آموزش رفع خطای Not Enough Disk Space for Windows 10 Update

آیا در حال تلاش برای به روزرسانی سیستم Windows 10 خود هستید اما به دلیل اینکه فضای دیسک کافی ندارید ، به مشکل برخورد کرده اید؟ در ادامه با ما با چگونگی رفع خطای Not Enough Disk Space for Windows 10 Update همراه باشید.

به روزرسانی های ویندوز 10 آخرین ویژگی ها و پیشرفت های امنیتی را برای سیستم عامل شما ارائه می دهند. به همین دلیل ، ممکن است بخواهید رایانه شخصی خود را مرتباً به روز کنید. قبل از شروع مراحل نصب ، ویندوز بررسی می کند که فضای ذخیره سازی کافی در درایو داخلی شما وجود دارد.

اگر فضای دیسک کافی ندارید ، یک پیام با عنوان Windows needs more space مشاهده خواهید کرد که به معنای این است که ویندوز به فضای بیشتری احتیاج دارد. این نباید مانع از بروزرسانی رایانه Windows 10 شود. ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه می توانید با این مشکل مقابله کنید.

برای به روزرسانی ویندوز 10 به چه میزان فضای دیسک نیاز دارید؟

طبق گفته مایکروسافت ، برای ارتقا به آخرین نسخه ویندوز 10 – خواه از سیستم عامل ویندوز 32 یا 64 بیتی استفاده می کنید ، حداقل به 32 گیگابایت فضای دیسک آزاد نیاز دارید. اگر کمتر از این مقدار فضای آزاد دارید ، ممکن است خطای “ Windows needs more space” را تجربه کنید.

در برخی از دستگاه ها مانند تبلت های ویندوز 10 که فقط 16 گیگابایت یا 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی دارند ، ممکن است با نصب سیستم عامل فشرده ویندوز 10 فضای دیسک بیشتری را ذخیره کنید.

در غیر این صورت ، در اینجا چهار روش وجود دارد که می توانید فضای خالی را بر روی هارد دیسک خود بگذارید تا اجازه دهید Windows Update کامل شود.

هم چنین بخوانید: 5 روش ساده برای رفع خطای nvlddmkm.sys در ویندوز 10

رفع خظای Not Enough Disk Space for Windows 10 Update

1. دیسک خود را تمیز کنید

وقتی فضای کافی برای به روزرسانی ویندوز 10 در دیسک وجود ندارد ، می توانید با تمیز کردن درایو نصب شده ویندوز ، فضای بیشتری ایجاد کنید. برای بیشتر افراد ، درایو C درایو ویندوز است.

ابزار Windows Disk Cleanup می تواند در این زمینه به شما کمک کند. این یک اسکن سریع بر روی درایو شما برای فایل هایی است که می توانید بدون ایجاد تغییر در ویندوز 10 از کامپیوتر خود حذف کنید.

استفاده از ابزار Disk Cleanup روش خوبی برای ایجاد فضای کافی در دیسک بدون تأثیر بر فایل های مهم شما است. در اینجا نحوه شروع کار با این ابزار آورده شده است:

  • Disk Cleanup را در نوار جستجوی منوی Start خود تایپ کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.
  • وقتی پنجره Disk Cleanup: Drive Selection ظاهر شد ، درایو C: را انتخاب کرده و OK را کلیک کنید.
  • وقتی پنجره Disk Cleanup for Drive (C 🙂 ظاهر شد ، روی  Clean up system files کلیک کنید.
  • تمام فایل هایی را که می خواهید حذف کنید انتخاب کرده و برای ادامه روی OK  کلیک کنید.

برای ایجاد فضای دیسک بیشتر در درایو C: ، می توانید برخی از فایل هایی را که دیگر نیاز ندارید به صورت دستی حذف کنید.

می توانید با حذف پوشه ای به نام Windows.old ، که شامل تمام داده های قبلی در نسخه قبلی سیستم عامل شما است ، شروع کنید. این پوشه ای است که هر زمان ویندوز 10 را به روز کنید به طور خودکار ایجاد می شود تنها در صورت رضایت کامل از نسخه فعلی ویندوز 10 و در صورتی که قصد بازگشت به سیستم عامل قدیمی را ندارید، پوشه را پاک کنید.

2. C: Drive را با استفاده از Disk Management توسعه دهید

اگر نمی توانید فضای کافی را در رایانه خود آزاد کنید ، پس بهتر است درایو خود را گسترش دهید. این به شما فضای کافی برای به روزرسانی ویندوز 10 می دهد. البته ، این رفع فقط درصورتی که فضای اختصاصی بر روی درایو خود نداشته باشید ، کارساز است .

  • disk part را در نوار جستجوی منوی start تایپ کرده و بهترین تطبیق را انتخاب کنید.
  • هنگامی که پنجره Disk Management ظاهر شد ، بررسی کنید که آیا فضای اختصاصی در درایو C: وجود دارد یا خیر. اگر فضای اختصاصی ندارید ، روی درایو C: کلیک راست کرده و گزینه Extend Volume را انتخاب کنید تا فضای اختصاص نیافته اضافه شود.

