بندی رفع خطای Windows Could Not Automatically Detect Network Proxy Settings

اکنون می دانید که وقتی Windows نمی تواند تنظیمات پروکسی را تشخیص دهد ، باید چه کار کرد. همه خطاهای شبکه ناامیدکننده هستند ، اما شما باید بتوانید بدون کار زیاد این خطا را از بین ببرید. مهم ترین نکته این است که مطمئن شوید پروکسی را غیرفعال کرده اید (اگر از آن استفاده نمی کنید) یا به درستی پیکربندی کرده اید (اگر از آن استفاده می کنید).

در غیر این صورت ، برخی از عیب یابی های استاندارد شبکه باید مشکلات اتصال شما را از بین برده و اتصال شما را برقرار سازند.

هم چنین بخوانید: آموزش چند روش برای رفع خطای 0x80004005 در ویندوز