آموزش رفع خطای Windows Cannot Be Installed to This Disk

بیایید نحوه رفع خطای “Windows Cannot Installed to This Disk” و اشکال مختلف آن را بررسی کنیم. دلایل متعددی وجود دارد که چرا ویندوز را نمی توان بر روی دیسک نصب کرد ، اما علت این دلایل کاملا مشخص نیست. خوشبختانه طیف وسیعی از راه حل های مختلف وجود دارد که می توانید سعی کنید ویندوز را بر روی دیسک خود نصب کنید.

بیایید نحوه رفع خطای “Windows Cannot Installed to This Disk” و اشکال مختلف آن را بررسی کنیم.

چرا خطای “Windows Cannot Installed to This Disk” ظاهر می شود؟

چندین تکرار خطای “Windows Cannot Installed to This Disk” وجود دارد. تشخیص اینکه چه نوع تکراری را دریافت می کنید ، تا حد زیادی مشخص می شود که برای نصب ویندوز باید چه کار کنید.

این خطا زمانی رخ می دهد که سبک پارتیشن هارد دیسک شما از BIOS (سیستم ورودی/خروجی اساسی) شما پشتیبانی نمی کند. BIOS دارای دو نسخه است: Unified Extensible Firmware Interface (UEFI) و Legacy BIOS.

همانطور که احتمالاً با اسامی مشخص می شود ، UEFI مدرن تر است در حالی که BIOS Legacy بسیار قدیمی است. هر یک از این نسخه ها فقط با سبک پارتیشن بندی هارد دیسک خاصی کار می کنند. در صورت عدم تطابق ، خطای “Windows Cannot Installed to This Disk” را دریافت می کنید.

هم چنین بخوانید: آموزش چگونگی رفع خطای This Device Cannot Start (Code 10

چه سبک پارتیشن برای شما کار می کند؟

برای اینکه بدانید برای رفع این خطا باید چه کار کنید ، باید به جمله دوم پیام خطا نگاهی بیندازید.

اگر جمله دوم در پیام خطای شما عبارت است از “The selected disk is of the GPT partition style” ، این بدان معناست که رایانه شما دارای BIOS قدیمی است. BIOS با سبک پارتیشن GPT کار نمی کند ، بنابراین باید به MBR تبدیل کنید.

اگر جمله دوم در پیام خطای شما چنین باشد: “The selected disk has an MBR partition table. On EFI systems, Windows can only be installed to GPT disks ”این بدان معناست که رایانه شما دارای BIOS UEFI است. شما می توانید Windows را فقط بر روی دیسک های سبک پارتیشن GPT در سیستم EFI نصب کنید.

چگونه می توان خطای ” Selected Disk Is of the GPT Partition Style ” را برطرف کرد

اگر رایانه شما از BIOS قدیمی استفاده می کند ، نمی توانید ویندوز را روی دیسک پارتیشن GPT نصب کنید. در این حالت ، قبل از نصب ویندوز ، باید درایو را تبدیل کنید.

نسخه BIOS خود را بررسی کنید تا UEFI در دسترس نباشد

قبل از انجام این کار ، دوباره بررسی کنید که آیا رایانه شما از UEFI پشتیبانی می کند یا خیر. هنگام راه اندازی رایانه ، می توانید نسخه BIOS خود را با رفتن به BIOS بررسی کنید. رایانه خود را راه اندازی کرده و کلید BIOS را فشار دهید. کلید BIOS ممکن است در بین تولیدکنندگان متفاوت باشد ، اما بیشترین کلیدهای مورد استفاده F1 ، F2 ، F10 ، F12 یا DEL هستند.

وقتی در BIOS هستید ، باید به دنبال حالت بوت باشید. مجدداً ، هیچ فرآیند گام به گام در اینجا وجود ندارد. شما باید همه برگه ها را مرور کنید ، اما به طور کلی ، یک برگه Boot وجود دارد ، و در اینجا شما حالت Boot را پیدا خواهید کرد.

اگر حالت بوت شما روی Legacy تنظیم شده است و UEFI به عنوان یک گزینه ظاهر نمی شود ، نمی توانید از پارتیشن دیسک GPT خود استفاده کنید. در این مرحله ، باید آن را به جدول پارتیشن MBR تبدیل کنید.

تبدیل MBR Disk به GPT

دو روش برای تبدیل پارتیشن دیسک GPT به MBR وجود دارد. متأسفانه ، هر دو روش داده های ذخیره شده روی دیسک را پاک می کند. از طرف دیگر ، می توانید از نرم افزار شخص ثالث برای تبدیل دیسک پارتیشن GPT خود به MBR بدون از دست دادن اطلاعات استفاده کنید.