۳. با استفاده از دستگاه های ذخیره سازی خارجی فضای بیشتری ایجاد کنید

اگر فضای رایانه کافی ندارید ، می توانید از یک دستگاه ذخیره سازی خارجی برای تکمیل به روزرسانی ویندوز 10 استفاده کنید. برای این منظور ، به یک فضای ذخیره سازی خارجی با حدود 10 گیگابایت فضای آزاد یا بیشتر ، بسته به میزان فضای اضافی نیاز دارید.

برای شروع کار به  Start > Settings > Update & Security > Windows Update > Check for Updates بروید.

ویندوز با پیام خطای “Windows need more space” ظاهر می شود. در صفحه به روزرسانی ویندوز ، Fix issues را انتخاب کنید. این ابزار به روزرسانی ویندوز را راه اندازی می کند که به شما امکان می دهد رایانه خود را با استفاده از یک دستگاه ذخیره سازی خارجی به روز کنید. از اینجا ، این مراحل را دنبال کنید:

  • یک دستگاه ذخیره سازی خارجی با فضای خالی کافی به رایانه خود متصل کنید.
  • در صفحه به روزرسانی ویندوز ، گزینه External Storage Device را با یک منوی کشویی مشاهده خواهید کرد. دستگاه ذخیره سازی خارجی خود را از فهرست انتخاب کرده و سپس برای ادامه گزینه Next را کلیک کنید.
  • برای اتمام نصب به روزرسانی ، دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید.
  • پس از اتمام نصب ، می توانید با خیال راحت دستگاه ذخیره سازی خارجی خود را برداشته و رایانه خود را دوباره راه اندازی کنید.
  • قبل از استفاده از دستگاه ذخیره سازی خارجی برای به روزرسانی رایانه ، حتما از فایل های مهم خود پشتیبان تهیه کنید.

4. برنامه های ناخواسته بزرگ را با استفاده از نرم افزار شخص ثالث پیدا و حذف کنید

ممکن است به دلیل فایل های زیادی که در جایی از رایانه شما پنهان شده اند ، مشکلات ذخیره سازی فضای کم دیسک را داشته باشید. ویندوز چندین روش برای حذف نرم افزارهای ناخواسته ارائه می دهد ، اما ممکن است پیدا کردن دستی برخی از برنامه ها برای شما سخت باشد. با استفاده از نرم افزار شخص ثالث می توانید به راحتی برنامه های بزرگ را پیدا و حذف کنید.

برنامه های نرم افزاری زیادی وجود دارد که می توانید استفاده کنید ، اما ما در این مقاله IObit Uninstaller را توصیه می کنیم.

با استفاده از نسخه رایگان نرم افزار ، می توانید تمام برنامه های ناخواسته بزرگ خود را حذف کنید. در اینجا نحوه استفاده از نرم افزار برای حذف برنامه های ناخواسته از رایانه شخصی شما آمده است:

  • نسخه رایگان IObit Uninstaller را دانلود و نصب کنید.
  • IObit Uninstaller را راه اندازی کرده و Large Programs را در سمت چپ انتخاب کنید.
  • تمام برنامه های بزرگ شما در سمت راست نشان داده می شوند. همه برنامه هایی را که می خواهید حذف کنید علامت گذاری کرده و بر روی دکمه حذف نصب کلیک کنید.
  • پنجره ای ظاهر می شود که می گوید: “Are you sure you want to uninstall the selected programs؟” این گزینه را خواهید داشت که با علامت زدن در کادرهای مربوطه ، یک نقطه بازیابی ایجاد کنید و فایل های باقیمانده را به طور خودکار حذف کنید. برای تکمیل مراحل ، روی Uninstall  کلیک کنید.

حذف برنامه های بزرگ با استفاده از ابزاری مانند IObit Uninstaller تضمین می کند که هیچ پوشه ، فایل و ورودی رجیستری باقیمانده ای وجود ندارد که همچنان فضای ذخیره سازی دیسک شما را مصرف کند. با این حال ، اگر فایل های بزرگ را پیدا کردید و تمایلی به حذف آنها ندارید ، می توانید آنها را به یک دستگاه ذخیره سازی خارجی یا فضای ذخیره سازی ابری منتقل کنید تا فضای دیسک آزاد شود.

Windows 10 PC خود را هر وقت که خواستید آپدیت کنید

به روزرسانی رایانه Windows 10 کاری است که باید مرتباً انجام دهید. این کار از کامپیوتر شما در برابر خرابی سیستم و حملات بدافزار محافظت می کند. با این وجود ، گاهی اوقات هنگام تلاش برای به روزرسانی ویندوز 10 با خطای “Windows needs more space” روبرو خواهید شد. راه حل های این مقاله به شما کمک می کند تا  مشکل Not Enough Disk Space for Windows 10 Update را برطرف کنید.

به جای تلاش برای یافتن راه های بیشتر برای به روزرسانی رایانه شخصی خود در صورت کمبود فضای دیسک (Not Enough Disk Space) ، ممکن است در نظر بگیرید که هارد دیسک خود را با یک دیسک بزرگتر جایگزین کنید. این یک راه حل طولانی مدت است که اطمینان می دهد در آینده با مشکل ذخیره سازی دیسک روبرو نخواهید شد. به شما امکان می دهد هر زمان که بخواهید به راحتی و به روزرسانی های ویندوز 10 را نصب کنید.