1. با استفاده از Command Prompt از MBR Disk به GPT تبدیل کنید
اگر هیچ سیستم عامل دیگری بر روی هارد دیسک دیگری نصب ندارید ، می توانید از خط فرمان استفاده کنید. توجه داشته باشید که این روش تمام داده های ذخیره شده در درایویی را که قصد تبدیل آن را دارید پاک می کند.

  • با قرار دادن دیسک نصب ویندوز شروع کرده و منتظر صفحه تنظیمات ویندوز باشید.
  • Shift + F10 را فشار دهید تا خط فرمان باز شود.
  • diskpart را تایپ کرده و Enter را فشار دهید.
  • disk list را وارد کنید تا لیستی از درایوهای رایانه خود را واکشی کنید.
  • دیسکی را که می خواهید به MBR تبدیل کنید انتخاب کنید. این باید دیسکی باشد که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید. با انتخاب دیسک 0 می توانید دیسک را انتخاب کنید.
  • Clean را اجرا کرده و mbr را تبدیل کنید تا پارتیشن به MBR تبدیل شود.

پس از اتمام کار ، از خط فرمان خارج شوید. به نصب ویندوز بازگردید و دوباره نصب را اجرا کنید.

2. با استفاده از ابزار Disk Management Utility از MBR Disk به GPT تبدیل کنید
اگر سیستم شما قبلاً نسخه دیگری از Windows را روی درایو دیگری دارد ، می توانید از Disk Management Utility در آن نسخه برای تبدیل دیسک پارتیشن GTP به MBR استفاده کنید.

در نوار جستجو در کنار منوی Start ، Disk Management را تایپ کنید. اولین مورد در نتایج جستجو ایجاد و قالب بندی پارتیشن های هارد دیسک خواهد بود. Enter را فشار دهید تا ابزار Disk Management Utility باز شود.
دیسکی را که می خواهید تبدیل کنید از لیست نمایش داده شده در ابزار پیدا کنید. روی آن راست کلیک کرده و Delete volume را انتخاب کنید.
بعد ، روی همان دیسک راست کلیک کرده و Convert to MBR disk را انتخاب کنید.

چگونه می توان خطای ” Selected Disk Has an MBR Partition Table ” را برطرف کرد

اگر رایانه شما دارای BIOS UEFI است ، برای نصب ویندوز به دیسک پارتیشن GPT احتیاج دارید. اگر یک پارتیشن MBR دارید ، باید آن را به دیسک پارتیشن GPT تبدیل کنید.

1. سعی کنید منابع بوت EFI را غیرفعال کنید
اگر نمی خواهید پارتیشن را تبدیل کنید ، به BIOS بروید و ببینید آیا به شما امکان می دهد منابع بوت EFI را غیرفعال کنید. وقتی در BIOS هستید ، به قسمت Boot Order بروید و منابع بوت EFI را جستجو کنید. آن را غیرفعال کنید و نصب ویندوز را اجرا کنید. پس از اتمام نصب ، منابع بوت EFI را دوباره فعال کنید.

اگر گزینه غیرفعال کردن منابع EFI در دسترس نیست ، باید پارتیشن را تبدیل کنید.

2. با استفاده از Command Prompt از MBR به GPT تبدیل کنید
روشی که ما برای تبدیل پارتیشن GPT به MBR استفاده کردیم نیز در اینجا کار می کند. تنها چیزی که تغییر می کند فرمان در مرحله 5 است. به جای تبدیل mbr ، به جای آن convert gpt را تایپ کنید.

پس از اتمام مراحل قبلی ، از خط فرمان خارج شده و نصب را ادامه دهید.

3. با استفاده از دیسک نصب ویندوز از MBR به GPT تبدیل کنید
در طول مراحل نصب ، از شما خواسته می شود دیسکی را که می خواهید ویندوز را روی آن نصب کنید انتخاب کنید. دیسکی را که می خواهید ویندوز روی آن نصب شود انتخاب کرده و بر روی Delete کلیک کنید.

بعد ، همان دیسک را انتخاب کنید و روی New کلیک کنید و یک پارتیشن به سبک GPT ایجاد کنید. روی Next کلیک کرده و نصب را ادامه دهید. با این کار خطا برطرف می شود و می توانید با نصب به جلو حرکت کنید.

خطای پارتیشن دیسک حل شد

امیدواریم با این کار خطای “Windows Cannot Installed to This Disk” حل شود. مشکلات دیگری نیز وجود دارد که ممکن است در حین نصب ویندوز با آن روبرو شوید. با این حال ، آن ها تقریبا همیشه دارای یک راه حل آسان هستند.